fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לשון הרע בפוליטיקה

עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי

ככל שמתקרב מועד הבחירות לרשויות המקומיות, כך מתלהטות הרוחות ופעמים רבות בית המשפט נדרש להכרע בסוגיה שבין הוצאת לשון הרע לבין מאבקים לגיטימיים.

מקרה שכזה הגיע לאחרונה לפתחו של בית משפט השלום בדיון שנוגע לתביעה שהגיש ראש וועד של ישוב חקלאי מצפון הארץ. על פי כתב התביעה, הופצו נגד יו"ר הוועד עלונים ברחבי הישוב שבהם נטען בין היתר נגדו כי לקח כספים ללא קבלה, חותם על המחאות לפקודתו האישית ולא הצהיר על גביית מאות אלפי שקלים של דמי רישום מתושבים שבנו בתיהם בהרחבה של הישוב.

עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי
עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי

העלונים היו חתומים על ידי תנועה פוליטית מקומית ויו"ר הוועד, באמצעות עו"ד חגי אורגד, הגיש תביעת לשון הרע נגד חמשת חברי הרשימה הפוליטית. הם טענו כי לא הפיצו את העלונים וכי כל הכתוב בו הינו אמת. הנתבעים טענו בבית המשפט כי פרסום העלון מהווה תעמולת בחירות לגיטימית נגד איש ציבור.

בתום הדיונים פסק בית המשפט נגד ראש הרשימה הפוליטית כי הוא התכוון להכפיש את התובע, לייחס לו התנהלות בלתי חוקית ולפגוע בו אישית. בית המשפט פסק כי הוא ישלם פיצויים לתובע בסך 35 אלף שקלים ובנוסף לכל הוצאות בית משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום נוסף של 14 אלף שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות