fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: בית ספר דמוקרטי יוקם בשלומי  

בית הספר יקום בשלומי בשנה הבאה עם תמיכת משרד החינוך או בלעדיה. גבי נעמן (צילום: עצמי)
לא ניתן יד להפקרת התושבים גבי נעמן(צילום: עצמי)

 

המועצה המקומית שלומי מתכוונת לקחת צעד אחד קדימה את החזון החינוכי. בעקבות בדיקת צפון- 1 עולה כי המועצה קיבלה מענק ראשוני של עשרה מיליון שקלים מתוך 22 מיליון ממפעל הפיס וממשרד החינוך להקמת בית ספר יסודי חדש ומבנה חינוך נוספים בשכונת יערית החדשה בשלומי. בבית הספר ייבנו 24 כיתות לימוד עם 600 תלמידים.

צוות של יועצים במועצה וביניהם שר החינוך לשעבר שי פירון, המשמש כיועץ חיצוני מגבשים תוכנית להקמת בית הספר ביישוב וצפי לפתיחתו בשנת 2020.  היתרי בנייה למבנה כבר ניתנו באופן חלקי והבנייה צפויה להתחיל בעוד שבעה חודשים. אם הכל ילך כצפוי שלומי תהיה פורצת דרך ותקים את בית הספר הדמוקרטי הראשון בגליל המערבי. חינוך דמוקרטי שייך לזרם ההומניסטי ומבוסס על זכויות האדם, חופש בחירה ולמידה ושוויון.

הכוונה  היא שבית ספר הדמוקרטי יעצים את  מערכת החינוך וימתג את שלומי כאחד המקומות האטרקטיביים להתיישבות בעיקר  בקרב אוכלוסיות חזקות ברחבי הארץ.  יצוין כי שלומי הרוויחה ממפת ההטבות המס החדשה ואחוז ההטבה נאמד ב-19 אחוז. במקביל המיתוג האזורי מבוסס  העצמת התיירות הכפרית.

בית הספר יקום בשלומי בשנה הבאה עם תמיכת משרד החינוך או בלעדיה. גבי נעמן (צילום: עצמי)
בית הספר יקום בשלומי בשנה הבאה עם תמיכת משרד החינוך או בלעדיה. גבי נעמן (צילום: עצמי)

אי אפשר להתעלם מהמחאה הגדולה שניהל ראש המועצה גבי נעמן  לפני שנתיים על הקמת  בית חינוך אנתרופוסופי בשלומי, אך אז מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד'ר אורנה שמחון נעמדה ברגליה האחוריות ובית הספר נפתח בקיבוץ מצובה ופועל זה השנה השנייה.  האנתרופוסופי נחשב לפורץ דרך בקהילה בו מתחנכים תלמידים מנהריה, מעלות, מטה אשר, שלומי והסביבה.

במועצה מסבירים כי לאחר החגים יוקם צוות בראשות מנהל החינוך, מהנדס הרשות המקומית ופירון שיקדם את תוואי בית הספר.  כמו כן בשלומי פועל כיום בית ספר יסודי למחוננים ובית ספר מצטיינים אזורי. בשנה הבאה תיפתח גם כיתת מחוננים בבית הספר אורט שלומי. נכון להיום נודע כי נרשמו 70 ילדים והתקבלו 18 מתוכם.

ראש המועצה גבי נעמן מסר בתגובה: "אנחנו נבנה משהו מעניין וכרגע אנחנו מעלים רק רעיונות, ואני מאמין שיתקבלו הרעיונות הטובים ביותר. אנחנו שמים את האצבע ומתקדמים אליה. המטרה ששלומי תתקדם לחינוך מתחדש, יותר חיות וטבע בשילוב משרד החינוך וזאת כדי לתת לילדים את הטוב ביותר. יש לנו נוף, יש לנו ים והחינוך צריך להיות משהו אחר. אני מאמין ששלומי תדבר דמוקרטיה ונגיע להסכמות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות