fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרגע הכי חשוב בקריירה של מעין שחף

אם היא תהיה בכושר של מוסקבה אולי היא תצליח. מעין שחף צילום: איסר רביץ
אם היא תהיה בכושר של מוסקבה אולי היא תצליח. מעין שחף צילום: איסר רביץ צילום: אדריאן הרבשטיין

מעין שחף פורמן זכתה בחמישי שעבר בפעם השמינית בתואר אלופת ישראל לנשים בקפיצה לגובה. היא קבעה את תוצאת השנה שלה – 1.86 מ', אך חסרו לה 7 סנטימטרים כדי לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדת ריו. ביום ראשון השתתפה מעין באליפות הבלקן ברומניה וגם שם לא הצליחה לקבוע את הקריטריון. נותרה לה עוד הזדמנות אחת – אליפות אירופה שתצא לדרך ביום שלישי

מעין שחף פורמן זכתה ביום חמישי שעבר בתואר אלופת ישראל לנשים בקפיצה לגובה, אחרי שעברה 1.86 ופסלה שלוש פעמים בגובה 1.89. בשנה לא אולימפית זו כותרת גדולה, למרות שזה הפך אצלה להרגל.  זו הייתה הזכייה השמינית של מעין בתואר אלופת ישראל לבוגרות. היא שמחה בתום התחרות, אך השמחה הייתה מהולה בעצב, שכן היא מנהלת בתקופה האחרונה מרדף קשה נגד הזמן כדי לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדת ריו שתחל בעוד חודש בברזיל. לצערה הקריטריון לריו קשה מאוד, היא נדרשת לקפוץ לגובה 1.93, סנטימטר אחד מעל השיא האישי שלה, אותו קבעה לפני שלוש שנים, תוצאה שווה לשיא הישראלי באצטדיון פתוח, אותו מחזיקה מעין ביחד עם דניאל פרנקל. מאז התקשתה מעין לקפוץ סביב ה~1.90.

מעין (30) נשואה, במקור מקרית ים, מאז שנישאה היא מתגוררת עם בעלה בדירה שכורה בחיפה. היא בוגרת בית ספר אורט קרית ביאליק ומייצגת את אגודת מכבי חיפה. היא נחשבת לאחת האתלטיות הבכירות בארץ והשתתפה בכל התחרויות הגדולות, כולל אליפויות עולם ואליפויות אירופה באתלטיקה. היא הגיעה לפני שנתיים לשלב הגמר של אליפות אירופה ולא הייתה רחוקה מלעלות לגמר באליפות העולם שהתקיימה במוסקבה לפני שלוש שנים. הייתי בתחרות, ראיתי במו עיני איך היא כמעט עוברת 1.92, שהיה מבטיח לה מקום בגמר, אך בקפיצה השלישית בגובה זה היא שפשפה קלות את הרף, שהתנדנד ונפל.

6 שנים אתלטית והשנה של 'הד הקריות'. מעין שחף פורמן צילום: אדריאן הרבשטיין
6 שנים אתלטית והשנה של 'הד הקריות'. מעין שחף פורמן צילום: אדריאן הרבשטיין צילום: איסר רביץ

14 קופצות נותרו מאחור

14 קופצות התייצבו בחמישי שעבר לתחרות, בתוכן קופצת בכירה מרוסיה, יקטרינה קונצ'ביץ', שמייצגת לאחרונה את אוסטריה. קונצ'ביץ' הייתה אמורה למשוך את מעין ואכן זה מה שקרה, כי אחרי גובה 1.69 מ' כל הקופצות האחרות נשרו, כולל דניאל פרנקל שחזרה אחרי פציעה קשה. מעין נכנסה לתחרות רק בגובה 1.64, בשלב הזה רוב הקופצות כבר היו בחוץ, ללמדכם עד כמה היא טובה ורחוקה מכל האחרות. מעין הרגישה טוב בתחרות ועד גובה 1.86 עברה כל גובה בניסיון הראשון. קונצ'ביץ' נכשלה בגובה זה. ואז הרף הועלה לגובה 1.89 ומעין לא הצליחה לעבור בכל שלושת הניסיונות, אך הוכתרה כאלופת ישראל בפעם השמינית, כשהיא מותירה גם את הקופצת הרוסייה מאחור.

יצוין כי התחרות התקיימה בתנאי מזג אוויר קשים מאוד, בשרב כבד ובעיקר בלחות גבוהה שהקשתה מאוד על הספורטאים. למרות זאת מעין נראתה טוב בתחרות ונשמעה די מרוצה: "לא חשבתי שאקבע היום את תוצאת השנה שלי, היו לי הרבה בעיות טכניות, אבל ראיתי כאן שיפור טכני גדול מאוד ואני מרוצה מאוד. כעת, אחרי התחרות, אני הרבה יותר אופטימית בקשר לקריטריון לריו מאשר לפניה. יש לי כעת שתי תחרויות גדולות, אליפות הבלקן ואליפות אירופה. המטרה שלי לעשות תחרות טובה באליפות אירופה ואם אקבע שם את הקריטריון לריו זה יהיה בונוס גדול".

כאמור מעין נראתה טוב בתחרות וגם הייתה במצב רוח מרומם, אולי בגלל המלווים הרבים שבאו לעודד אותה: "אני מפרגנת להורים שלי ולבעל המדהים, שבאו לעודד וגם לחברים. רבים הגיעו מחיפה לראות ולעודד אותי".

ביום שלישי אליפות אירופה בהולנד

יום אחרי אליפות ישראל יצאה מעין לרומניה כדי להשתתף באליפות הבלקן, שבה נטלו חלק אתלטים מ~17 מדינות. ביום ראשון התקיימה תחרות הקפיצה לגובה לנשים, אך לצערה מעין לא הצליחה גם הפעם לקבוע את הקריטריון. היא עברה 1.82 בניסיון הראשון, כמו בכל שאר הגבהים, אך פסלה בגובה 1.86.

ביום שלישי הקרוב תיפתח אליפות אירופה באמסטרדם – הולנד. כאמור מעין אמרה שהיא מתמקדת בתחרות זו ותעשה הכל כדי להוציא מעצמה את המיטב. אם היא תקפוץ לגובה 1.93 זה יקנה לה הכרטיס לאולימפיאדת ריו ולבטח יעלה אותה לשלב הגמר. זו משימה קשה במיוחד, אבל מי יודע אולי היא תתפוס יום גדול ותפתיע את כולנו. בהצלחה.

 אם היא תהיה בכושר של מוסקבה אולי היא תצליח. מעין שחף צילום: איסר רביץ
אם היא תהיה בכושר של מוסקבה אולי היא תצליח. מעין שחף צילום: איסר רביץ צילום: אדריאן הרבשטיין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות