fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזל מזרחי לא זכתה להגיע לתערוכה

מזל מזרחי תערוכה (צילום: פרטי)
מזל מזרחי תערוכה (צילום: פרטי)

תערוכה ייחודית של מזל מזרחי ז"ל, שהיתה מטופלת בשיקומון יד שרה בנתניה, נפתחה השבוע בגלריה העירונית.  במהלך ההכנות לתערוכה נפטרה היוצרת ממחלה קשה ובני משפחתה הגיעו לפתיחה שהפכה להיות גם מעמד לזיכרה. 
אוצרת התערוכה, יוקי דביר, חברה בעמותת אמני נתניה שגם מנחה בהתנדבות את חוג הציור ביד שרה אמרה בפתיחה: "במהלך השנה תכננתי עם מזל להציג את עבודותיה בתערוכת יחיד, אך למרבה הצער, במהלך ההכנות לתערוכה, מזל נפטרה. למרות  מגבלותיה הפיזיות בידה וברגליה, מזל אימצה את האמנות בנחישות ובתשוקה, והפכה אותה לחלק בלתי נפרד מחייה".

מזרחי למדה בצעירותה מעט ציור אופנה וסיפרה בעבר שהיא לא נולדה עם כישרון מיוחד אבל נמשכה לציור והעריכה את אלה שידעו לצייר. "הציור מרגיע וממלא מקום ריק. אני מרגישה שטוב לי שהצלחתי לכוון לציור שאני רואה. הציור הוא משהו אישי ששייך לי", נהגה לומר.

ציוריה של מזל נעשו בעפרונות צבעוניים ובצבעי מים בהם קווים דקיקים וכתמי צבע רגישים ומלאי הבעה של משחקי ילדים, בעלי חיים ופורטרטים נפלאים ומרגשים.

הציור הוא רק אחד מסוגי התרפיה בשיקומון יד שרה אליו באים מטופלים  בני  20-65 הסובלים מנכות או מוגבלות פיזית, אחר שמיצו את תהליכי השיקום בבתי החולים. בשיקומון זוכים המשתקמים לשיפור היכולות התפקודיות והקוגניטיביות, להתנסות בתחומי עיסוק חדשים ואף להזדמנות של חזרה לחיי יצירה וסיפוק.

מזל מזרחי תערוכה (צילום: פרטי)
מזל מזרחי תערוכה (צילום: פרטי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות