fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים צורי זומן לחקירה במשטרה

חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, יוצא נגד משטרת ישראל בדרישה לבדוק מי עומד מאחורי הגשת התלונה נגדו והוא דורש מפרקליט המדינה, שי ניצן, להורות על בדיקה על מנת לגלות מדוע כעת הוא זומן לחקירה.

צורי זומן בשבוע שעבר לחקירה ביחידת להב 433 בעקבות דוח שהוגש נגדו על ידי חוקר פרטי, שהיה בעבר קצין חקירות במחוז צפון של המשטרה. צורי הגיע לחקירה ללא עורך דין ולאחר כשעה וחצי של חקירה תחת אזהרה שוחרר ללא שננקטו נגדו צעדים כלשהם.

ראשית המקרה בשנת 2014 אז פנה קבלן מהקריות לחוקר פרטי בבקשה להכין תיק חקירה נגד צורי. אותו חוקר הכין תיק שכותרתו "סיכום חקירה עבירות שחיתות של ראש העיר קרית מוצקין, חיים צורי". באותו דוח נטען כי צורי נראה מקבל סכום של אלפיים שקלים במזומן מאיש עסקים. עוד נטען באותו דוח כי המחאות של המתנ"ס העירוני, בסכום של כמאה אלף דולר, הומרו בנצרת אצל חלפן כספים וצורי אף נסע ברכבו לנצרת כדי לאסוף את הכסף מאותו חלפן.

כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)
כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)

הדוח הזה הגיע לידי מי שהיה תחקירן של עיתון ישראל היום, מוטי גילת, שבשנה שעברה פרסום כמה כתבות הטוענות לשחיתות מצידו של צורי כשבין היתר הוא מתבסס על אותו דוח של חוקר פרטי. כאמור, צורי זומן בשבוע שעבר למשרדי להב 433 ונחקר על הטענות שהועלו נגדו בדוח של החוקר הפרטי.

עיתוי הזימון לחקירה, כארבעה חודשים לפני הבחירות המקומיות, מגיע כחודשיים לאחר שצורי עצמו הגיש תביעת לשון הרע על סכום של מיליון שקלים נגד איש העסקים ונגד החוקר הפרטי. תביעתו של צורי מתבססת על הטענה כי הדוח מכפיש את שמו שכן הטענות שעולות מהדוח אינן נכונות.

זימונו של צורי לחקירה התגלה בסוף השבוע כשגילת פרסם זאת במהדורת החדשות של "כאן 11" ועובדת החקירה נפלה כפרי בשל לידיהם של המתמודדים נגד צורי ובאמצעות הרשתות החברתיות היא הופצה לכל עבר ועוררה סערה גדולה בעיר בייחוד לאור דבריו של צורי שהוא מעולם לא זומן לחקירה במשטרה לפני כן.

צורי פרסם פוסט זועם בעמוד הפייסבוק שלו "זה זמן רב שאנשי עסקים בקרית מוצקין, שלא קיבלו את מבוקשם, קשרו קשר עם עבריינים מורשעים כדי להטיל עלי מורא". השבוע, בשיחה עם "הד הקריות" אמר צורי "אני רוצה שפעם אחת ולתמיד שהאמת תצא לאור. אם אני אשם אז אני רוצה לשבת בכלא. אם אני זכאי אני רוצה שזה יהיה ידוע לכולם. נמאס לי שהמשטרה והעיתונות עובדים ביחד כדי להכפיש את שמי  כבר תקופה ארוכה. אני רוצה שכל המעורבים בעניין הזה ייחשפו וייצאו לאור. לא יכול להיות שחודשיים אחרי שאני מגיש תביעת לשון הרע, מזמינים אותו לחקירה על טענות שעלו נגדי לפני חמש שנים".

צורי מסר כי הוא מחזיק ברשותו מסמך של אותו חוקר פרטי שחוזר בו מדברים שנכתבו בדוח נגדו.

כבר בשבוע הקרוב הוא יפנה לפרקליט המדינה ולמחלקת חקירות שוטרים כדי שיפתחו בבדיקה לגלות את אלו שעומדים מאחורי הגשת התלונה ולדבריו הוא אינו יודע כלל מי עומד מאחורי הגשת התלונה נגדו.

המשטרה הודיעה כי "כמו כל חקירה של נבחר ציבור, החקירה התנהלה בליווי ובפיקוח של פרקליטות המדינה תוך אישור פעולות החקירה" ומעבר לכך המשטרה אינה מתייחסת לחקירות שמתנהלות. יצויין כי על פי היועץ המשפטי לממשלה כל חקירה של נבחר ציבור שמתמודד על משרה ציבורית בבחירות לרשויות המקומיות, יש לסיים במהירות האפשרית על מנת למנוע מצב שבו עצם קיומה של חקירה עלולה לפגוע בסיכוייו וכן למנוע מצב שבו אחרי הבחירות יוגש נגדו כתב אישום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות