fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יושבים בחושך

אם ביפן היו נותרים ללא חשמל במשך יום שלם, המנכ"ל, הסמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון היו הולכים הביתה. ואצלנו, עולם כמנהגו נוהג. המשכורות דופקות, החגיגה נמשכת ורק הציבור ממשיך לשלם ולסבול
שביתה איטלקית על חשבון הציבור צילום: פוטוליה

לפני שנתיים נעצרה בלב ים אוניית פאר מול האיים הקריביים. האונייה עמדה ללא חשמל, ללא מים זורמים, ללא מזגנים, ובין השאר גם ללא מנוע, תקלה שקשה היה להתגבר עליה בגלל עודף תחכום של המערכות שהותקנו באונייה. הנוסעים סבלו ודרשו פיצויים _ וקיבלו. קיוו לעשות נופש וקיבלו מפח נפש.

נדמה לי שהמצב העכשווי שבו החשמל נותק ליום ארוך במספר ערים בישראל, מצריך קודם כל מתן פיצוי לתושבים, משהו בנוסח שלושה חודשים ללא תשלום לפחות, כי הרי לא ייתכן שחברה כל כך מתוחכמת ומתקדמת לא תיתן מענה לכמה מכות רוח שעברו עלינו בתחילת השבוע. אי אפשר להיות כל פעם מופתעים וכל פעם כל כך איטיים בתגובה.

ביפן, מדינה מתוקנת, המנכ"ל, הסמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון היו הולכים הביתה אחרי פשלה כל כך בסיסית, כל כך שלומיאלית. ואצלנו, עולם כמנהגו נוהג. המשכורות דופקות, החגיגה נמשכת, ורק הציבור ממשיך לשלם ולסבול. אם יום אחד חורפי מפיל את המערכת בצורה כל כך מבישה ללא תגובה הולמת, מה יקרה אם חלילה ניכנס למלחמת טילים, לא עלינו.

אני חושב שכדאי לכל בית בישראל להתחיל לחסוך ולקנות לעצמו גנרטור ליום פקודה, כי אחרת הסבל והתסכול יילכו ויגדלו, כמו מצב החשמל ביום חורפי אחד. ואסור לשכוח, כולנו בסך הכול לקוחות שחייבים לקבל את השירות הטוב ביותר, ואילו פה היו עובדים שניצלו את המצב ועשו שביתה איטלקית על חשבון הציבור הסובל, שלא יודע לאן להוליך את החרפה.

מועדון הקונספירציה

כלב נשך אדם, זה לא חדשות. אדם נשך כלב זה מעשה רע, אבל מספיק סנסציוני בשביל להיות כותרת. עכשיו בא ראש הממשלה וקבע שהיטלר שעה לעצת המופתי הירושלמי והחליט להשמיד את היהודים – כותרת ענקית שמאחוריה מסתתר פחד, חוסר מוצא ואולי אפילו ייאוש. הערבים אותם ערבים והים אותו הים. 100 שנות טרור עם הפוגה זה מה שקיבלנו וזה מה שנקבל בעתיד, אבל מסתבר שיש קונים גם לסיפורים ההזויים ביותר.

שכתוב ההיסטוריה למטרות פוליטיות הוא נכס של משטרים אפלים, אבל מסתבר שגם בדמוקרטיה אפשר לשחק את המשחק הזה ויש קונים, שאחר כך מיישמים את השכתוב בקלפי. אני מכיר לפחות אדם אחד שבטוח שהאמריקאים מעולם לא הנחיתו אדם על הירח, כי זה יקר מדי ומסובך מדי והם פברקו סרט הוליוודי, וכך עבדו על כל העולם וגם על הרוסים.

שביתה איטלקית על חשבון הציבור צילום: פוטוליה
שביתה איטלקית על חשבון הציבור (צילום: פוטוליה)

אני מכיר יותר מבן אדם אחד שבטוח שאבישי רביב, "שמפניה", נתן ליגאל עמיר כדורי סרק לאקדח, ואח של יגאל, עמיר חגי, החליף את הכדורים ברגע האחרון, וכך רבין נרצח בגלל מחדל של השב"כ. מחדל היה, זה נכון, אבל לא כמו שהמספרים האולטימטיביים חורשי הקונספירציות טוענים.

בוקר טוב, אדוני ראש ממשלת ישראל, השבוע הצטרפת באופן רשמי לחבורה הבלתי מכובדת בעליל של אלופי הקונספירציה בארץ ישראל. וולקאם טו דה קלאב.

אסור לכווץ

אחרי הכישלון במוקדמות היורו, ולנוכח רמתה הנמוכה של ליגת העל, יש כאלו הסבורים שכדאי להקטין את הליגה ל~10 קבוצות. אני חושב שזו שגיאה מקצועית שתהרוס את הכדורגל, ולא תעזור להעלאת הרמה בליגת העל. ישחקו רק הקבוצות העשירות, וקבוצות בינוניות, שלא לומר פריפריליות, עלולות להיעלם מהמפה. הכוונה לבני יהודה, מכבי פתח תקווה, כפר סבא ואחרות, שיכולות ללכת בדרך של הפועל יהוד סלאש מכבי יפו, ולהישאר זיכרון נוסטלגי בלבד.

בליגת העל יש זכות קיום ל-14 קבוצות ויש תקווה לאחרות שרוצות להעפיל לשם, דוגמת אשדוד והפועל פתח תקווה. הרי הכדורגל הוא בידור עממי, וכזה כדאי שיישאר. מה עוד שהקטנת הליגה תחסל סופית את סיכויי הנוער להשתלב בקבוצות הבוגרות, דבר שקורה כבר היום.

בני יהודה זה צבע, וכך גם עכו ונתניה. אין זכות לאף אחד לקחת מאוהדים מקומיים את התקווה לשחק למעלה. בינינו, חוץ ממכבי תל אביב, כל הקבוצות יכולות ביום נתון להפתיע את יריבותיהן וכדאי להקדיש עוד מחשבה, לפני שחותכים בבשר החי.

בוקר טוב, אדוני ראש ממשלת ישראל, השבוע הצטרפת באופן רשמי לחבורה הבלתי מכובדת בעליל של אלופי הקונספירציה בארץ ישראל. וולקאם טו דה קלאב

בליגת העל יש זכות קיום ל-14 קבוצות ויש תקווה לאחרות שרוצות להעפיל לשם, דוגמת אשדוד והפועל פתח תקווה. הרי הכדורגל הוא בידור עממי, וכזה כדאי שיישאר

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות