fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית מקדם הקמת מרכז חדשנות ויזמות בכרמיאל

אראל מרגלית ומשה קונינסקי צילום פרטי
אראל מרגלית ומשה קונינסקי צילום פרטי

היזם והח"כ לשעבר, אראל מרגלית: "ליזמים בגליל מגיעה אותה הזדמנות כמו ליזמים במרכז. יחד עם מספר רעיונות חדשניים של ראש העיר החדש, שבהם אסייע ככל יכולתי, נביא עתיד טוב יותר לצעירי העיר"

אראל מרגלית ומשה קונינסקי צילום פרטי
אראל מרגלית ומשה קונינסקי (צילום פרטי)

היזם ויו"ר קרן ההשקעות JVP וארגון יוזמה לאומית, אראל מרגלית נפגש לפגישת עבודה עם ראש העיר משה קונינסקי וצוותו לפגישת התנעה ושיתוף פעולה. המטרה: תחילת פעילות של יוזמה לאומית בכרמיאל ויישום מודל לפיתוח כלכלי שיושם בהצלחה בירושלים, באר שבע והגליל העליון במטרה לייצר מקומות עבודה איכותיים .

במהלך המפגש הציג מרגלית וצוות יוזמה לאומית את הפעילות באזורים שונים בארץ ואת התוכניות העתידיות לכרמיאל, במרכזן: יצירת הטבות ממשלתיות ומוקדי חדשנות ויזמות סביב תחום הייצור המתקדם. "לכרמיאל יש פינה חמה בלב שלי. כאן גדלתי וכאן היו שנות ילדותי. אני רוצה לתת לילדים ולצעירים בכרמיאל את אותה הזדמנות להצליח כפי שנותנים לצעירים בתל אביב. אנו נעשה זאת על ידי יצירת סביבה שמקדמת יזמות וחדשנות והקמת סטארטאפים מקומיים שיכולים להתחבר לתעשיות החזקות הקיימות באזור ובעולם. אני מאמין, יחד עם משה קונינסקי כי לכרמיאל יש את הפוטנציאל להפוך לעיר מוקד של הגליל המערבי. יחד עם המגזר העסקי נהפוך את כרמיאל למגנט אזורי כלכלי, שייצר מקומות עבודה איכותיים וישאיר את הצעירים, כאן, בבית".

יוזמה לאומית בהובלת ד"ר אראל מרגלית פועלת לשינוי המציאות הכלכלית חברתית וצמצום הפערים בישראל על ידי חיבור שבעה אזורים בצפון ובדרום לכלכלה החדשה ולעולמות היזמות והחדשנות. מדובר במודל ייחודי לפיתוח כלכלי הממנף את הייחודיות של כל אזור סביב נושא חדשני ופורץ דרך, המביא ליצירת מקומות עבודה איכותיים באמצעות משיכת חברות ומשקיעים.

מרגלית, בעל ניסיון מוכח בפיתוח עירוני. החל את דרכו בראשית שנות התשעים ברשות לפיתוח ירושלים, שם נטל חלק פעיל בקליטתן של למעלה מ- 70 חברות חדשות אשר סייעו ביצירת מקורות תעסוקה.

בשני העשורים האחרונים ייסד מרגלית את קרן ההון סיכון jvp אשר הקימה בירושלים עשרות חברות ותרמה לעיצוב פני העיר באמצעות שילוב בין יזמות עסקית המתקיימת במרכז העיר, פרויקטים תרבותיים המסייעים להשארת הצעירים בעיר ותרומה לקהילה.

מרגלית: "ליזמים בגליל מגיעה אותה הזדמנות כמו ליזמים במרכז. לכן הקמנו את האקסלרטור הראשון בגליל העליון יחד עם ענקיות הטכנולוגיה ויחד נבנה סטארטפים בגליל. כמה זה מרגש".

וכמי שגדל בכרמיאל הוא מוסיף: "אני מעוניין לסייע ולתרום מניסיוני בפיתוח אורבני ולהביא ליישום חזונה של העיר כרמיאל בעשור הקרוב. הפוטנציאל אשר היה גלום במשך שנים בעיר כרמיאל ניתן למימוש. הרכבת שהגיעה לכאן והכבישים החדשים, יחד עם מספר רעיונות חדשניים של ראש העיר החדש, משה קונינסקי, שבהם אסייע ככל יכולתי, יביאו לעתיד טוב יותר לצעירי העיר".

ראש העיר, משה קונינסקי: "כחלק ממדיניות שלי לפיתוח הכלכלה בגליל המערבי וכרמיאל בפרט וכראש עיר אני מאמין שהיזמות בשיתוף האקדמיה, התעשיינים וגורמים כלכליים נוספים הם המנוף לפיתוח העיר. הזמנתי את אראל מרגלית, יש לו חזון לפריפריה, מצאנו שפה משותפת. היוזמה שלו מבורכת והחלה עוד בטרם כניסתי לתפקיד, אני מתכוון למנף אותה בשיתוף גורמים נוספים. אנחנו הופכים את זה לתוכנית פרקטית – אופרטיבית על כל המשמעויות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות