fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להציל את כרמלי

שבע וחצי שנים מתמודד ערן כרמלי עם פגיעה בגבו בעקבות תאונת דרכים שעבר. המוזיקאי שנולד בקריות, אב לשני ילדים, אף הגיע לפת לחם. ב-3 ביולי, החברים יתאספו למופע התרמה
ערן כרמלי
"שורד מיום ליום". ערן כרמלי (צילום: שלומי גבאי)

לפני שבע וחצי שנים עבר המוזיקאי ערן כרמלי, בן 46, תאונת דרכים בכביש החוף. כרמלי, שנולד בקריות מתגורר כיום בחדרה. הוא אב חד הורי לשי בן עשר ומאיה בת שש וחצי, מחשב לפני אותה התאונה למוזיקאי מוערך ומוכר. התאונה קטעה באחת את העשייה.

זה קרה בסמוך למחלף הסירה. רכב שנסע לפניו עצר בפתאומיות, כרמלי הספיק לבלום, אבל הנהג שנסע אחריו לא הספיק. מאז ועד היום מצבו הרפואי מתדרדר. כעת הוא זקוק בדחיפות ל-13 אלף שקלים, על מנת שיוכל לעבור ניתוח שיביא לשיפור במצבו הרפוא ויעצור את ההתדרדרות שעלולה להפוך אותו למשותק בגפיים. "אני לא יכול לעבוד, לנגן או אפילו להכין לשני הילדים שלי סנדוויץ' ולשטוף כלים", הוא אומר, "הכאב שאני חש בלתי ניתן לתיאור, בכל רגע ביממה כואב לי".

כיוון שאינו מסוגל לממן בעצמו את עלות הניתוח, התגייסו חבריו המוזיקאים וב-3 ביולי יתקיים במועדון הברבי בתל אביב מופע התרמה עבורו, בהשתתפות אבי אגבבה, לאה שבת, דין דין אביב, ארז לב ארי, אלון אולארצ'יק, יאיר דלל, איפה הילד, פינת העיגול, דן תורן, להקת הדמעות עם אבי בללי, ליאת ציון, לאורה ריבלין, יובל מסנר, ישראל כסיף, ארתור אליהו, אמיר לביא ועוד רבים. גם כרמלי עצמו יעלה לשיר על הבמה. "כדי להודות לאנשים הנפלאים האלה, שכולם רוצים לראות אותי מקפץ, מנגן ושר כמו פעם", הוא אומר.

 

כמו מסמרים ברגליים
כרמלי סובל מכאבים תמידיים. "אני סוחב בקושי את שתי הרגליים ויש לי כאבים בכפות הרגליים כאילו תקועים לי שם מסמרים", הוא מסביר, "אני יוצא מהבית עם קביים ויש ימים שאני צריך אותם גם בתוך הבית ולא מספיק לי להיאחז בספות. יש לי שלוש פריצות דיסק בחוט השדרה הצווארי ושלוש במותני. אני מטופל בשני ילדים קטנים, בלי שום עזרה בבית, מעבר לשעתיים שנתנה לי מחלקת הרווחה, עד שאוכר כנכה על ידי הביטוח הלאומי והמצב רק הולך ומידרדר. יש לי אובדן תחושתי ועצבי בארבעת הגפיים: כשאני רק שוטף שתי צלחות, מיד מתחילה לי תחושה של שריפה בשכמות פלוס רעידות בשתי הידיים וכאבים בגב התחתון ואחרי שלוש צלחות נשברים לי כלים בידיים".

ערן כרמלי
"אני בקושי אוכל". ערן כרמלי (צילום: שלומי גבאי)

כרמלי נאלץ להשתמש בגראס רפואי על מנת להקל מעט על כאביו, אבל מדי יום מחמיר מצבו. "במקרה שלי אין מה לשקם. כל יום אני סובל מתופעות חדשות והידיים נרדמות לי יותר ויותר מהר, גם מטפלים אלטרנטיביים לא יכולים לעזור לי. המטפלים אומרים לי שאני צריך לעבור ניתוח. ב-6 ביולי, שלושה ימים אחרי מופע ההתרמה, יש לי פגישה עם הרב פירר בבני ברק, ואני מקווה שכבר יהיה לי הכסף, כי בלי ניתוח אהפוך למשותק".

המצב הרפואי של כרמלי השפיע על מצבו הכלכלי, והוא סובל ממצוקה שהולכת ומחמירה אף היא מדי יום. כרמלי כונה ה-RainMan, מוזיקאי ותיק, איש ההרכב פינות העיגול, שחבריו יופיעו גם הם במופע ההתרמה. הוא גם השתתף בסרט "ללקק את התות", שר וניגן עם לא מעט מוזיקאים בולטים. עכשיו יש ימים שהוא אפילו סובל מרעב. "גם בימים שהמקרר ריק לגמרי, אני דואג שהילדים שלי לא יהיו רעבים", הוא אומר, "מביצה וקמח אני מכין צ'פאטי כשיש לי כוח, או שאני דואג שילכו לאכול אצל חברים והם אוכלים שם הרבה סנדוויצ'ים. כשאני כבר לא יכול לסבול את העובדה הזאת אז אני מבשל, אבל הבישול גומר אותי ואין לי כמעט מצרכים בבית, כי יש לי בקושי 800 שקלים בחודש כדי לעשות קניות. אני עצמי רוב הזמן רעב ואין לי כוח וחשק להכין לעצמי כלום, עד שהרעב הופך לחזק יותר מהכאב ורק אז אני אוכל".

ערן כרמלי
"הילדים הם הדבר הכי טוב שקרה לי". ערן כרמלי (צילום: שלומי גבאי)

קונצרט ההחלמה יתקיים ביום רביעי, 3.7, במועדון הבארבי בתל אביב. פתיחת דלתות: 21:00, תחילת המופע: 22:00. עלות כרטיס: 100 שקלים. לרכישת כרטיסים:  או בטל': 5107070- 03. כמו כן, ניתן לאשר הגעה בקבוצת הפייסבוק "קונצרט החלמה".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"חדשות חדרה"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות