fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיתונאית ציפי קפל במועצת העיר נתניה: "להיות מקורי וקרוב ללב של האנשים"

ציפי קפל, מקום שני ברשימה של טלי מולנר "פעימה חדשה" למועצת העיר (אחרי 40 שנים בתקשורת המקומית), צמחה כל החיים במרכז נתניה (אומרים שהביאה מנדט שכולו מצביעים ממרכז העיר), פעילה מזה שש שנים בפורום "מרכז העיר" (חינוך, רווחה, תשתיות ועוד) צעירה ברוחה (וגם שומרת על כושר) ובהחלט מביאה תשוקה חדשה (על קואליציות אין כרגע על מה לדבר).

היא מעורבת בחיי העיר כבר 40 שנה כעיתונאית שעסקה בכל התחומים המוניציפליים ומכירה את כל הפועלים במערכת הפוליטית וכל אל שפעלו בה בעבר. אם תשאלו אותה אם יאיר לפיד ושלי יחימוביץ' השפיעו עליה היא תגיד שלא. היא צמחה כל חייה במרכז העיר, עבדה שש שנים מערכת החינוך כמורה בבי"ס מסילות בדורה והיא מעורבת חברתית בכל שכבות הגיל: ילדים, נוער והורים.

קפל ומולנר צילום אלון שמולביץ
קפל ומולנר צילום אלון שמולביץ

ציפי קפל נכנסה במקום השני ברשימה של טלי מולנר "פעימה חדשה" למועצת העיר לאחר שפרשה לגמלאות מהתקשורת המקומית. מזה כחמש שנים שהיא מעורבת בפורום "מרכז העיר" ונחשבת למשפיעה על השיח המקומי. בעיר אומרים שהיא הביאה מנדט אחד שכולו מצביעים במרכז העיר.

קפל, 68, אמא לשתי בנות וסבתא לחמישה נכדים, היא ילידת נתניה, שבמהלך חייה מלבד רילוקיישן לארה"ב לא עזבה את העיר. אביה, שהגיע לארץ לפני מלחמת העולם השנייה, פתח ביחד עם אמה, שהגיעה מנס ציונה, את המספרה "יהושע" בהרצל 14. בשנת 1980 עברה המשפחה ליוסטון טקסס לצרכי עבודה וגם שם עסקה בהוראה בקהילה היהודית. כשחזרו החליטה לממש חלום ישן ועמוק ולהיכנס לעולם התקשורת והייתה מהעיתונאיות של רחוב ראשי. משם המשיכה כעורכת בחדשות נתניה ובהשבוע בנתניה בהם עסקה בפוליטיקה מקומית, איכות סביבה, נדל"ן בריאות והרבה מאד חינוך, אך מעולם לא בפלילים.

הפגנה לתמיכה בחיילי צהל צוק איתן צילום פרטי
הפגנה לתמיכה בחיילי צהל צוק איתן צילום פרטי

"הכרתי את כל ראשי העיר וחברי המועצה ונכחתי במאות ישיבות מועצת עיר עוד לפני התקופה הדיגיטלית. קראתי לעומק ספרי תקציב ובקורת ושאלתי שאלות נוקבות עליהן תמיד קיבלתי תשובות מעיריית נתניה".

האם עיתונאים כמו שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד היו לך דוגמה?

"זה לא היה גורם מאיץ או סיבה לפנות לפעילות פוליטית. האישיות שלי, המעורבות בת שנים ארוכות בכל מה שקורה בעיר, האכפתיות, יחסי חילונים דתיים, הפרת הסטטוס קוו והשבטיות בחברה הנתנייתית".

היא ידועה כאשת שטח וכפותרת בעיות. אכפת לה מהתושבים שהיו מקבלים ממנה תשובה עוד בטרם נסגר העיתון. עירית גולני, מי שהקימה את פורום "מרכז העיר" אומרת שקפל הביאה מנדט לרשימה בעיקר ממרכז העיר.

"שש שנים אני חברת ועד מרכז העיר וביחד עם עירית גולני עוררנו את המודעות של התושבים באמצעות הפייסבוק לאכפתיות סביבתית. התושבים היו חיל החלוץ שלנו והם שנתנו בי אמון בקלפי". היא השתתפה בהפגנות בחינוך, תרבות וסביבה ביחד עם טלי מולנר והיא אקטיבית מאד במטה להרחקת אסדות הגז וזה עוד לפני שהלכה לפוליטיקה.

להרחקת אסדות הגז קפל רגיניאנו חזי ויסוקי חיזקי סיבק ועופרה גל צילום פרטי
להרחקת אסדות הגז קפל רגיניאנו חזי ויסוקי חיזקי סיבק ועופרה גל צילום פרטי

איזה נושאים הוצפו בפורום מרכז העיר?

"נושאים של חברה, תשתיות, רווחה, חינוך, תרבות וסביבה. כל פוסט שלי זכה להמון תגובות שהובילו לתוצאות מצד העירייה. אני עדה לרוח הנתנייתית שעברה שינוי מאחידות לשבטיות ולאנוכיות. זה מתבטא בקבוצות הפייסבוק של הפורומים והשכונות, שם כל אחד דואג לעצמו ומשווה לעצמו".

קפל עושה את המאבקים בחכמה. היא יודעת להלחם בצורה הגונה וזכתה להערכה מגורמי עירייה. כבר כינו אותה חמיצר של מרכז העיר. הרבה פוסטים שלה החלו כחידות, גרמו לאנשים לחשוב: "כדי להציף דברים צריך להיות מקורי, מדויק בעובדות וקרוב ללב של האנשים. צריך לעשות זאת בדרך יצירתית ומפתיעה, ברת הומור, שלעיתים אף נתפסת כמוגזמת. מי שהיו מופנות אליו חידות היה ברור לו שזה מופנה אליו והוא פעל".

לרשימה פעימה חדשה היא הצטרפה מיד אחרי שפרשה מעבודתה העיתונאית כשהיא כבר גמלאית על פי החוק.

האם היו לך מחשבות בעבר להצטרף לרשימה למועצת העיר?

"לא. כי באף רשימה מאלה שהכרתי לא ראיתי את האג'נדה שלי והבנתי שלא אוכל להיות מובילת דרך ברשימות הקיימות. היו אלי פניות לייסד רשימה חילונית שאני אעמוד בראשה אך סירבתי".

קפל להרחקת אסדות הגז צליום פרטי
קפל להרחקת אסדות הגז צליום פרטי

מדוע סירבת?

"חשבתי שבראש רשימה צריך לעמוד אדם שיש לו אופק פוליטי רחב לפחות לעשור הקרוב ושאולי לא אוכל לספקו בשל גילי. אני אדם שכל חייו חנך צעירים ממני ולא פחדתי מעולם שהמלפפון יכה את הגנן. תמיד הייתי בעד הצמחת דור חדש, צעיר שידע לעבוד בשיתוף פעולה עם זקני השבט".

בגילאים שלהן טלי וציפי הן כמו אם ובתה, אך זה לא הפריע לקפל ומולנר להיות חברות ושותפות לדרך במשך שש שנים. במאי האחרון, עוד הרבה לפני שדיברו על פוליטיקה ביום ההולדת של קפל כתבה לה מולנר: "את חברה, אחות ואמא בשבילי".

ואכן, קפל מוכרת כאישה בעלת אנרגיה סוחפת צעירים. אתם תראו אותה רוקדת במסיבות, מתעמלת כבר 30 שנה במועדון כושר בעקביות. יש לה גוף חטוב, היא נראית צעירה מגילה, והנכדים טוענים שהיא הולכת מהר מדי. יש לה סגנון לבוש שיש בו אמירה ואי אפשר להתעלם ממנה. היא בעלת חוש הומור חד וחריף והראיון איתה נעשה בפתח מועדון ההולמס פלייס בעיקר מהסיבה שהוא פתוח גם בשבת. היא לא מוכנה לדבר עכשיו על קואליציות ותיקים או וועדות שתרצה, אבל אין ספק שבכל מקום שתשב עם מולנר תהיה להן נוכחות משמעותית. יש לשתיים להט ותשוקה לפעול לטובת הציבור ולהיות דומיננטיות.

עשרה דברים שלא ידעתם על ציפי קפל

  1. היא שותה אספרסו קצר וחזק אחד ביום.
  2. בכל בוקר בשבע וחצי היא מדברת עם בתה שנוסעת לעבודה.
  3. יש לה יום קבוע עם הנכדים, אליהם היא מגיעה תמיד עם אוכל מהבית.
  4. ספורט הוא בילד אין בחייה.
  5. אין לה רישיון נהיגה ותמיד תראו אותה רצה.
  6. אין לה סבלנות לבשל, אבל הנכדים מתים על האוכל שלה.
  7. יש לה בן זוג קיבוצניק, שהפך לפעיל משמעותי במערכת הבחירות של הסיעה.
  8. היא אוהבת את החיים הטובים, מסעדות, טיולים ותרבות.
  9. היא קוראת רק סופרים ישראלים ואוהבת לקרוא ספרים פעם שנייה.
  10. היא מגדירה את עצמה כטיפוס רוחני ופרקטי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות