fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הארנונה לא תתייקר

העירייה לא העלתה את שיעור הארנונה לשנה הקרובה ואף כללה בצו הארנונה שורה של הטבות למלונאים בשיעור של 50 אחוז מהתעריף הקבוע
בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)
בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)

בישיבת מועצה שלא מן המניין אישרה מועצת העיר את צו הארנונה של חדרה לשנת הכספים 2017.  גם השנה לא העלתה עיריית חדרה את תעריפי הארנונה בעיר, ובמקביל הוגשו הצעות לשינויים בצו הארנונה במטרה לעודד כניסתם של חברות ועסקים העשויים לקדם את העיר ואף ליצור מקומות תעסוקה.

בין היתר הוכנס סיווג חדש למבנים לתעשיות עתירות ידע (היי טק). בישיבת המועצה הובהר כי הנהלת העיר עושה כל מאמץ לעודד חברות העוסקות בהיי טק להקים את מרכזן בחדרה. המצב הכלכלי הנוכחי מציב אתגרים רבים וקיימת תחרות על עסקים גדולים, המהווים עוגן לאזורי תעסוקה. במטרה לעודד חברות היי טק להגיע לחדרה, נקבעו על-ידי מועצת העיר תעריפים הזהים לאלו של מועצה אזורית עמק חפר הסמוכה לחדרה ומהווה תחרות מבחינה זו.

בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)
בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)

סיווג חדש נוסף הוא הנהלות בנקים. העירייה מעוניינת לעודד מעבר של הנהלות בנקים ראשיות או אזוריות, ולפיכך ביקשה להוסיף סיווג של הנהלת בנק ראשית בתעריף מופחת מסיווגו של בנק.  זאת מתוך מטרה לעודד הנהלות בנק לפתוח מרכזים בחדרה, כאשר התעריף החדש מיועד למבנים המשמשים כמשרדי הנהלת הבנק, ראשית או אזורית, לא כולל הנהלת סניף. גם לבתי מלון מוצע סיווג חדש בצו הארנונה. על-פי צו הארנונה של עיריית חדרה מוצע כי למשך 24 חודשים מיום פתיחתו של בית מלון בעיר, תופחת הארנונה ב-50 אחוז מהתעריף שנקבע.

הארנונה בחדרה לא התייקרה בשנתיים האחרונות, למעט עליות של תוספת יוקר הנקבעות באופן חד צדדי על-ידי משרד הפנים ואינן נתונות לשיקולי הרשות. לשנת 2017 קבע משרד הפנים 1.77 אחוז שיעור העדכון השנתי של תעריפי הארנונה בישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות