fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף חופים: בדרך לטוקיו 2020?

סופי סטריקוב מקרית אתא, ואלונה צ'רקז זכו בשבת באליפות ישראל לזוגות בכדורעף חופים
חוגגות רגע אחרי הזכייה. מימין: סופי סטריקוב ואלונה צ'רקז צילום: בני משי
חוגגות רגע אחרי הזכייה. מימין: סופי סטריקוב ואלונה צ'רקז צילום: בני משי

 

לפני כשנתיים החליטה סופי סטריקוב לפרוש מכדורעף אולמות לטובת כדורעף חופים. רבים הרימו אז גבה ושאלו, בצדק, למה? סטריקוב, שהייתה בת 22, נתנה עונה ענקית בקבוצתה עירוני קרית אתא וסומנה כדבר הבא של כדורעף הנשים בישראל. "אני שואפת להגיע לאולימפיאדת טוקיו", אמרה סטריקוב לכל אלה שלא הבינו את ההחלטה שלה והוסיפה, "דרך כדורעף אולמות אין סיכוי להגיע לאולימפיאדה".

בשבת עשתה סטריקוב את הצעד הראשון המשמעותי לקראת טוקיו, היא זכתה בתואר אלופת ישראל בכדורעף חופים לזוגות, ביחד עם אלונה צ'רקז הוותיקה. השתיים גברו בגמר, שנערך בחוף גורדון בתל אביב, על אלופות השנה שעברה: ג'ניפר לופז וצאלה מוהר בשתי מערכות (17:21, 16:21). יצוין כי בשנה שעברה, באותו מעמד ובאותו מקום, סטריקוב סיימה את האליפות במקום הרביעי, ביחד עם יעל ילין.

130 שחקנים ושחקניות בקטגוריות גברים נשים ונוער השתתפו באליפות שנמשכה שלושה ימים. סטריקוב וצ'רקז הפגינו לכל אורכה עליונות ברורה על המתחרות. מיד בתום משחק הגמר הזכירה סטריקוב פעם נוספת למה היא נמצאת בכדורעף חופים וחברתה צ'רקז, אלופה גדולה ועטורת הישגים, החמיאה לה: "סופי היא שחקנית חופים גדולה". זה אומר הכל.

חוגגות רגע אחרי הזכייה. מימין: סופי סטריקוב ואלונה צ'רקז צילום: בני משי
חוגגות רגע אחרי הזכייה. מימין: סופי סטריקוב ואלונה צ'רקז צילום: בני משי

מיד אחרי אליפות ישראל יצאה סטריקוב לפגרה, אחרי עונה ארוכה ומתישה, במהלכה הסתובבה ברחבי העולם ובחודש אוקטובר תחזור לפעילות לקראת העונה החדשה. סטריקוב מודעת לכך שמצפה לה עונה קשה וחשובה מאוד. אחרי שעברה שתי עונות בסבב העולמי בהן החליפה בת זוג למשחק כמה פעמים, עושה רושם שהיא תחזור לשתף פעולה עם נוי חורין. השתיים הגיעו בעונה שעברה להישג שיא בכדורעף חופים לנשים כשהתברגו במקום ה-74 בעולם בזוגות. המקום הכי גבוה שזוג ישראלי הגיע אליו. סטריקוב: "שיחקנו ביחד רק חצי שנה והלך לנו ממש טוב. הגענו למקום ה-74 בעולם, לא ירדנו מהמאה הראשונים, באליפות ישראל לא שיחקנו יחד כי אנחנו בקטגוריות גיל שונות, היא שיחקה בקטגוריה של עד גיל 22 ואני עד 24. בחרתי לשחק עם אלונה צ'רקז והצלחנו בצורה יוצאת מהכלל.

מאמנת נבחרת הנשים בכדורעף זוגות קלאודיה לאסיגה השוויצרית תגיע בקרוב לארץ והיא תחליט עד חודש נובמבר מה יהיה הרכב הזוגות וכפי שמסתמן, ככל הנראה סטריקוב וחורין ישתפו פעולה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות