fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתכננת הותמ"ל: "אני בספק אם אוכל לתמוך בתוכנית הבנייה בבית אליעזר"

ילדים בטיול משפחות באזור ביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון
ילדים בטיול משפחות באזור ביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון

במינהל התכנון נערך אתמול (רביעי) דיון סוער במיוחד אעל תוכניות הבנייה בבית אליעזר בחדרה. בדיון שנערך כ"שולחן עגול" הובעו התנגדויות נמרצות לתוכנית מצד משרדי ממשלה (חקלאות, הגנת הסביבה, תחבורה), לשכת תכנון מחוז חיפה, נציגי מועצה מחדרה, תושבים ופעילים מקומיים, נציגי רט"ג ואנשי החברה להגנת הטבע.

דקלה פרסיקו, מתכננת הוותמ"ל, אמרה בדיון: "אם כבר אנחנו הולכים על פיתוח של קרקע מדינה במקום הזה, אנחנו צריכים להיות הרבה יותר רגישים לעובדה שיש פה אזורים עם איכותיות נופיות. רמ"י יכולה להגיש את התכנית as is, אבל אני בספק אם אוכל לתמוך בה כמו שהיא, לאור ההתנגדות החריפה ששמענו כאן.
"לכן, אני מציעה לעלות את הצפיפות למינימום של 22 יחידות דיור לדונם, לצמצם את הקו הכחול בהתאם, לקיבולת של 6,000 יחידות דיור, כפי שהכריז קבינט הדיור, ולא יותר, ואני מציעה לעשות את זה תוך התרחקות מביצת זיתא, שהיא כנראה האזור הרגיש ביותר שם. שרמ"י יעשו את החישובים שלהם ויחליטו האם הם רוצים לעשות את השינויים הללו, או שלא".

מדובר על תכנית לבניית 8,200 יחידות דיור על שטח של למעלה מ–2,800 דונם, רובו שטח חקלאי. לקראת השולחן העגול, פנה ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן לראש מטה הדיור זאב ביילסקי בהתנגדות חריפה לתכנית. לטענת גנדלמן, לתכנית תהיה השפעה חמורה על מצבה הכלכלי של העיר והיא אינה מתאימה לתכנית המתאר ולתכניות הפיתוח של חדרה. כמו כן, יהיו לה השפעות שליליות על תכניות הפיתוח של מערב העיר והיא תפגע בהתחדשות העירונית הרבה המקודמת בחדרה. לכן, אין בכוונת העירייה לקחת חלק בהליך קידום התכנית.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "התכנית בגרסתה הנוכחית מחמירה עוד יותר את הפגיעה בתכנון העיר חדרה, באיכות חיי תושביה ובערכי הטבע העוטפים אותה. יש להניח כי במקרה של קידומה, בהינתן משאבים מוגבלים לעיר, השקעה במתחם מרוחק תבוא על חשבון השקעה ראויה ונדרשת במרקם הבנוי של העיר ותפגע בסיכויי המימוש של תכניות למגורים בשטחים הגדולים המיועדים לבינוי ושאינם במחלוקת. בנוסף, התכנית תחריף את מגמת הפרוור ממנה סובלת חדרה כבר היום, תופעה הכרוכה בשימוש בזבזני במשאב הקרקע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות