fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחזית: יהיה קריר ומגניב

גם כשבחוץ קר וכל מה שבא לכם זה להתכרבל תחת השמיכה עם מרק מהביל, בחוץ מחכות אטרקציות חורפיות שיעשו לכם חם בלב. צאו בחוץ (ואל תשכחו לקחת סוודר)
חלמוניות בנחל שילה (צילום: דב גרינבלט)

 

אמריקה בכנרת

פסטיבל סולם יעקב עשה לו שם כהפנינג מוזיקלי וחברתי יחיד במינו באווירה רגועה וחו"לית. הוא פונה לאוהבי מוזיקת הפולק והז'אנרים הנלווים: מוזיקה אירית, מוזיקת עולם, סווינג, אתני ורוק משנות ה~60, ה-70 וה-80.

האנסמבל של גלעד אפרת, פסטיבל סולם יעקב (צילום: עדי הראל)
האנסמבל של גלעד אפרת, פסטיבל סולם יעקב (צילום: עדי הראל)

מהדורת החורף ה-13 תתקיים בסימן שנת ה~40 לפסטיבל. בין המשתתפים הישראלים: רקדניCAREY ACADEMY ISRAEL, סיוון טלמור, לארי ומינדי במופע מחווה לאלטון ג'ון, הלהקה של גבריאלה לואיס ושי טוחנר עם נגן הכינור הווירטואוז יונתן מילר. אורחי הפסטיבל מחו"ל הם SALLY ROGERS ו-HOWIE BURSEN מוותיקי זמרי הפולק מארצות הברית וכן  ג'ן פול מטיניאר, נגן האקורדיון הווירטואוז מצרפת המתארח על ידי האנסמבל של גלעד אפרת.

במהלך הפסטיבל יתקיימו סדנאות לריקודים, כיתת אמן לבנג'ו, סדנאות למגזרות נייר לכל הגילאים, טיול בוקר מודרך בחוף הכנרת, במה פתוחה לאמנים ותיקים וחובבים בשבת בבוקר, טאי צ'י/צ'י קונג, יריד אמנויות ופעילות לילדים ומוזיקה ספונטנית בכל פינה.

מלון נוף גינוסר לחוף הכנרת, 2-3.12, כרטיסים בטל': 04-6850403, כרטיסים עם לינה בטל': 04-6700320

 

יוצאים לדרך

זה הזמן לשים את שביל ישראל על המפה. בחברה להגנת הטבע פותחים החודש מסורת חדשה של טיולים על שביל ישראל למיטיבי לכת. מדי חודש יתקיים טיול באחד מקטעי שביל ישראל, במטרה להשלים את השביל כולו מדן ועד אילת.

הקטע הראשון – מדן ועד למצוק רמים: בחלק הראשון קטעי הליכה ליד מים זורמים. בהמשך היום הליכה דרך כפר גלעדי אל רכס רמים לתצפיות נוף יפות. בהדרכת צחי גלובין. לבני 18 ומעלה.

החברה להגנת הטבע, טל': 03-6388688

 

סוף שבוע קולינרי, מלון רימונים צפת (צילום: בן פרידמן)
סוף שבוע קולינרי, מלון רימונים צפת (צילום: בן פרידמן)

טעם גלילי

מלון רות רימונים צפת, אחד ממלונות הכתר של רשת מלונות רימונים, מציע לקראת בואו של החורף סוף שבוע קולינרי ייחודי, המשלב טעמי חורף של קדירות גליליות, סדנת צילומי מזון באמצעות הסמארטפון ואת הקסם המיוחד של מלון רות רימונים צפת, הבנוי על שרידי חאן תורכי קדום ומציע שקט פסטורלי עם אווירה חורפית גלילית וטעמים נהדרים.

אורחי המלון יתענגו על טעמי החורף הגלילים והמחממים בארוחות מיוחדות אשר יוגשו לאורך כל סוף השבוע ובסדנת קולינאריה פרונטלית בהדרכת השף הרשתי ניסים יעקב לוי. בנוסף תתקיים סדנת צילום קולינארי באמצעות הסמארטפון בהדרכת עידן גרוס.

במהלך סוף השבוע ייהנו האורחים מקבלת שבת עם יין חם, ארוחת ערב של מטעמים גליליים ובליל שישי תוגש ארוחת ערב מסורתית בשילוב מאכלים גליליים וקדירות. בסיום הארוחה יתקיים סיור לילי מרתק בסמטאותיה הציוריות של מושבת האמנים בצפת העתיקה.

מלון רות רימונים צפת, 26-24.11, פרטים הזמנת מקומות בטל': 6333*

 

חגיגה צהובה

החברה להגנת הטבע מזמינה את הציבור לטיול חינם במסלול חדש, שבמרכזו פריחת חלמוניות מרשימה: נחל שילה _ מגבעת הראל לעין עז.

חלמוניות בנחל שילה (צילום: דב גרינבלט)
חלמוניות בנחל שילה (צילום: דב גרינבלט)

לפני שנתיים, במהלך השתלמות של צוות בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע, התגלה מקבץ עצום של חלמוניות בגדה הצפונית של נחל שילה. בסקר שערך פרופ' אבי שמידע במקום נספרו יותר מ~3000 פרחים.

השנה יזם בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע, בסיוע מחלקת התיירות של המועצה האזורית מטה בנימין, סימון שבילים חדש, היורד ממצפור אברהם בגבעת הראל, לנחל שילה, דרך אתר הפריחה של החלמוניות. אורכו של המסלול כ-3 ק"מ, ברמת הליכה קלה, והוא מתאים למשפחות.

לפרטים בית ספר שדה עפרה, טל': 02-9975516

 

 

עוד מקומות חמים לבילויי חורף תמצאו ביום שישי הקרוב בגיליון חורף מיוחד של עכבר פלוס המצורף להד הקריות

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות