fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לינץ' בקרית צאנז; עובד תאגיד המים הותקף על ידי תושבי השכונה

שכונה דתית לפניך. צלום ברמן
שכונה דתית לפניך. קרית צאנז צלום ברמן

משטרת נתניה קיבלה אתמול קריאה מאדם שהזעיק את המשטרה ואמר כי הוא מותקף ברחוב רבי עקיבא בעיר על ידי מאות אנשים מקרית צאנז וחש שעושים בו לינץ'. השוטרים שהגיעו למקום חילצו אותו ופינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לניאדו הסמוך.

התוקפים, תושבי שכונת קריית צאנז, חשדו, שהאיש, הרצל רוקח העובד בקריאת מוני מים, שישב במכוניתו ואכל, הגיע למקום במטרה לפרוץ ולגנוב. למרות שאמר לתוקפים כי הגיע לבצע עבודה מטעם עיריית נתניה הם המשיכו להכות בו. גם הרכב בו נהג הפצוע ניזוק. המשטרה פתחה בחקירה אך טרם נעצרו חשודים.

שכונה דתית לפניך. צלום ברמן
שכונה דתית לפניך. קרית צאנז צלום ברמן

מתאגיד מי נתניה שמעסיקה את האיש דרך קבלן נמסר: "עובד קבלן של חברה שעוסקת בקריאת מדי המים בנתניה הותקף בשעת עבודתו על ידי תושבים חרדים בצורה אלימה, נפגע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. זהו מקרה חמור מאוד. אנו מאחלים לעובד שנפגע בריאות והחלמה מהירה ומקווים שמשטרת ישראל תמצה את הדין עם התוקפים.

ראש העירייה מרים פיירברג בתגובה: "אני מבקשת תחילה, לשלוח איחולי החלמה מהירה להרצל רוקח, שנפגע קשות אתמול. נעשה ככול הניתן כדי להקל עליו ולסייע לו להתמודד עם האירוע הקשה שחווה. אנו רואים בחומרה רבה כל גילוי אלימות, והמומים מההתנהגות הברוטאלית והמזעזעת שארעה אתמול בקריה. כמי שמכירה היטב את תפיסת עולמו של מייסד הקהילה, האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זכר צדיק לברכה ושל בנו האדמור רבי צבי אלימלך הלברשטאם שליט"א,  חשוב לי להדגיש, שהתנהגות בוטה זו עומדת בניגוד גמור לערכים שהונחלו על ידם לקהילה-  המוכרת כקהילה טולרנטית, מקבלת, מאופיינת בפתיחות, שרבה ציווה להימנע מכל גילוי של אלימות ואסר עליהם לקחת חלק בהפגנות ולנהוג באופן שוויוני כלפי כל אדם, באשר הוא. אדגיש שוב כי מדובר בהתנהגות חריגה, שלהבנתנו נבעה מתסכול עמוק שחשו תושבי הקריה על רקע גל פריצות כלפי אנשים קשיי יום, אשר פת לחמם נגנבה. אין באירועי הפריצה לבתים והפגיעה בתושבים בקריה בכדי להצדיק התנהגות אלימה וחריגה  כפי שבאה לידי ביטוי כלפי הרצל אתמול.  עלי לציין שהנהגת החסידות מגנה בתוקף את ההנהגות המחפירה שבאה לידי ביטוי האירוע אתמול ואנחנו תקווה כי מקרים מסוג זה לא ישנו בעתיד. אציין כי פניתי היום למפקד המשטרה כדי למצות את הדין עם התוקפים וכמו כן מנהלת אגף הרווחה התבקשה לסייע להרצל, באמצעות אנשי המקצוע, בכל הניתן".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות