fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר לחיים מחכה לכם

כלביית האיגוד הווטרינרי (צילום: נירית שפאץ)
כלביית האיגוד הווטרינרי (צילום: נירית שפאץ)

אין ספק שעדיף לכלב שיימצא בבית חם, בו הוא מקבל אהבה, מרחב ויחס אישי, מאשר שיוחזק בכלבייה, גם אם הוא נמצא בכלבייה שבה מטפלים בו במיטב היכולת והאמצעים. באיגוד ערים וטרינרי שומרון מודעים לכך, ומחפשים כל הזמן בתים מאמצים לכלבים הרבים המוחזקים בכלביית האיגוד. כל כלב שמוצא לו בית, זו הצלחה.

"לחלק מהכלבים שנמצאים כשהם משוטטים ונאספים לכלביית האיגוד יש בעלים, והבעלים באים לקחת אותם", מסביר ד"ר ריאד בדראן, וטרינר ראשי ומנכ"ל האיגוד. "יש בעלי כלבים שכועסים עלינו, כי כשהם באים לקחת את הכלב הם נדרשים לשלם קנס על כך ששוטט, אבל אנחנו ממשיכים בפיקוח. אבל לכלבים אחרים שמגיעים אלינו אין בעלים, וצריך לחפש להם מאמצים. איגוד ערים וטרינרי שומרון אחראי על 12 רשויות, מהן חמש רשויות מקומיות ערביות שבהן רווחת במיוחד התופעה של כלבים חסרי שבב זיהוי, ואין אפשרות לאתר את בעליהם. אנחנו נשארים עם הרבה כלבים בכלבייה שלנו, ואנחנו מחפשים להם בתים. אנחנו נעזרים בעמותות, שיש להן אמצעים ושיטות לפרסום בעלי חיים לאימוץ, ואנחנו מפרסמים אותם בעצמנו בדף הפייסבוק של האיגוד".

במקביל, הכלבייה פתוחה לאימוצים באופן שוטף, וכל מי שגיע למקום יכול לבחור לו כלב ולאמץ אותו. השנה השתפרו תנאי האימוץ, כשהודות לתמיכה ממשרד החקלאות ירד מחיר סל האימוץ מ-520 שקלים, כפי שהיה עד כה, ל-170 שקלים, וזה כולל עיקור, חיסונים, תילוע, סימון בשבב ורישיון, שכל כלב שנמסר לאימוץ דרך האיגוד עובר אותם באיגוד והם נכללים בסל האימוץ. אבל יש צורך גם באמצעי נוסף למציאת בית עבור כלבים רבים ככל שאפשר. התמיכה מאפשרת לאיגוד לבצע השנה גם שלושה ימי אימוץ אזוריים, ובתכנון ימי אימוץ בפרדס חנה כרכור, בזכרון יעקב ובבנימינה-גבעת עדה. יום האימוץ הראשון מתוכנן להתקיים בחול המועד פסח.

במקביל, בקרוב יוצאים באיגוד הוטרינרי גם למבצע עיקור וסירוס חתולי רחוב, בתמיכת משרד החקלאות ובשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות. השנה יש מכסה של 3,000 חתולים לסירוס ועיקור בכל הרשויות המקומיות בתחומי האיגוד המשתתפות במבצע, ביניהן מועצה אזורית מנשה, פרדס חנה כרכור, זכרון יעקב, אור עקיבא, מועצה אזורית אלונה ובנימינה גבעת עדה.

וביומיום ממשיך האיגוד בעבודתו השוטפת: מתן שירותים וטרינריים, פיקוח על אחזקת בעלי חיים כדי למנוע העברת מחלות מהם לבני אדם (כמו לישמניה, קדחת הבארות או סלמונלה), פיקוח למניעת אזחקת בעלי חיים בתנאים לא הולמים והתעללות בהם, ופיקוח על המזון מן החי, שכולל תפיסות בשר שמגיע משטחי הרשות הפלסטינית ומועבר ונמכר בתנאי הגיינה ירודים, פג תוקף וללא קירור. באיגוד מספרים שיש לא מעט תפיסות כאלה, ושמדובר בבשר שמגיע לפעמים לסופרים, אולי גם לאלה שבהם אתם קונים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות