fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאשה טרויאנסקי: "אליפות ישראל בריקודים סלוניים בנהריה זו סגירת מעגל עבורי"

מאשה טרויאנסקי (צילום: רביב משה)
מאשה טרויאנסקי (צילום: רביב משה)

 

אליפות ישראל בריקודים סלוניים של ההתאחדות הישראלית לספורט ריקוד, נערכה לראשונה בנהריה בסוף השבוע האחרון. יותר מ-1400 אנשים הגיעו לצפות בתחרות שנערכה בשלושה שלבים ו- 15 תחרויות שונות. בתחרות נכחו שמונה שופטים מחוץ לארץ.  מאחורי ההפקה עמד צוות גדול של מאמנים, עוזרים ומפיקים שהתארחו במלונות בעיר.  לתחרות הגיעו שתי מאפרות ומעצבות שיער מוכרות מאוקראינה כדי להכין את הרקדניות לתחרות. התחרות הייתה מרשימה, יוקרתית  ומושקעת. המטרה העומדת לעיני המארגנים וגם של עיריית נהריה שאירחה את התחרות, הייתה להעלות מודעות לענף הריקוד התחרותי.  ביום שישי דווח כי הרקדנית מורן משה מנהריה ובן זוגה עידן אטיאס לא השתתפו בתחרות. בתחרות השתתפו שלושה זוגות נהריינים: קארין קייקוב ואייל אטלי שזכו בתחרות 5 ריקודים סטנדרט, הזוג: שירז אטלי מנהריה ובן הזוג מאיר אלקסלסי  ויאן שליין מנהריה ובת הזוג ביאטה שינדלר.

רביב משה, אביה של מורן עודד את הקשר בין נציגי התחרות לראש עיריית נהריה רונן מרלי.  לדבריו תחרויות תמיד  מתקיימות במרכז הארץ בעוד שיש המון רקדנים סלוניים בצפון. לשמחתו נהריה קיבלה בזרועות פתוחות את התחרות שמוסיפה הרבה כבוד לעיר ומרלי יצר קשר עם נציגי התחרות והציע לקיימה בעיר.

אתמול (שבת) נערכו תחרויות בחמש אליפויות בקטגוריות: ילדים, נוער ובוגרים  שהתחרו בריקודי סטנדרט, לטינו אמריקאי וריקודי עשירייה. מי שבלטו בתחרות הם זוג המאמנים מאשה טרויאנסקי ובוריס זלצמן הבעלים של מועדון 'פריים סטפ' בת ים ןמוכרים מהראליטי רוקדים עם כוכבים. טרויאנסקי גדלה בנהריה, אמה לובה מתגוררת בעיר וליוותה אותה בתחרויות מאחורי הקלעים. המתח היה בשיאו בכל שלב בתחרות.
המועדונים הנוספים שהשתתפו: דנס ליין- ראשון לציון, פרימוורה; חדרה, ציספרס- אשדוד, שומקין דנס – חולון, DM סטודיו -חיפה,  קאסה דנס- קרית ים ולטס' דנס – כפר סבא.

 

מאשה טרויאנסקי (צילום: רביב משה)
מאשה טרויאנסקי (צילום: רביב משה)
הזוג מנהריה. קארין קייקוב ואייל אטלי (צילום: מיקי אלקובי)
הזוג מנהריה. קארין קייקוב ואייל אטלי (צילום: מיקי אלקובי)

 

צילום: מיקי אלקובי
צילום: מיקי אלקובי

הלב בנהריה

טרויאנסקי, 34, אם לשני ילדים קטנים ואת מירב זמנה משקיעה כמאמנת בבית הספר לריקודים סלוניים ברשותם. היא עלתה לישראל עם משפחתה כשהייתה בת 15. בתחילה התיישבו במעלות- תרשיחא ולאחר מכן עברו לנהריה. היא למדה בקרית החינוך בעיר ובשלב מאוחר יותר עברה להתחנך בפנימייה בבאר יעקב.

"כשאמא שלי ראתה את נהריה היא אמרה אנחנו חייבים לגור פה ליד הים", מסבירה טרויאנסקי שעות לאחר התחרות כשהיא עוד בעיר ונרגשת מהתוצאות, "נהריה היא הבית שלי, כשאני רוצה שקט אני מגיעה לעיר, למרות שאני גרה בבת ים. יש  בעיר שקט ושלווה ואווירה אחרת, אנשים מתורבתים כמו באירופה. היה ממש כיף גדול שהתחרות הייתה פה, הרגשתי טוב לנצח בבית שלי וזו סגירת מעגל. כשהופעתי ברוקדים עם כוכבים הכירו אותי בנהריה ובכל מקום שאמא שלי שהלכה, בירכו אותה ותמכו בי".

טרויאנסקי החלה לרקוד ריקוד סלוניים בגיל תשע. כשהגיע לארץ התאמנה בסטודיו של פאינה רויזמן במעלות תרשיחא.  היא מספרת שחיכתה במשך זמן רב עד שמצאה בן זוג לריקודים. "מצאתי בן זוג מתחיל, מה שלא נהגו היום ורקדנו יחד במשך הרבה שנים. כשהוא מצא בת זוג אחרת, עזבתי את התחום ולא התחברתי לרקדנים אחרים עד שפגשתי את בוריס. הוא ראה אותי בתחרויות, לקח את המספר הטלפון שלי והתקשר והציע שאהיה זוגתו לריקודים. באותם הימים למדתי בפנימייה ואחרי הרבה בקשות ממנו החלטתי לתת לו צ'אנס. התחלנו לרקוד והחיבור בינינו היה מידי  אחר כך נכנסו לרוקדים עם כוכבים, התחתנו הקמנו בית ספר ויש לנו שני ילדים".

מניפים גביעים. הזוכים באליפות הארץ בריקודים סלוניים בנהריה (צילום: רבבי משה)
מניפים גביעים. הזוכים באליפות הארץ בריקודים סלוניים בנהריה (צילום: רבבי משה)

 

קטגוריית נוער. תחרות ריקודים סלוניים בנהריה (צילום: רביב משה)
קטגוריית נוער. ריקודים סלוניים (צילום: רביב משה)

את המועדון הקימו טרויאנסקי וזלצמן לפני 11 שנה בבת ים. "אחרי רוקדים עם כוכבים החלטנו לפתוח בית ספר, יש לנו מאות ילדים ונוער מכל קבוצות הגיל וכל שנה מצטרפים עוד אלופים. אני גם מלמדת עם צוות שלם של מורים.  התמורה שמקבלים מרגשת מאד, ואני מקבלת המון ברכות מאתמול על הזכיות שהבאנו למועדון.

"השנה היו הישגים נפלאים בתחרות ולפי הסטטיסטיקה אנחנו המועדון המוביל. אין דבר יותר משמח מלנצח כי זה רגע מיוחד. האימונים שונים מהתחרות ויש לחץ רב והכל תלוי בשופטים. כשרוקדים אפשר להצליח רק שזה זורם בדם ואחר כך יש נפילת מתח, השרירים כואבים והאדרנלין עדיין גבוה וכך הרגשתי אתמול בהכרזה על הזוכים.  מאד קשה להתאים בין זוגות גם מבחינת האופי, הוויזואליות וההישגים המקצועיים ונראה שהצלחנו".

 

טרויאנסקי והמנצחת (צילום: רביב משה)
טרויאנסקי והרקדנית אגם יצחק שזכתה בתחרות עם בן זוגה בן מרגולין  (צילום: רביב משה)

טרויאנסקי משתפת כי בעבר יותר ילדים היו חשופים לריקודים סלוניים בעיקר בזכות תוכניות ריאליטי. כעת כולה תקווה שנראה זאת שוב בפריים טיים. "ילדים שרוקדים ריקודים סלוניים ומתחרים בתחרויות יש להם הצלחות בכל תחומי החיים וגם מצטיינים בלימודים. הם מחונכים, מלאי הקשבה וסובלנות, לומדים כישורי חיים ולהסתדר עם המין השני וגם משלבים אומנות.  בעיני צריך להגביר את המודעות לתחום".

הזוכים באליפות הארץ בריקודים סלוניים 2019

 ילדים: (10-11)

3 אליפויות:  לורן שרגורודסקי ונטלי לייבוביץ שזכו בלאטין, סטנדרט ותוכנית מלאה.

 נוער (12-13)

סטנדרט: כרמל סומקין ודיאנה קנדליס.

לטיני ו-10 ריקודים: אדם ספוג'ניקוב ויסמין שקרוב.

נוער (14-15)

לטיני: יורי בורקובסקי וליבי משושין.

10 ריקודים, סטנדרט וסגני אלופי לאטין: אגם יצחק ובן מרגולין שייצגו את ישראל באליפויות העולם.

נוער (16-18)

סטנדרט: קארין קייקוב ואייל אטלי מנהריה

לטיני: יהונתן שובסטברוד ואלינור גרשפלד.

10 ריקודים: רון ברנר ומיכל איטלמן.

 בוגרים (19 +)

לטיני: אלכסיי קורבצ'נקו ליאנה אודיקדזה.

סטנדרט: רדים סטופקה ומרקירה אודיקדזה.

מדליית זהב: אריק איזקסון  ומישל מגרה שייצגו את ישראל באליפות העולם לבוגרים שתיערך בספטמבר באשדוד.

10 ריקודים: קארין סורצינסקי ואיתם מור.

אליפות סטנדרט: חן בשן ומקסים קרויטור.

תומר זבניאצקי וסטפני צוקרמן הם אלופי ישראל בתכנית לטין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות