fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: נולד לרקוד

דודו ספיר. צילום: דורון גולן
דודו ספיר. צילום: דורון גולן
דודו ספיר. צילום: דורון גולן
דודו ספיר. צילום: דורון גולן

כשהיה בגיל 16 גילה דודו ספיר את ריקודי העם אולם הוא לא תיאר לעצמו ששנים לאחר מכן הוא יהיה מדריך ריקודי עם עם יומן מלא בהרקדות, וזאת בנסוף להיותו מטפל במקצועות העיסוי ובעל עסק בתחום הרפואה המשלימה.

ספיר, 45, מקרית אתא, גרוש ואב לשתי בנות, נולד בקרית ים ובגיל 16 עבר ללמוד בבית הספר החלקאי עיינות "ושם גיליתי את ריקודי העם" הוא מספר "זה היה כייף ומאוד נהניתי כנער". את שירותו הצבאי עשה בנח"ל, בגרעין אמציה למשגב עם וכשהשתחרר הלך ללמוד טבחות לתואר שף. "זה היה תחביב שאהבתי והחלטתי להפוך למקצוע. עבדתי במשך שנים בבתי מלון ומסעדות עד שנמאס לי והחלטתי להיכנס לתחום הלוגיסטיקה, לנהל מחסנים".

את  מקצוע העיסוי התחיל ספיר גם כתחביב "וברגע שהבנתי שאני אוהב את זה, הלכתי ללמוד בצורה מקצועית לפני 16 שנה. זמן קצר אחרי זה הבנתי שחסרים מקומות לציוד מקצועי לרפואה משלימה אז פתחתי חנות אינטרנטית ותוך כדי גם המשכתי לטפל באנשים".

אולם מתברר שעמוק בתוכו חיידק ריקודי העם המשיך לקנן והוא המשיך לפזז בין ההרקדות והלהקות עד שהחליט שאת האהבה הזו הוא רוצה להפוך למקצוע. "לפני שלוש שנים פתחו קורס במכללת גורדון להכשרת מדריכי ריקודי עם אז נרשמתי וסיימתי בתור המצטיין של המחזור שלי" הוא מספר וצוחק "ומאז אני לא מפסיק להדריך ולרקוד. כל הרקדה מצריכה הכנות מראש של ציוד, הכרות של הקהל שאני הולך להרקיד, הכנת רשימת שירים שיש בה גם הבדלים בין מוסיקה של קיץ למוסיקה של חורף. אני עושה חזרות בבית על הריקודים שאני הולך ללמד ועושה גם חזרות באולם לפני שהקהל מגיע".

ספיר אומר כי ריקודי עם עם עבורו "זה שילוב של שירי ארץ ישראל, שירים ישנים וחדשים, ריקודי נוסטלגיה, זה משהו שמחבר אותי לישראל, אפשר אפילו לקרוא לזה ציונות. האחדות של העם זה משהו שבא לידי ביטוי בתוך הריקודים". לדבריו "ריקודי עם היו פה מאז ומתמיד. יש מאות הרקדות בכל הארץ והמון אנשים שמכורים לזה. זה מפגש חברתי לכל דבר וכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו, אם זה בהרקדות ואם זה להיות בחברת אנשים עם אותו מכנה משותף".

על פי השקפת עולמו של ספיר "אם יש משהו שאוהבים, אז צריך להתנסות בו ואם נהנים ממנו, אז ללמוד אותו ולעסוק בו בצורה מקצועית ולהפוך אותו לחלק מהחיים והפרנסה". ספיר גם מוצא את ההקשר בין ריקודי עם לרפואה משלימה "בשניהם חווים טיפול של גוף ונפש".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות