fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: אירועים ב-2.5 מיליון שקלים בשנת בחירות

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
החברה הכלכלית נהריה מפיקה הקיץ בשיאה של שנת בחירות, אירועי קיץ בתקציב של כ-2 וחצי מיליון שקלים.
האירועים מאורגנים על ידי החברה הכלכלית של נהריה שהיא גוף נסמך ונשלט של העירייה. ראש עיריית נהריה ז'קי סבג הוא יו"ר דירקטוריון החברה. מנכ"ל עיריית נהריה דני חמיאס, משמש גם כמנכ"ל החברה הכלכלית.
בסוף השבוע שעבר פרסמה העירייה את  האירועים לקהל. אירועי הקיץ כוללים הופעות של צמרת הבדרנים והזמרים כמו: שרית חדד, סטטיק ובן אל, אייל גולן, סאבלימינאל, שתי הופעות של הזמר עומר אדם, יום אחרי יום, רותם כהן, מיכל הקטנה ועוד רבים ויקרים.
  עלות שכירת האמנים נאמדת ב- 2.2 מיליון שקלים.  בנוסף ישנם עלויות נוספות של עובדי העירייה והאבטחה כך שעלות כלל האירועים ב-2 וחצי עד שלושה מיליון שקלים.
עומר אדם צילום: דורון עדות
שתי הופעות.  עומר אדם
צילום: דורון עדות
החברה הכלכלית נהריה נמצאת בגירעון מצטבר של 10 מיליון שקלים.  בשנים קודמות היו בנהריה אירועי קיץ,  אולם לא בהשקעה כזאת,כתשעים יום לפני הבחירות לראשות ולמועצת העיר.
ברשימת נותני החסויות לאירועים שמופיעה בגב העלון,  ניתן למצוא את מיטב הקבלנים שבונים או הגישו תוכניות לבנייה בעיר. אנשי עסקים וספקים, חלקם נותני שירות לעירייה.
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים, הנוהל מסביר איך ואם בכלל יכולה רשות מקומית לקבל תרומות מקבלנים ונותני שרותים.
הנוהל מציין שכל תרומה כזאת צריכה לעבור דרך "ועדת תרומות" ומחויבת בדיווח מוקדם למועצת העיר ובעוד מספר תנאים מקדימים שמפורטים בנוהל.
כך למשל בחודש שעבר ניתנה החלטה של  יו"ר ועדת הבחירות האזורית שעסקה בנושא דומה בחולון.
במערכת הפוליטית בנהריה תהו מדוע חברי מועצת העיר או מועמדים לראשות המקומית אינם פונים לועדת הבחירות בדחיפות כדי שהאירועים ייעשו בהקפדה על הנהלים ואולי אף חלקם יבוטלו.

מעיריית נהריה נמסר: "כמדי שנה בשנה וכמסורת רבת שנים משקיעה עיריית נהריה כספים כדי לאפשר לתושבי העיר ליהנות בימי הקיץ מהופעות, וכמדי שנה המפעל הזה זוכה להצלחה יוצאת מהכלל כשעשרות אלפים נוהרים למופעים אלה. נזכיר שמזה מספר שנים נוהגת העירייה לחסוך ככל האפשר באירועים חגיגיים אחרים, ובעוד שרשויות אחרות משקיעות כספים רבים במופעים יקרים בחגים, ביום העצמאות, במימונה וכיו"ב, עיריית נהריה מרכזת את המשאבים לתקופת הקיץ. כך היה תמיד וכך יהיה גם השנה.אירועי הקיץ – כשמם כן הם – מתקיימים במהלך חופשת הקיץ, ואין לכך כל קשר לבחירות הקרובות. עלות ההופעות לשנת 2018 אינה גבוהה משמעותית מההשקעה באירועים אלה בשנים הקודמות ביחס לכמות ההופעות וכן לאיכות ולפופולריות של האמנים. לא נדרש כל כינוס ועדה לצורך הליך של מכירת חסויות לאירועי הקיץ, ואין שום ספק שכמו בשנים עברו חלק גדול מאוד מההשקעה הכספית יוחזר באמצעות מכירת חסויות.

לסיכום, תושבי נהריה שמצביעים מדי שנה ברגליים לטובת קיום אירועי הקיץ לא יקופחו גם השנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות