fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדים בעלי מוגבלויות זקוקים לעזרה כדי להגיע למחנה כיף בחרמון

עת לעשות מצוות

השבוע יצא מאור דאיה מוועד קרית השרון בקריאה לתושבי השכונה לסייע למתנדבי וחניכי עמותת "עת לעשות" להוציא קבוצה של ילדים ובני נוער עם מוגבלות תושבי העיר למחנה חורף בחרמון, שיתקיים באמצע החודש הבא. עמותת "עת לעשות" הוקמה בשנת 2006 בנתניה על ידי תושבי השכונה יוסף ואסתי מונק, הורים לבועז, 24, שנולד עם שיתוק מוחין.

מחנה החורף של העמותה מאפשר ל-70 ילדים ובני נוער עם מוגבלות תושבי העיר ליהנות משלושה ימים של הפעלות, אטרקציות, כיף וגיבוש חברתי, ששיאם בביקור בהר החרמון ופעילות בשלג. לדברי מנכ"ל העמותה גמא שפר, פעילות העמותה מבוססת על תרומות ובעבור היציאה למחנה החורף משלמים ההורים תשלום חלקי ומסובסד: "בני הנוער שיוצאים הם תלמידים מבתי הספר של החינוך המיוחד בנתניה. מחנה החורף נחשב לאירוע מיוחד, גיבוש כיפי בן שלושה ימים של החניכים והמתנדבים ביחד. היציאה למחנה היא יקרה, מורכבת מלוגיסטיקה מסובכת של כ-160 איש הכוללת לינה, אוכל ואטרקציות ואנחנו זקוקים לתרומות של כסף וצ'ופרים".

מה הפעילות של העמותה במהלך השנה?

"אנחנו נותנים מענה משלים לילדים ובני נוער עם מוגבלות בשעות אחר הצהרים באמצעות משחקיות ברחבי העיר, פעילות של חונכות אישית בבית, מחנות וקייטנות בחופשות, שבתות אירוח בקהילות שונות בארץ ואירועים בחגים. אנחנו נותנים מסגרת חברתית שהיא מעין תנועת נוער ובה כל מתנדב הוא למעשה אח בוגר לחניך, שמלווה אותו בפעילות הסדירה לאורך כל השנה. הקשר הבין אישי בין המתנדב לחניך נמצא בבסיס הפעילות של העמותה, וזמן הפעילות המשותף מאפשר לבני המשפחה זמן פנוי להעניק לשאר הילדים במשפחה ולהורים בעצמם".

עת לעשות צילום עצמי
עת לעשות צילום עצמי

מי הם המתנדבים?

"המתנדבים שלנו הם בני נוער בני 15 עד 18 שערכים של תרומה, התנדבות וקבלת האחר נמצאת בליבם. כמות הזמן והאנרגיה שכל מתנדב משקיע בפעילות עם החניך שלו לאורך השנה היא יוצאת דופן ומעידה על החיבור והקשר האישי שנותר בין המתנדבים לחניכים. לעמותה יש רשימות המתנה של חניכים שרק מחכים למתנדבים שילוו אותם הפעילות, ולכן אנחנו קוראים לבני נוער נוספים תושבי העיר, דתיים וחילוניים, להצטרף אלינו ולהתנדב".

עת לעשות מצוות. העמותה קוראת לתושבי העיר להרים תרומה עבור מחנה החורף, למען חניכי ומתנדבי העמותה, שכל כך מחכים לפעילות שמהווה אירוע שיא מרכזי במהלך שנת פעילות. "אנחנו זקוקים לגיוס תרומות של כסף עבור ארוחות ואטרקציות מיוחדות למחנה. ניתן גם לתרום למחנה חטיפים וציוד, בפנייה דרך אתר העמותה או בטלפון ליאיר שטרן, רכז הפעילות בנתניה: 050-9922922".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות