fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים צורי לציקי אבישר: הפסק לחלק צלונים לרכב

יריב ענבר והצלון. צילום: רוח חדשה במוצקין
יריב ענבר והצלון. צילום: רוח חדשה במוצקין

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, באמצעות משרד עורכי הדין רון ברנט ושות', שלח מכתב התראה ליו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, בטענה להפרת חוק הבחירות ו"ניצול ציני של מזג האוויר".

יריב ענבר והצלון. צילום: רוח חדשה במוצקין
יריב ענבר והצלון. צילום: רוח חדשה במוצקין

אבישר ופעיליו חילקו צלונים נגד שמש המיועדים לשמשת הרכב האחורית לכל המעוניין ולכל הפעילים של התנועה שחפצו בכך.  על הצלונים מופיעה תמונתו ושמו של אבישר בצירוף לוגו התנועה. מכוניתו הפרטית של יריב ענבר, מפעילי התנועה, אף צולמה כשעל חלונה האחורי מודבק צלון כזה.

בעקבות זאת הגיע אל אבישר מכתב מטעמו של צורי ממשרד עורכי הדין שבו נטען כי אבישר הפר את חוק הבחירות בכך שנהג בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בהתייחסות לחלוקת מתנות: "חפצים שיש להם ערך ושימוש בפני עצמם במנותק ממערכת הבחירות לרבות אביזרי רכב, כדוגמת הצלונים שחולקו על ידך, בין אם יש עליהם שם, סימן או סיסמא של מועמד או רשימה ובין אם לאו, הינה אסורה בהחלט, וזאת אף אם מדובר במתנה פעוטת ערך (ובעניינו המדובר במתנה שאיננה פעוטת ערך)".

עורכי הדין  הוסיפו  במכתב כי אבישר ניצל את מזג האויר לטובתו, "התנהלותך הפסולה כאמור מקבלת משנה חומרה, עת בימי השרב האחרונים, המתנות המחולקות על ידך שלא כדין הינן מבוקשות במיוחד ומדובר בניצול ציני של מזג האוויר לטובת מטרותיך הלא-כשרות". משרד עורכי הדין דורש מאבישר לאסוף את הצלונים שחולקו ולפרט כמה חולקו עד כה".

אבישר הודיע "המדובר במדבקות לשמשת הרכב האחורית, פריט שמעבר למסר המודפס עליו הינו חסר ערך בכל מובן. מה גם, שהפריט מחולק אך ורק לתומכי התנועה, הנמנים עם מייסדיה ופעיליה ועם התורמים לה, כך שלמעשה המדבקה אינה עונה על הגדרת "מתנה", לא כמובנה במילון ולא כמובנה, למשל, בחוק המתנה, התשכ"ח-1968".

צורי מסר: "הדיעות חלוקות האם מדובר באביזר רכב או לא והבעיה היא שאי אפשר לשאול אף אחד ולקבל תשובה חד משמעית. אם זה מותר אז אין לי שום בעייה להציף את העיר ואם זה אסור אז אני לא מתכוון לעבור על החוק. את התשובה ניתן יהיה לקבל רק משופט וועדת הבחירות ואני מקווה שהתשובה שלו תבהיר את העניין אחד ולתמיד".

עם זאת, בדף הנחיתה של צורי, הוא מזמין את התושבים להצטרף אליו, ניתן לבחור, בין השאר, אם לקבל שלט תמיכה בצורי לרכב או שלט לבית, לארגן או להשתתף בחוג בית. בסביבתו של צורי טענו כי דף הנחיתה זמני והם פועלים על פי חוק.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות