fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: החיזוק הגדול של שחר נכשל

הבוס הגדיר בקיץ את המאמן כחיזוק הכי גדול של הקבוצה. רגע לפני הכניסה לפלייאוף אפשר לקבוע בוודאות – רוני לוי נכשל בגדול. אין דרך, אין שיטה וגם לא מהפכת צעירים עליה דובר בקבוצה לאחרונה / אופיר לוי
נכשל. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין
עם קצת עזרה מחזן. רוני לוי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

רגע לפני שנכנסים לפלייאוף העליון, כבר עתה ניתן לומר בפה מלא – רוני לוי, החיזוק הכי משמעותי של יעקב שחר השנה, נכשל בגדול. ללא קשר למיקום ולתוצאות האחרונות, המאמן עדיין לא מצא שום נוסחה ואף שיטה.

נגמרו כבר כל התירוצים של ניסיונות, של זמן, של חיסורים ושל פציעות. כבר לא מדובר על הישגים, אלא על לפחות ליצור תלכיד. למרות כישלונו לוי זוכה לקרדיט, בזמן שבשוק מאמנים אחרים הולכים הביתה בזה אחר זה מסיבות הרבה פחות ברורות. חוסר היציבות שקיים בקבוצה לא מותיר ברירה אלא לשאול את השאלות הכי קשות לגבי המאמן, שכבר זכה כאן בעבר בשלוש אליפויות. לנצח משחק בארבעה שערים בשבוע אחד ושבוע לאחר מכן לספוג תבוסה של שלושה שערים רק מחזק את הלך הדברים השנה בחיפה. הליגה נמצאת רגע לפני הישורת האחרונה ולוי עדיין לא הצליח לגבש 8-9 שחקנים שהם הבסיס להרכב, כאשר עד היום הוא לא החליט באיזה שחקנים הוא מאמין באמת. אם עד לפני חודשיים דיברנו על מהפכת הצעירים, המאמן התקפל לאחור ומלבד ג'אבר עטטא ונטא לביא אף צעיר לא רואה אצלו דשא. אפשר לומר גם שהוא לא הצליח עד כה לסחוט את המקסימום מהשחקנים, בייחוד מאלו שהחליט לשחרר.

שכטר ותורג'מן פורחים בחוץ

איתי שכטר פורח בבית"ר ירושלים, לאחר שלא הבקיע העונה ולו שער בירוק. בבירה הוא מבקיע ומבשל והפך לגורם משפיע. אפילו אלון תורג'מן, שגם הוא לא מצא העונה את הרשת בירוק, הספיק לכבוש במדי הפועל תל אביב. למרות שהיו מאוד בינוניים, כל זאת לא סותר את העובדה שלוי המאמן לא הצליח ועדיין לא מצליח להוציא את המקסימום משחקניו, או לפחות להתחבר אליהם. בשבוע שחלף הסתבר שאפילו לודוביק אובריניאק, פלופ שלוי בחר עם הפינצטה המפורסמת, אמר לכלי התקשורת הזרה שאי אפשר להצליח בחיפה. ומה לגבי ניקולה דרינצ'יץ', שבתחילת העונה היה לתקווה גדולה ובשבוע שחלף החליט לפרוש מכדורגל בגיל 31? כל הדברים האלה מתחברים לפאזל אחד שמראה כמה אי סדר וחוסר אמונה קיימים במועדון. אומנם אי אפשר להפיל את הכל על המאמן, אבל בהחלט יש לו חלק עצום בכישלון הקבוצה. אפילו בעונה שעברה, תחת הדרכתו של מרקו בלבול בפרק הזמן הזה, הקבוצה יצאה ממשבר לא פחות גדול והייתה הרבה יותר תוססת, מעניינת ונלהבת. כרגע זו קבוצה כבויה, חסרת עניין וברק ומישהו צריך לקחת אחריות.

 נכשל. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין
נכשל. רוני לוי צילום: אדריאן הרבשטיין

ויש מאמנים מצליחים שמפוטרים

לעומת זאת, בזמן שכיסאו של רוני לוי יציב, למרות שהוא מדגדג את המקום השישי בליגת העל עם תקציב של כ-80 מיליון שקל, מסתבר שיש מאמנים שמוליכים את הליגה ומפוטרים. הסיפור של עידן בר און, מאמנה לשעבר של מכבי שעריים שפוטר, לא ברור עד עתה. קבוצתו עמדה בראש טבלת ליגה א' דרום עם 14 ניצחונות מ-21 משחקים, שלוש תוצאות תיקו, ארבעה הפסדים, כבשה 31 שערים וספגה 13 שערים בלבד. כל אלו לא ריצו את בעל הבית אלדד פרי, שהחליט לפטר את המאמן הצעיר. כל זאת קרה לאחר מעידה במשחק הביתי האחרון לדולקת אחריה בטבלה מ.ס כפר קסאם. לפני המשחק קבוצתו של עידן בר און הגיעה למשחק העונה עם מאזן של עשרה ניצחונות רצופים. ספק אם יש קבוצה בארץ שעשתה זאת העונה בכל הליגות. ההשוואה בין מכבי חיפה למכבי שעריים מגיעה מכיוון שלמרות ההבדלים בין המועדונים, כל קבוצה בליגה שלה השקיעה כספים רבים על מנת להגיע אל הטופ ודווקא המאמן המצליח הוא זה שהולך הביתה, בעוד  המאמן הכושל יושב בנח בכיסאו. ההחלטות האלו לטעמי הן הרבה מעבר למקצועיות.

משהו לא מריח טוב בצ'מפיונס-ליג

בזירה האירופית, השבוע הוגרלו בשמינית גמר הליגה האירופית, כמה מהגדולות של אירופה למותחנים מרתקים, חלקם אף יותר מליגת האלופות: ליברפול-מנצ'סטר יונייטד, אתלטיק בילבאו-ולנסיה, דורטמונד-טוטנהאם. בעוד שמינית גמר הצ'מפיונס הניב משחקים חסרי עניין כמו בנפיקה-זניט וגנט-וולפסבורג. משנה לשנה השיטה בליגת האלופות גורמת לקבוצות קטנות (באופן יחסי) להצטרף לבמה הגדולה וגורמת לנו הצופים לצפות בגרבאג' טיים גדול כשהעניין האמיתי בעצם מתחיל בשלבי רבע הגמר. מעבר לכך, כאשר קבוצות כמו ארסנל, יובנטוס ורומא נאלצות לפגוש את ברצלונה, באיירן מינכן וריאל מדריד, משהו בשיטה הזאת לא מריח טוב אם אנחנו נאלץ לסבול ברבע הגמר קבוצות כמו בנפיקה ליסבון, גנט, או זניט סן פטרסבורג, בזמן שאלו לא נאלצו לעבור אף יריבה גדולה. וכך, כמו בשנים האחרונות, בסופו של עניין זה מתרכז לבארסה, ריאל ובאיירן עם עוד איזה תורנית למעמד חצי הגמר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות