fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד התיירות מתנגד לתכנית בנייה חדשה באכזיב

אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

 

משרד התיירות הצטרף לקבוצת שוחרי תכנון בר-קיימא בנהריה ובגליל והגיש התנגדות לתכנית בנייה חדשה בנהריה בשם "סי-אנד אכזיב" שהופקדה לאחרונה. התכנית ממוקמת בקצה הצפוני בתחום השיפוט של העיר, בצמוד לגן הלאומי ולפרויקט שכונת אכזיב שנמצא בכותרות והיכן שממוקם בניין "סי-בל". התכנית מוסיפה למתחם 360 יח"ד בארבעה מגדלים בני 17-22 קומות.

קבוצת פעילים לתכנון בר-קיימא, ביניהם השותפים למאבק בשכונת אכזיב, הגישו התנגדות לתכנית בה טוענים כי היא מוחקת מהקרקע את ייעוד התיירות הקיים ומחליפה אותו במגורים בלבד בהליך שמנוגד להוראות הדין וכי גובה המגדלים ייפגע באופי הטבעי של הגן הלאומי אכזיב. לטענתם, גובה הבניינים סותר את הסיכום בין עיריית נהריה לרשות הטבע והגנים לפיו הבנייה שמסביב לגן הלאומי לא תעלה על 8 קומות. כמו כן, מצביעים הפעילים על כך שהתכנית נעדרת מהנחיות תחבורתיות הכרחיות נוכח עומסי התנועה  הכבדים שחווים כל תושבי הגליל המערבי.

אכזיב. צילום: אמיר ירחי
אכזיב. צילום: אמיר ירחי

משרד התיירות הצטרף למתנגדים בטענה למחיקת ייעוד המלונאות. בהתנגדותו כתב: "לשטח פוטנציאל תיירותי גבוה, בשל מיקומו בקצה העיר נהריה, בקרבה רבה לחוף הרחצה 'בננה ביץ' הידוע כחוף רחצה ייחודי ויפהפה, ובסמיכות לגן הלאומי אכזיב ולשטחים פתוחים. לא לחינם המליצה הפרוגרמה התיירותית של תכנית המתאר הכוללנית כי במתחם זה יוקמו מלונות ברמה גבוהה. גריעת שטח תיירותי איכותי זה, ללא חלופה ראויה או לכל הפחות השארת חלק מהייעוד התיירותי על כנו, אינה סבירה".

בנוסף לאלה הגישו התנגדות לתכנית גם קיבוץ גשר הזיו ומפעל "חוגלה-קימברלי" הסמוכים.

במקביל,  הוגשה גם ההתנגדות מהיזמים עצמם שמבקשים להגדיל את מספר יחידות הדיור ואת גובה המגדלים ודרשו להסיר סעיפים שנוספו לתכנית על ידי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה באשר לחיוב בביצוע תשתיות ביוב כתנאי להיתר בנייה ומרחקי הפרדה ממפעל חוגלה.

תום פישר, אחד מהמתנגדים: "במקום לפתח ולחזק את המרקם העירוני בנהריה אנחנו עדים לעוד ועוד תכניות פרבריות, הזויות וגרנדיוזיות. כנראה שאינטרסים ציבוריים וטובת העיר נהריה הם לא השיקולים שמנחים את מוסדות התכנון. רק במערכת מעוותת כזו יזם יכול להרשות לעצמו להגיש התנגדות לתכנית שהגיש כדי לסחוט הקלות, על חשבון הציבור".

מעיריית נהריה נמסר: "התוכנית מצויה על שולחן הוועדה המחוזית לאחר שהועדה המקומית נתנה המלצתה בעניינה. ההמלצה ניתנה על סמך המציאות בשטח בה הוועדה לא ראתה בסיס בו יוקם מתחם תיירותי על כביש 4 ובצמוד לו וזאת על אף העובדה ש20 שנה עומד המקום בייעוד תיירותי ללא כל גורם מפתח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות