fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מייסד עמותת יד עזר זכרון יעקב, שלמה רוטנר הלך השבוע לעולמו

שלמה רוטנר 1 (צילום לירון גורפינקל-מתנס זכרון יעקב)
שלמה רוטנר 1 (צילום לירון גורפינקל-מתנס זכרון יעקב)

מייסד עמותת יד עזר זכרון יעקב, שלמה רוטנר נפטר השבוע לאחר שלקה בליבו בגיל 89.  רוטנר נחשב לאחד מעמודי התווך של המושבה שימש עד יום מותו כיו"ר העמותה שהקים.
לאחרונה זכה לקבל מגן הוקרה מועדת הפרס לגמלאים מתנדבים מצטיינים לשנת 2015 על פעילותו הייחודית והממושכת לרווחת הזולת במסגרת העמותה שהקים אשר מסייעת למיעוטי יכולת, עריריים ונוער בסיכון מזכרון יעקב, בתחומים הקשורים למזון, לציוד שיקומי, לאחזקה בדיור, לתרופות וריפוי, לרפואת שיניים ועוד…

רוטנר אמר בעבר: " זכיתי במגן ההוקרה בזכות החברים שלי מהעמותה והתורמים שעזרו לי להגיע לזה. אם לא העזרה שלהם לא הייתי יכול לקיים בכלל את העמותה. זה היה רגע מרגש מאד לראות שיש הכרה במה שאנחנו עושים".

רוטנר נולד בשנת 1927 בצ'כוסלובקיה ואיבד את כל בני משפחתו, למעט אחות אחת בשואה. בספר שחיבר "על סף ותהום" הוא כתב: "ילדות ונערות כמעט ולא היו לי", אז שנשלח למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. לארץ עלה רוטנר בשנת 1947, היישר לזכרון יעקב. כבר ביומו הראשון ביישוב הוא מצא עבודה כצבע אך בשל העובדה שבריאותו לא הייתה טובה הוא אושפז למשך שנתיים בבית חולים. למים,  לימים עבד בעונת הבציר ביקב בזכרון יעקב והתחתן. בזכות חריצותו הוא הפך לעובד קבוע ביקב והתקדם בסולם הדרגות עד אשר קיבל לידיו את ניהול היקב.

רוח ההתנדבות הייתה בליבו של רוטנר, במהלך חייו הוא התנדב ב"רוטרי", שם שימש כחבר ובהמשך גם כנשיא, שימש כראש ועדת קופת חולים, כחבר במועצה המקומית וכאמור הקים גם את עמותת "יד עזר" בה שימש כיושב ראש וכמנהל במשך עשרים שנים. רוטנר היה פעיל גם בעמותת "שם עולם" אשר מנציחה את קורבנות השואה מבני המושבה.

רוטנר ושאר חברי העמותה הקימו את אנדרטת "שם עולם". בנוסף לכל הפעילויות ההתנדבותיות הללו, רוטנר מצא גם זמן להתנדב בארכיון של זכרון יעקב במשך 13 שנים עד ליום פטירתו.

שלמה רוטנר (צילום" לירון גורפינקל-מתנ"ס זכרון יעקב)
שלמה רוטנר (צילום" לירון גורפינקל-מתנ"ס זכרון יעקב)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות