fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יציל את החתולים בחתולייה בחדרה?

חתולים בצמרת. צילום: נירית שפאץ
חתולים בצמרת. צילום: נירית שפאץ

בית המחסה השיקומי לחתולים "החתולייה" היושב בחדרה קיבל לפני שבועיים לניהולו מקום נוסף, שנקרא בעבר "הבית להצלת חתולים". לשם כך התגייסו לעזרתו מתנדבים בסוף השבוע שעבר, ועדיין זקוקים למתנדבים כדי להמשיך בפרויקט. מי שלא יכול להתנדב, מוזמן גם לאמץ חתול בשבתות האימוץ שהחלה העמותה לקיים בחנות "ג'ונגל – מזון וציוד לבע"ח" במרכז המסחרי גן שמואל. זו תהיה עזרה ברוכה.

עמותת "החתולייה", אותה מנהלת אירית אנגל, הוקמה ב-2015 ביוזמה פרטית של שבע נשים, בלי תקציב מגורם כלשהו ורק בעזרת תרומות. העבודה בה היא יומיומית, וההוצאות מסתכמות בכל חודש באלפי שקלים: על אוכל לחתולים, תרופות, טיפולים וטרינריים, שכר דירה, חשמל ועוד. נכון לעכשיו "החתולייה" מלאה עד אפס מקום ומשמשת בית חם לכ-120 חתולים.

חתולי קהילה חולים ופצועים מגיעים למקום מהרחוב, וצוות "החתולייה" משקם אותם עד למציאת בית חם. כל העבודה נעשית על ידי מתנדבות מקסימות שמשקיעות מזמנן הפרטי. "העבודה קשה, מגיעים לפעמים חתולים במצבים קשים, ואנחנו משקיעים גם בלעטוף אותם בחום ובאהבה וגם מאשפזים במקום במקרה הצורך", מתארים בעמותה. "אצלנו שמים דגש לא רק על העניין הפיזי של החתול אלא גם על הצד הנפשי: ליטופים, משחקים. במקביל, זה גם עוזר להכשירם להיות חתולי בית טובים. יש אצלנו היום חתולים בריאים, מחוסנים, מעוקרים ומסורסים, שמשוועים לבית משלהם. שיקמנו גם חתולים שהיו על סף מוות, חוללנו פלאים. כל עוד אין אימוצים, לא נוכל לקבל חתולים נוספים. מי שמאמץ עוזר כפליים: גם נותן בית לחתול, וגם מפנה מקום לחתול הבא שמגיע ונוכל לקלוט אותו".

חתולים בצמרת. צילום: נירית שפאץ
חתולים בצמרת. צילום: נירית שפאץ

ההתמודדות הכלכלית לא תמיד קלה, ולפני כחודשיים גם ניתקו למקום את החשמל, ורק בעזרת תמיכת הציבור והתגייסותו הצליחו בעמותה לשלם את החשבון ולהחזיר את זרם החשמל. אך בעמותה לא מוותרים, וגם מרחיבים את הפעילות: העמותה הוותיקה "הבית להצלת חתולים", שהייתה קיימת בחדרה, נקלעה בתקופה האחרונה למחסור בכוח אדם, שגרם לכך שבו המקום, הנמצא בשטח גדול ומגודר בלב פרדסים במזרח חדרה, היה מוזנח מאוד, מבחינת פני השטח ומבחינת מצב החתולים. ההוצאות של החתולייה יהיו מעכשיו הרבה יותר גבוהות, כי יש שם עוד כ-200 חתולים. ונכון לעכשיו, לא מכניסים אף חתול נוסף עד שישוקם המקום.

בסוף השבוע האחרון התקיימו ימי התנדבות שבהם עמלו עשרות מתנדבים על ניקוי המקום. "זו רק ההתחלה", אומרים בעמותה, "יש עוד המון עבודה במקום. נצטרך לארגן עוד סבב של ימי התנדבות. אנו זקוקים גם לציוד חיוני. אבל מה שאנחנו צריכים לטווח הארוך זו לא רק העזרה החד פעמית, אלא גם מתנדבים קבועים לטיפול שוטף בחתולים, שכולל האכלה".

בנוסף, כאמור, מתקיימים בשבתות ימי אימוץ בחנות "ג'ונגל" בגן שמואל, בהם מוצעים לאימוץ גורים מגיל שלושה חודשים ומעלה, בריאים, מחוסנים ומעוקרים. אביעד היימן, בעלי החנות "ג'ונגל – ציוד ומזון לבע"ח", אומר: "פגשתי את אירית לפני כשנה, אישה מדהימה, עם לב ענק, שאי אפשר שלא להתאהב ולהתחבר אליה. בזכותה גיליתי את מצב החתולייה בחדרה, וידעתי שמהיום אנסה לעשות כל מה שביכולתי כדי לעזור להם מבחינת ציוד ומזון החשוב כל כך לטיפול ותחזוקת החתולים. היום אני יודע בוודאות שאני איתם יד ביד, ואני קורא לכל משפחה בלי בעל חיים להגיע ולאמץ חתולים מדהימים שמחפשים בית חם ואוהב".

  • ניתן ליצור עם העמותה קשר דרך דף הפייסבוק "החתולייה". ימי האימוץ מתקיימים בכל שבת מחוץ לחנות "ג'ונגל" בגן שמואל, בין השעות 11:00-17:00.

 

נירית שפאץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות