fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברה קבלנית תבצע עבודות פיתוח תמורת ביטול היטלים לעיריית קרית ביאליק

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

בישיבת מועצת העיר של קרית ביאליק הובא לאישור חברי המועצה הסכם פיתוח בין העירייה לבין חברת הקבלנות, יובל אלון. על פי ההסכם שעתיד להיחתם, תבצע החברה עבודות פיתוח בתמורה להיטלים שהיא אמורה לשלם לעירייה.

עבודות הפיתוח אמורות להתבצע בשכונת גבעת הרקפות, כאמור בתמורה לוויתור מצד העירייה של היטלים שהחברה אמורה לשלם לה. ההסכם הובא לאישור מועצת העיר במסגרת הליך פטור ממכרז.

במסגרת ההסכם, שמכונה חלף היטלים, העירייה על היטלים בסכום יותר מ-12 מיליון שקלים בתמורה לביצוע עבודות פיתוח על ידי החברה. הדבר עורר תרעומת בקרב חברי האופוזיציה העירונית, יוסי ברבי ויעקב בוחבוט. השניים התנגדו לסעיף זה בטענה כי העירייה צריכה לצאת במכרז לביצוע עבודות פיתוח בשכונת גבעת הרקפות שכן מכרז שכזה יוכל להוביל למחיר נמוך יותר אותו תצטרך לשלם העירייה. "אין ספק שהמחירים שנקבל במכרז יחסכו מיליונים של שקלים שאפשר לעשות איתם משהו אחר למען החברה" אומרים ברבי ובוחבוט.

עו"ד מימון פאר, שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר ומתמחה בדיני רשויות, פנה במכתב אל העירייה. הוא ציין כי העירייה לא פרסמה את החלטות הועדה המקצועית באתר האינטרנט שלה כחוק, ולא פרסמה את עבודת ההכנה והבדיקות שערכו גזבר העירייה ומהנדס העירייה. עו"ד פאר טוען שהחלטת המועצה חסרת תוקף חוקי ויש עליה להחזיר את ההסכם לדיון במועצת העיר. במידה ולא תעשה כך העירייה, מציין פאר, הוא יפנה לערכאות משפטיות.

המשנה ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד יריב הופמן, דחה את הטענות וענה כי העירייה עשתה שימוש בכלים שניתנו לה על ידי החוקק וההצעה של חברת יובל אלון נבדקה ועמדה בכל דרישות העירייה. עוד אומר עו"ד הופמן כי במידה והעירייה הייתה פועלת בדרך של מכרז הרי שזה היה מעלה את סכום הכסף שאותו צריכה הייתה העירייה להשקיע בפיתוח ואף לפגוע ביכולתה לבצעו במהירות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות