fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא שוכחים את החייל עדן אטיאס ז"ל

טקס האזכרה במלאות שנתיים להירצחו של עדן אטיאס ז"ל יתקיים ביום ראשון הקרוב בבית הספר ארבל ובמהלכו יוסר הלוט מעל שמו החדש של בית הכנסת – לזכרו של עדן
עדן אטיאס (צילום עצמי)

הקשר בין תלמידי בית הספר היסודי ארבל בנצרת עילית והמנהל יוני חזי לבין משפחת אטיאס, שבנה עדן ז"ל נרצח לפני שנתיים על ידי מחבל במהלך נסיעה באוטובוס, החל בסמוך ליום הזיכרון לחללי צה"ל, בעת שתלמידי בית הספר הגיעו לבתיהן של משפחות שכולות בעיר עם זרי פרחים. התלמידים ביקשו לחזק את המשפחות השכולות במסגרת מיזם מיוחד של בית הספר ובתוך כך להנציח את זכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. כשהגיעו לביתה של האם השכולה אליה, אמו של עדן אטיאס, ההתרגשות הייתה עצומה. "האם השכולה הביעה רצון עז להנציח את שמו של בנה שנרצח באכזריות בלתי נתפסת בעת שישן באוטובוס בדרכו לבסיס", מספר מנהל בית הספר.

התלמידים והמנהל יצאו מן המפגש חדורי מטרה להנציח את עדן ולאמץ את המשפחה השכולה. "עדן לא למד בבית ספר ארבל, אבל היה בן העיר, בן אהוב ומוערך על ידי כול מי שהכיר אותו", סיפרו.

עדן אטיאס ז"ל
עדן אטיאס ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ביום ראשון הקרוב, תצוין האזכרה במלאות שנתיים לרצח הנתעב. בשעה 15:30 יתקיים הטקס הצבאי בבית העלמין ולאחר מכן בשעה 16:30 יתקיים טקס הסרת הלוט מעל שמו החדש של בית הכנסת. "החלטנו להנציח את שמו של עדן אטיאס בבית הכנסת הפועל בבית הספר ומשמש את התלמידים והצוות החינוכי. אומרים שלתפילת הילדים יש סגולה מיוחדת, אנו מקווים כי התפילה בבית הכנסת הנושא את שמו של עדן ז"ל תביא את הגאולה", הם אומרים.

יצוין כי עיריית נצרת עילית הנציחה את שמו של עדן אטיאס במכון כושר הקרוי על שמו בקאנטרי ספא עילית. "היוזמה של בית הספר בהחלט מבורכת ויש בה כדי ללמד ערך חינוכי חשוב על תרומה לקהילה ונתינה", אמר ממלא מקום ראש העיר נתנאל טויטו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות