fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה ההצעה למגן את יישובי הצפון

משה כחלון ואביגדור ליברמן
צילום דוברות כולנו
 כחלון וליברמן
כחלון וליברמן (צילום: דוברות כולנו)

לפני כשבועיים דחתה הכנסת ברוב קולות את הצעתו של ח"כ האלוף איל בן-ראובן תושב הצפון ויו"ר השדולה למען הגליל, למיגון היישובים בצפון וכך נכתב: " היום (רביעי) הצביעה הקואליציה נגד הצעת חוק מיגון יישוב מאוים ביטחונית, של חבר הכנסת האלוף במילואים איל בן ראובן (המחנה הציוני) תושב הגליל, מהיישוב יודפת שבמשגב שאמר בתום הדיון: "ממשלת ישראל בחרה היום להפקיר את חיי התושבים בצפון".

בן ראובן: "בושה של ממשלה שמסרבת למגן את בתי תושביה ומתמחה בלפעול לאחר אסונות. האיראנים יושבים על גבולנו הצפוני, חיזבאללה מתכונן למערכה הבאה – והממשלה מסרבת למגן את יישובי הצפון".

דחיה זו של הכנסת באה בהמשך לדחיית ועדת השרים לחקיקה מחודש יוני 2017 אז נכתב : " ועדת השרים לחקיקה שוב דחתה למועד אחר הצעת חוק הנוגעת למיגון יישובי הפריפריה בגבול. למרות ההודעות שנשלחו לתקשורת הוועדה החליטה לדחות את מועד קיום הצעת החוק הנוגעת רק ליישובי הפריפריה. ביום ראשון השבוע הייתה אמורה לעלות  לוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק למיגון יישוב מאוים ביטחונית, של ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן. לפי הצעת החוק, הממשלה תשתתף בעלויות בניית ממ"דים בבתים פרטיים הנמצאים בסמיכות לגבולות המאוימים ביטחונית, גבולות לבנון וסוריה וגדר המערכת של רצועת עזה. סכומי ההשתתפות יקבעו על פי יכולתם הסוציו אקונומית של התושבים, כפי שקבעה ועדת מנכ"לים, בהשתתפות משרדי הביטחון והאוצר, שעסקה בנושא והגיעה למסקנה שלנושא המיגון חשיבות עליונה. החוק מבוסס על עבודת ועדה זו".

איל בן ראובן
אייל בן ראובן צילום אלכס הובר

ההצעות להקצות תקציבים למיגון יישובי הגליל נדחו בזו אחר זו, אך השבוע הגיעה הודעתו של השר כחלון באמצעות דובר מפלגת כולנו בה נכתב: " מיליון שקלים הוקצו לטובת מיגון יישובי הצפון. שר האוצר ויו"ר 'כולנו', משה כחלון החליט לממש את החלטת הממשלה והקצה בפגישה עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, 150 מיליון שקלים לטובת מיגון יישובי הצפון. בפגישה בין אנשי מקצוע ממשרדי האוצר והביטחון, הוחלט להקצות 150 מיליון שקלים לטובת מיגון יישובים בעלי מרחק של עד 20 ק"מ מהגדר בצפון. זאת לאחר שבשנת 2014 התקבלה החלטת ממשלה (החלטה 2025) שתקצה בכל שנה, ולמשך 10 שנים, כ-150 מיליון שקלים לסגירת פערי המיגון ברחבי הארץ, בדגש על יישובי הצפון".

שר האוצר, משה כחלון: "העורף צריך להיות מוכן. החלטנו להקצות 150 מיליון שקלים מידית לטובת הנושא החשוב. אנחנו לא רוצים לראות את התופעה של קשישים שנמצאים במקלט מוצף מים ומזוהם, או שהם מגיעים למקלט והוא סגור. אנחנו לא מוכנים לשמוע על בעלי מוגבלויות שנשארים בלי אוכל יום או יומיים. זה נושא דחוף שנקדם אותו במהירות וללא עיכובים".

ח"כ אלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני), לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון מי שהצעות החוק שלו בנושא נדחו בלא נימוקים אומר: "הכרזת השרים על 150 מיליון השקלים למיגון לצפון היא גלולת הרגעה שאיננה מתקנת את הזנחת מיגון הצפון. ראשית, מדובר על יישום בשנת 2019, כאילו 2018 היא שנה אבודה. שנית, היא מגרדת בלבד את הצורך האמתי. נדרשת תכנית רב שנתית בסכום של כשני מיליארד שקל, שתביא לשינוי אמתי להגנת חיי תושבי הצפון במערכה צפויה."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות