fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריגות של קרינה חשמלית התגלו בבית הספר הצבי ישראל בקרית אתא

בית ספר הצבי ישראל. צילום: דורון גולן
בית ספר הצבי ישראל. צילום: דורון גולן

הורים לתלמידים בכיתה ה' בבית הספר הצבי ישראל בקרית אתא השביתו השבוע את הלימודים ולא שלחו את ילדיהם לבית הספר, בעקבות דו"ח שגילה חריגות בעוצמת קרינת החשמל באזורים שונים שבהם לומדים התלמידים.

הגילוי על הקרינה החריגה הגיע לידי ההורים לאחר שליד בית הספר החלו עבודות בנייה. במהלך העבודות, עבר קו מתח חשמלי בשטח בית הספר מתחת לאדמה ועקב החשש מקרינה הזמין ועד ההורים המוסדי דו"ח מדידות קרינה. את הבדיקה עשתה חברת "לגל" שערכה מדידות שדה מגנטי מרשת החשמל תוך הפעלת מזגנים ותאורה בכל כיתות הלימוד. נציג החברה ערך בדיקות ב-28 נקודות שונות בבית הספר, החל מהחצר, דרך אולם הספורט, חדר המורים, המסדרונות וכיתות הלימוד. תוצאות הבדיקה העלו כי נמצאו עשר נקודות שונות בהן נרשמה עוצמת קרינה שחורגת מהמלצת המשרד להגנת הסביבה.

הדו"ח הגיע לועד ההורים המוסדי ולעירייה בתחילת החודש שעבר אולם לא הופץ לשאר ההורים. רק ביום שני השבוע נודע על קיום הדוח לשאר ההורים שדרשו לפעול במיידית על מנת למנוע מהתלמידים להמשיך ולהיות חשופים לקרינה. בכדי להוכיח את רצינות כוונותיהם החליטו ההורים של תלמידי כיתה ה-3 שלא לשלוח את שלושים התלמידים ללימודים כבר ביום שלישי השבוע.

חו אברמוביץ', אביו של אחד התלמידים ונציג של הועד המוסדי בכיתה: "כרגע אנחנו לא מוכנים לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר. הדו"ח יצא כבר בתחילת דצמבר 2016 ושום דבר לא קרה מאז, אנחנו חוששים לבריאות של הילדים". עוד מתברר כי מאז פרסום הדו"ח נאמר לילדים שלומדים באזורים שבהם נמצאה קרינה חריגה, להתרחק מרחק של מטר מהקיר על מנת להתרחק מהקרינה וכפי שנאמר לתלמידים "לשים את השולחן במרחק של חמש מרצפות מהקיר". במקביל הוחלט גם על כיבוי תאורה לא הכרחית בבית הספר על מנת להפחית את הסכנה לקרינה.

בית ספר הצבי ישראל. צילום: דורון גולן
בית ספר הצבי ישראל. צילום: דורון גולן

אמא לתלמידה בכיתה אמרה: "אסור לילדים להיות בבית הספר, הילדים שלנו חשופים לקרינה, כל הילדים בבית הספר חשופים לקרינה". אותה אימא גם סיפרה כי בעת האחרונה היו דיווחים על תלמידים שסבלו מכאבי ראש והחשש הוא שיש קשר בין כאי הראש לחריגה בקרינה. מועד ההורים נמסר כי מנהל מחלקת החינוך בעירייה, התקשר פעמיים לועד ההורים וניסה לשכנע אותם להחזיר את הילדים ללימודים שיערכו בכיתות אחרות, רחוקות מהקרינה החריגה.

גם המשרד לאיכות הסביבה נדרש לבעיית הקרינה ובשנת 2005 דנה ועדת מומחים בנושא חשיפת הציבור לקרינת שדות מגנטיים מרשת החשמל. בעקבות אותה ועדה פרסם המשרד להגנת הסביבה שורה של המלצות שמטרתן להפחית את החשיפה לקרינה מרשת החשמל של הציבור בכלל ושל ילדים בפרט. הורי התלמידים גם קושרים בין עבודות הנמכת התקרה שנערכו בבית הספר לפני שנתיים לבין הקרינה החריגה.

מעיריית קרית אתא נמסר: "הליקוי תוקן והתלמידים ילמדו בכיתה אחרת עד לבדיקה נוספת ומעמיקה".

ממשרד החינוך נמסר: "הסמכות המקצועית הבלעדית לנושא קרינה הנה של המשרד להגנת הסביבה. לפיכך, בכל רשות קיים רפרנט הגנת הסביבה לנושא. יחד עם זאת, משרד החינוך בשיתוף המשרד להגנת הסביבה יצאו לפני כשנתיים בפרויקט תלת שנתי לבדוק את כלל מוסדות החינוך בנושא זה. כלל המבדקים והממצאים נמצאים בשקיפות באתר הנושא. כל חריגה באם מתגלה מטופלת עי הרפרנט ברשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות