fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה מלון או מגורים להומלסים?"

למלון גלי צאנז בצפון נתניה, ששוכן במבנה מוזנח ומתפורר, הוצא צו סגירה בעקבות היותו מסוכן לציבור, אך הבעלים ממשיך להפעיל אותו. העירייה: "הבעלים נדרש לפעול להסרת הסכנה" 
מלון גלי צאנז (צילום: רותי ברמן)
מלון גלי צאנז (צילום: רותי ברמן)

כל הנכנס לנתניה מכיוון צפון לא יכול להתעלם ממלון גלי צאנז ששוכן במבנה מוזנח ומתפורר. אמנם לאחרונה הוסר ממנו השלט, אך עדיין עיר שמתהדרת בתואר הריביירה של ישראל, לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך את פעילותו.

מלון גלי צאנז (צילום: רותי ברמן)
הליכים משפטיים. מלון גלי צאנז (צילום: רותי ברמן)

ב-2012 הוציאה העירייה למבנה צו סגירה בשל היותו מסוכן לציבור. הבעלים לא מילא את הצו ובדצמבר 2013 הוגש נגדו כתב אישום על אי קיום הצו. בימים אלה מתנהל הנושא בבית המשפט לעניינים מנהליים בנתניה, ובינתיים לבאי המקום אין מושג כי הם נמצאים במבנה שהוגדר כמסוכן לציבור.

גלי צאנז משמש בעיקר את הציבור החרדי, כמלון וכאולם לאירועים משפחתיים. "לאחרונה יצא לי לבקר באזור חוף הים בנתניה", סיפר אורח שהגיע לעיר, עברתי ליד מלון גלי צאנז ונחרדתי. האם זה מלון או מגורים להומלסים? ותסלחו לי על ההשוואה, אבל ככה זה נראה".

בבדיקה באתרים של התאחדות בתי המלון והעמותה לעידוד תיירות בנתניה לא תמצאו את גלי צאנז ברשימת המלונות של העיר. באתרים אחרים הוא דווקא מופע ומתואר כאחד המלונות של נתניה המציע שירותי תיירות ככל מלון בארץ.

"גלי צאנז הוא אחד המלונות הוותיקים בנתניה הממוקם בשכונה החרדית קריית צאנז", נכתב באתר "מלונות נתניה", "המלון ברמת 2 כוכבים, במלון בריכה מחוממת ופתוחה עם חדר הלבשה לנוחיות המתרחצים, מגרש טניס, כדור עף וסקווש. המלון מצוין למשפחות דתיות המגיעות לנתניה, הכשרות במלון בהשגחת ההכשר המהודר של מהדרין קריית צאנז. באזור המלון חנייה חינם, בית כנסת וממוקם בקרבת חוף צאנז נתניה שהינו חוף דתי. במלון ג'קוזי משותף, חוף צאנז הנמצא בסמוך למלון ואטרקציות נוספות הנמצאות בסביבת שכונת קריית צאנז".

מנהל מלון שלמה המלך בצפון העיר, רפי אניש, מסביר למה המלון ממשיך לפעול: "אנחנו נמצאים בעידן של היצע וביקוש. יש אנשים שמחפשים את הכשרות המוקפדת של צאנז ולא חשוב להם מצבו של המלון".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "לבעלי המבנה שבנדון נמסרו התראות בגין מבנה מסוכן והוא נדרש לפעול להסרת הסכנה. בהמשך בוצעו כל ההליכים המשפטיים הנדרשים מכוח חוק רישוי עסקים. למבנה הוצא צו סגירה שיפוטי ונגד הבעלים הוגש כתב אישום על אי קיום הצו. בימים אלה ננקטים נגדו הליכים משפטיים על פי דין. מהנדס העיר יזם פנייה לבעלי המלון לצורך הריסת המבנה ובנייתו מחדש במסגרת תמ"א 38".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות