fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק במקום הראשון מבין ערי גליל עמקים בהשקעה בתושב

חברה לייעוץ כלכלי שבדקה כמה הרשויות המקומיות בישראל משקיעות בתושבים, פרסמה השבוע את דו"ח המחקר המלא ממנו עולה כי מגדל העמק ממוקמת במקום הראשון בגליל עמקים ובמקום ה-18 בארץ בהשקעה כספית לתושב.
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (צילום יח"צ)

במגדל העמק משקיעים בתושבים: חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר שערכה מחקר ובדקה כמה הרשויות המקומיות (ערים בלבד) משקיעות בתושביהן, פרסמה השבוע את הדו"ח הסופי שמתבסס על הדו"חות הכספיים של הרשויות לשנת 2014, חושף כי עיריית מגדל העמק נמצאת במקום ה-18 מבין כלל הערים בארץ בהשקעה פר תושב, נתון שמעמיד אותה במקום הראשון מבין כל ערי-גליל עמקים. את המקום הראשון בארץ תופסת כצפוי העיר תל-אביב ומיד אחריה בחמישייה הפותחת רעננה, רמת השרון, טירת הכרמל והרצליה.
מגדל העמק כאמור ממוקמת במקום ה-18, ראשונה מבין כל ערי גליל-עמקים וביניהן בית שאן (28), נצרת עילית (33), עפולה (38), טבריה (40) וכו'. כמו כן מקדימה מגדל העמק מקדימה ערים גדולות וחזקות כגון באר שבע (32), כפר סבא (51) ונתניה (74).

אלי ברדה (צילום: קרן אקריש)
אלי ברדה (צילום: קרן אקריש)

מהדו"ח עולה כי הערים המובילות משקיעות 6,700-4,000 שקל בשנה לתושב, בעוד שהערים שסוגרות את הרשימה משקיעות עד 1,000 שקל בלבד, ואף פחות מכך.
עוד בדק המחקר פרמטר של השקעה נטו פר ילד בתחום החינוך בכל עיר וגם שם ממוקמת מגדל העמק גבוה ברשימה במקום ה-34 בארץ, שנייה רק לבית שאן (29) מבין ערי גליל-עמקים ומקדימה ערים כגון חולון (40), ירושלים (46) ואחרות. ופרמטר נוסף הוא השקעה נטו בתרבות לתושב שגם בו שומרת מגדל העמק על מיקום גבוה (36), שוב, לפני ערים כגון ראשל"צ (44), מודיעין-מכבים-רעות (59) ואילת (69).
על פי חברת צ'מנסקי-בן שחר, ההשקעה בתושב נטו מחושבת על ידי סך התשלומים מהתקציב השוטף של העיר, מהם מפחיתים את התשלומים והתקבולים הבלתי רגילים (תב"ר) ואת השתתפות המדינה. חשוב להדגיש כי התשלומים הרגילים בתקציב כוללים תשלומים להנהלה וכלליות, שהן ההוצאות שנדרשות לצורך ניהול העירייה וכן תשלומים עבור הוצאות שנדרשות לתחזוקת העיר, כולל תברואה, ניקיון, אחזקה, תכנון העיר ופיקוח עירוני. כמו כן הם כוללים גם תשלומים לשירותים ממלכתיים, בהם חינוך, רווחה, תרבות, דת וקליטת עלייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות