fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם חדש של רעיה שטראוס בן דרור: הפיכת עכו לעיר המחוז של הגליל המערבי

רוח עכו 2048 .שטראוס, לנקרי והצוותים (צילום: עיריית עכו)
רוח עכו 2048 .שטראוס, לנקרי והצוותים (צילום: עיריית עכו)

במעמד ראש עיריית עכו עכו שמעון לנקרי, רעיה שטראוס-בן דרור, חברי תנועת אור וראשי מינהל בעיריית עכו יצא לדרך המיזם "רוח עכו 2048" במטרה להפוך את העיר עכו לעיר המחוז של הגליל המערבי. מדובר בתכנית עבודה העוסקת בתחומי הדיור, התעסוקה והתיירות שתהפוך את העיר למטרופולין.

מנכ"ל תנועת אור, רוני פלמר סקר בהרחבה את חזון "ישראל 2048" והדגיש שמטרת העל של התנועה שבראשה הוא עומד יישוב הנגב והגליל. "הקמנו כמה יישובים בנגב ועכשיו הגענו לגליל", הוא אמר. לדבריו, התכנית כעת מתמקדת כיצד להפוך את הגליל למרכז בפני עצמו. "יש לנו זכות היסטורית להפוך את הגליל למרכז חיים שימגנט אליו תושבים רבים", הוא אמר. בהמשך הוצגו מודלים לחיזוק התיישבות עירונית, ניתנה סקירה כללית על העיר עכו, שכללה את  התיירות, תכנית המתאר, פרויקטים עתידיים והתחדשות עירונית.

רוח עכו 2048 .שטראוס, לנקרי והצוותים (צילום: עיריית עכו)
רוח עכו 2048 .שטראוס, לנקרי והצוותים (צילום: עיריית עכו)

לנקרי אמר: "עכו עשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה והתכנית עוסקת ביצירת עוגנים למשיכת אוכלוסייה חזקה לעיר. "הגיע העת להזיז את מרכז הכובד לעיר עכו ולגליל", אמר לנקרי, "ליצור מקורות תעסוקה איכותיים, לעייר את היישובים הגדולים ולתת לתושבי הגליל את כל הסיבות הטובות להישאר כאן".

שטראוס- בן דרור שייסדה את מיזם התיירות "אוצרות הגליל" ו"רוח הגליל" שנועד לתכנן קפיצת מדרגה באיכות החיים של תושבי האזור יחד ראשי רשויות, מנהלי מפעלים ויזמים חברתיים, אמרה: "יש פער בין החלום של החזון שלנו לבין המציאות בשטח. אבל, הצלחנו להכפיל את התיירות בכל אזור הצפון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות