fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יחס גורר יחס

ברלי והצוות הרפואי (צילום: מכבי שירותי בריאות)

קשישה בת 92 סירבה להתפנות לבית החולים ובשל החשש לחייה, נאלץ הצוות הרפואי של מכבי להעניק לה טיפול רפואי יוצא דופן. לאחר שמצבה התייצב התגלה כי הקשישה היא זמרת בינלאומית בעברה והיא ריגשה את הצוות כשכתבה להם שיר הוקרה.

ביום שישי שעבר, בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעה למרפאת מכבי שירותי בריאות בקרית מוצקין קשישה בת 92 כשהיא סובלת מזיהום חריף במערכת העיכול. לאחר מספר בדיקות שנעשו במקום, גילה הצוות הרפואי שהזיהום מעיד על מצוקה נשימתית המצריך טיפול מידי. על אף הנחיית הצוות הרפואי לפנותה לבית החולים, הקשישה סירבה בתוקף ובכל מחיר. היא אמרה לצוות הרפואי, כי היא מעדיפה "למות בבית", מאשר להתפנות ומבינה את ההשלכות. לטענתה היא סובלת מטראומה מבתי חולים ואינה מוכנה לשוב לשם.

מכיוון שהיה יום שישי, החליט הצוות הרפואי לטפל בקשישה במוקד הרפואה הדחופה, המהווה תחלופה לבית חולים במקרים רבים, מתוך חשש לחייה. בסוף היום, דאג הצוות הרפואי לקחת אותה עד לפתח ביתה בקומה השלישית בקרית ביאליק. למחרת דאג הצוות הרפואי להביא את הקשישה בשנית למוקד, שם שהתה 12 שעות נוספות. מכוון שהייתה נתונה בסכנת חיים, היא נשארה כל הזמן במעקב. במוצאי השבת הצוות דאג לטפל בכל המסמכים הנחוצים של המטופלת על מנת שכבר ביום ראשון למחרת שהיא תזכה לקבל מעטפת רפואית ישירות עד הבית. בזכות הטיפול המסור, הקשישה זכתה במשך מספר ימים רצופים לקבל בביתה בכל יום שירות רפואי מרופא ואחות, היא צוידה במנות חמצן וטופלה במסגרת "אשפוז ביתי", פיילוט מיוחד שהחל בשנה האחרונה במכבי. לאחר סדרת טיפולים מצבה התייצב והיא יצאה מכלל סכנה.

מפורסמת בכל העולם. קטעי עיתונות על נינה ברלי (צילום: עצמי)
מפורסמת בכל העולם. קטעי עיתונות על נינה ברלי (צילום: עצמי)

המטופלת הגיעה לאחר מספר ימים למוקד הרפואה הדחופה של מכבי בקרית מוצקין על מנת להודות לצוות הרפואי על טיפול מסור ויוצא דופן. הצוות הרפואי הופתע לראות כי על אף גילה המתקדם מדובר היה באישה צלולה מאוד ודעתנית במיוחד. במהלך שיחת חולין גילה הצוות שמדובר בפנינה (נינה) ברלי, שהייתה בעברה זמרת בינלאומית ובמשך 40 שנה הופיעה בכל מקום בעולם והייתה כוכבת מוסיקה. בדיקה קצרה גילתה גם כתבי עיתונות רבים שנכתבו עליה בשפות זרות וכי מדובר באישה צבעונית מאוד.

בתום המפגש, העניקה ברלי מכתב תודה לצוות הרפואי. מספר ימים לאחר מכן היא אף כתבה והקדישה שיר לד"ר הלאני ג'ירייס ולאחות רעות ויינר, שליוו אותה במשך מספר ימים בטיפול יוצא דופן ומסור, עד אשר יצאה מכלל סכנה וכך היא כתבה: "תמשיכי לתת עוד הרבה אהבה ויאהבו אותך באותה המידה. את הכובע שאין לי אני מורידה, על חכמה ועוצמה שאת מקרינה. תודה, מכל הלב תודה, על העזרה ועל ההקשבה, ועל שזכיתי בך כרופאה. אולי עוד שיר ועוד מחווה אשמור לך גם לשנה הבאה"

מנהל מוקד הרפואה של מכבי בקרית מוצקין, ד"ר אורן פלדמן:״הפתגם 'והדרת פני זקן' קיבל בסוף השבוע הזה במוקד את מלוא משמעותו, ואני מקווה שנלמד כולנו מכך שיעור באמפתיה ואנושיות. אני מודה מקרב לב לכל הצוות שהיה שותף בשישי ושבת  וכל מי שהיה שותף לטיפול. זה המקום שהייתי רוצה להביא אליו את היקרים לי, למקום של אנושיות ואמפתיה מעבר למקצועיות ולמקצוענות".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות