fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יעזור לדיירי הבניין שנשרף בפרדס חנה?

הפיגומים בבניין שנשרף
הפיגומים בבניין שנשרף

לפני כשלושה שבועות פרצה שריפה מתחת לבניין מגורים ברחוב אבן גבירול 12 בפרדס חנה, שסיבתה אינה ברורה. מהשריפה ניזוקו בעיקר הדירות בקומה התחתונה של הבניין, אך הבניין כולו בסכנת קריסה, ולשם כך הציבו עובדי המועצה ביום השריפה פיגומים לתמיכה בבניין הפגוע. שלושה שבועות לאחר מכן, חוששים הדיירים שהזמני הופך לקבוע: הפיגומים מוסיפים לתמוך בבניין, מצב הבטיחות אינו ידוע, ונראה שדבר לא נעשה עד כה כדי לשפצו או לסייע לדיירים במציאת דיור חלופי.

אלירן אברמוב, המתגורר בבניין עם בני משפחתו – סבתו, הוריו ואחיו – טוען כי ביום השריפה בא למקום מהנדס המועצה, אריה רפפורט, ביחד עם ראש המועצה, עו"ד אלדד בר כוכבא, וכי המהנדס אמר אז שהבניין בסכנת קריסה. הפיגומים אינם פתרון ראוי לדעת הדיירים, והם חוששים שביתם יקרוס. "זה מסכן את כל הדיירים. ילדים קטנים משחקים שם, ואם חס וחלילה ייפול משהו על ילד, יקרה אסון. אני מנסה ליצור קשר עם המהנדס במועצה. הדיירים שגרים בשכירות בבניין הודיעו שהם עוזבים אותו, אבל הדירות שלי ושל בני משפחתי הן של המשפחה ואין לנו לאן לעבור. ראש המועצה אמר ביום השריפה שידאג לנו לדיור חלופי לפחות באופן זמני, דרך מחלקת הרווחה במועצה, אך מאז ועד היום לא הגיע לכאן איש מהרווחה", אמר אברמוב.

הפיגומים בבניין שנשרף
הפיגומים בבניין שנשרף. צילום: אלירן אברמוב

מהמועצה המקומית פרדס חנה כרכור נמסר: השריפה אליה מתייחסת פנייתכם התרחשה בבית משותף בשטח פרטי. לצד כוחות כיבוי והצלה הגיעו למקום ראש הרשות, שירותי הפיקוח, סגן מהנדס המועצה ובהמשך שירותי הרווחה. מתוך הבנה למצוקת הדיירים ומתוך אחריות ציבורית, הזמינה הרשות מהנדס בניין שבחן את הנזק וזאת למרות כי המועצה מנועה מביצוע כל עבודה בשטח פרטי. בהמשך לכך, הפעלנו קבלן אשר הציב תמוכות לתקרה על פי הנחיות המהנדס כדי למנוע קריסתה של התקרה ומניעתה של סכנה בעת השהות בדירה שניזוקה מעל למקום השריפה. לצד סיוע ראשוני ומידי זה, גורמי הרווחה סיירו במקום ולא איתרו דיירים המבקשים עזרה . מאז האירוע  לא הגיעו פניות לאגף הרווחה בנושא זה. נדגיש כי סיוע אגף הרווחה במצבי חירום מסוג זה מספק מענה למציאת קורת גג ללילות הראשונים בעיקר במסגרת מעגלי התמיכה המשפחתית והחברתית. לאחר מכן כל מקרה נבחן לגופו בהתאם לרשת התמיכה האישית של הנפגעים.

גם הסיוע ההנדסי הראשוני שניתן לדיירי הבניין מחייב המשך טיפולם האישי מול חברות הביטוח או בעלי הנכס.  בתוך כך, דלתנו פתוחה לכל אדם שחש במצוקה ואשר זקוק להכוונה או לסיוע הניתנים במסגרת סמכויות ומשאבי הרשות, ואנו נעשה כל שביכולתנו לסייע ולספק מענה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות