fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוזון הימר והצליח

אחרי תקופה ארוכה סוף סוף עמד לרשותו של מאמן מכבי חיפה סגל רחב, עד כדי כך שעל שתי עמדות קדמיות התמודדו שישה שחקנים. לוזון הפתיע כאשר עלה עם רוקאביצה, שלא עשה כלום העונה, ועם הילד מוחמד עוואד. השניים החזירו לו בריבית. עכשיו נראה איך מכבי חיפה תתמודד עם הקבוצה הכי עצבנית בליגה - מכבי ת"א
הילד שיחק אותה בגדול עם שער ובישול. מוחמד עוואד

ירוק עד / עמית פרוסנר

בתחילת השבוע שעבר חזרו אלירן עטר ועומר דמארי לאימונים מלאים, ולגיא לוזון נוצרה פתאום בעיה טובה בהתקפה. לצד גילי ורמוט היו לו שישה שחקנים על שתי עמדות: אלירן עטר, עומר דמארי, עמית זנטי, ניקיטה רוקאביצה, פיטים אזמי ומוחמד עוואד. עטר הוא הכוכב הגדול של מכבי, דמארי הגיע בינואר כדי להוביל את מכבי בעונה הבאה. לוזון החליט לעלות דווקא עם רוקאביצה ועוואד ואת אזמי הוציא בכלל מחוץ לסגל. התוצאה? פגיעה בינגו של לוזון. רוקאביצה, במשחק הכי טוב שלו מאז שהגיע למכבי עם צמד, ועוואד, עם שער מצוין ובישול. מכבי ניצחה את בית"ר 2:3 במשחק טוב מאוד והתקרבה אליה בטבלה כשלמכבי 41 נקודות ולבית"ר 43. לדבר על אירופה? מוקדם עדיין, אבל לוזון רושם ניצחון רביעי בשישה משחקים, מאז שמונה למאמן מכבי, ויש לו 12 נקודות מתוך ה-18 האפשריות.

משחק מרחבה לרחבה

כמעט 20000 צופים הגיעו לאצטדיון סמי עופר בשבת, והם ראו משחק פתוח עם המון אירועים ליד שני השערים. בית"ר הגיעה כשבראש שלה משחק חצי גמר הגביע ומכבי הגיעה למשחק בידיעה שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלה להיצמד בחזרה למקום שיוביל לאירופה. בית"ר עלתה כרגיל במערך 4:3:3 והפעם גם לוזון זנח את מערך המעוין שלו ועלה בעצמו עם 4:3:3. יניב בריק שיחק קשר אחורי, ולפניו קמיל ואצק שיחק אמצע שמאל, ואניס אלושי שיחק אמצע ימין. רוקאביצה וורמוט שיחקו בכנפיים מאחורי עוואד. מכבי תקפה מהפתיחה, ניצלה את העובדה שבית"ר הגיעה לשחק פתוח בעצמה, ואצק נכנס לרחבה והחטיא מקרוב, ואלושי עוד הספיק גם הוא לבעוט מחוץ לרחבה. ואצק הגיע במשחק הזה פעמיים למצב בעיטה מתוך הרחבה, הוא אמנם החמיץ פעמיים, בפעם השנייה ממש ברשלנות, אבל זו פעם ראשונה העונה שהוא בכלל הגיע למצבים האלה. בן דוד איבד כדור ליעקב בריהון, שמסר לחן עזרא, שהבקיע לבית"ר, ואז מכבי עשתה את אחת ההתקפות היפות ביותר שלה העונה, ורמוט מסר פנימה לתוך הרחבה ועוואד הבקיע והשווה. מכבי המשיכה לתקוף ולנסות ללחוץ את הגנת בית"ר, שבאחת הפעמים שברה בקלות את הלחץ, והחלק ההתקפי לא ירד להגנה מספיק מהר וקונטה הוכשל ברחבה על ידי דקל קינן. שכטר העלה מהנקודה הלבנה שוב את בית"ר ליתרון, עד שרוקאביצה השווה סוף סוף בשער מהשדה. המחצית הסתיימה ב-2:2 מהיר עם תחושה שנראה עוד שערים.

הילד שיחק אותה בגדול עם שער ובישול. מוחמד עוואד
הילד שיחק אותה בגדול עם שער ובישול. מוחמד עוואד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לחצי השני עלתה כבר רק קבוצה אחת. מכבי פתחה מצוין, ניטרלה בקלות כל ניסיון לחץ של בית"ר ומסירה מהירה של ואצק לעוואד הסתיימה במהלך נפלא של אלושי ועוואד, שבישל לרוקאביצה את השני. מכאן המשחק, שהיה פתוח, הפך ממש למשחק בין רחבות, ודילמוני הכשיל את אלושי ממש סמוך לרחבה וקיבל אדום. ורמוט בעט לקורה, עטר, שנכנס כמחליף, היה קרוב כמה פעמים להבקיע, וגם לוזון, בחילוף מצוין, שבו הכניס בדקה ה-80 את זנטי, במקום אלושי הקשר, הראה שהמטרה היא לא להסתפק ביתרון, אלא להמשיך ולנסות להבקיע. בסופו של דבר מכבי ניצחה ובצדק 2:3 והפנים קדימה לקראת יום ראשון ומשחק החוץ המסקרן מול מכבי תל אביב.

ברוכים הבאים: אלושי ואיליופסון

מספר שחקנים בלטו במשחק. רוקאביצה עם הצמד וההכנה לואצק, עוואד וורמוט, אבל גם הולמר איולפסן, ששיחק פעם ראשונה מאז שהגיע לארץ כבלם הימני ולא כבלם השמאלי, ולא נאלץ להחליף רגליים כל הזמן. האיסלנדי של מכבי זכה כמעט בכל המאבקים שלו והיה החלק החזק בהגנה. בנוסף לכל אלה היה מאוד מעניין לראות את התפקוד של אלושי במגרש. הוא אמנם שיחק בהגנה כקשר 50-50 בימין, אבל בהתקפה הוא שיחק כל הזמן לעומק בימין ומכבי הרוויחה כל הזמן עוד שחקן תוקף. כשורמוט שיחק בימין ונכנס למרכז, אלושי הלך במקומו לאגף ושימש אופציית מסירה, וכשרוקאביצה שיחק בימין ועשה תנועת עומק לרחבה, אלושי הלך כל הזמן לעמדה שרוקאביצה פינה וריווח את המשחק. מכבי הרוויחה ככה עוד אופציית מסירה בהתקפה. אלושי הפגין את המשחק הטוב ביותר שלו מאז שהגיע למכבי, אבל בדיוק כמו רוקאביצה, צריך לראות אם הוא מסוגל להראות המשכיות גם במשחקים הבאים. עוואד לעומתו הוא מקרה קצת שונה, הוא משחק בעמדה כזו שבסופו של דבר נמדדת במספרים. היתרון שלו על שובל גוזלן למשל, הוא שבניגוד לעובדה ששניהם עושים תנועה במגרש, עוואד יודע גם למסור וגם לייצר לעצמו מצב לבד. שער ובישול זה יפה מאוד, אבל עוואד חייב להראות שהוא מסוגל לייצר מספרים באופן קבוע. בקבוצה כמו מכבי חיפה החלוץ צריך להיות מעורב בשער לפחות כל שני משחקים. לעוואד יש כבר שניים (שער ובישול). נראה אותו מייצר עוד ארבעה עד סיום העונה.

ברוך הבא. החברים מברכים את רוקאביצה, אחרי שכבש, ולא חגג
ברוך הבא. החברים מברכים את רוקאביצה, אחרי שכבש, ולא חגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביום ראשון מול מכבי ת"א

נטע לביא ורועי קהת, שהיו מוצהבים, ולא יכלו לשחק מל בית"ר חוזרים לסגל, וללוזון הולכת להיות עבודה לא קלה בבחירת ה-18 למשחק. מול בית"ר אזמי ואיסמעיל ריאן לא התלבשו, ועכשיו, כשעוד שני שחקנים חוזרים, יהיה מעניין לראות מי ייצא בכלל מהסגל. מכבי חיפה תגיע לנתניה למפגש מול קבוצה שחייבת לנצח. לצהובים מתל אביב, שהפסידו בשבת להפועל באר שבע 0:1 במשחק העונה, אין ברירה, והם מרוחקים שש נקודות מהמקום הראשון. כשמוסיפים לזה את הפרש השערים העדיף של באר שבע, נגיע למסקנה שתיקו בשביל מכבי תל אביב הוא בדיוק כמו הפסד, ולכן אין לוידיגל והחניכים שלו ברירה אלא לתקוף מהרגע הראשון. מכבי חיפה כמובן מעדיפה סגנון כזה של משחק בו היריבה יוצאת קדימה ולא מסתגרת, וצפוי משחק מאוד מעניין. למכבי תל אביב, בוודאי כשאיתן טיבי עדיין פצוע, יש מרכז הגנה איטי, והחלוצים המהירים של מכבי יוכלו לנצל את השטח שיהיה להם. לוזון יעלה שוב במערך 4:3:3 ותהיה לו את האפשרות לשחק עם הקישור קרוב להגנה, ללחוץ מדי פעם גבוה ולצאת להתקפות מעבר מהירות. גם הזמן ישחק לטובת מכבי חיפה מכיוון שככל שהמשחק יתקרב לסיום ומכבי תל אביב לא תצליח להבקיע, היא תשלח יותר ויותר שחקנים קדימה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות