fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסכם קיבוצי ראשון במפעל טק ג'ט בבעלות רולס-רויס

תנאי ההעסקה של עובדי המפעל, המייצר להבים לתעשיית התעופה, ישופרו משמעותית לאחר שההסתדרות והוועד הגיעו להסכמות עם הנהלת החברה *** בין סעיפי ההסכם: העלאות שכר ומענק חתימה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "זהו הסכם המסדיר ומשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של עובדי טק ג'ט". יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי: "שמח שהגענו להסכמות לאור העובדה שמדובר בהתארגנות ראשונית"
שמואלי ואלקיים (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמואלי ואלקיים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ההסתדרות, הנהלת מפעל טק ג'ט וועד העובדים חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי ראשון. כ-700 עובדי מפעל טק ג'ט, הממוקם באזור התעשייה תפן, התאגדו בהסתדרות בחודש אפריל השנה. המפעל עוסק בייצור להבים עבור תעשיית התעופה ומוצריו משמשים חברות תעופה גדולות. הבעלות על המפעל מתחלקת בין החברות האמריקניות רולס רויסופראט אנד ויטני. המפעל משתייך לקבוצת מפעלי PTI המעסיקה בסך הכל כ-2,000 עובדים.

טקס החתימה על ההסכם התקיים בבית ההסתדרות בתל-אביב בנוכחות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל טק ג'טערן משאלי, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי, יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי עופרה כהן אלקיים, יו"ר הסתדרות המתכת, החשמל והאלקטרוניקה גבי אסרף, יו"ר ועד עובדי המפעל היתם נסראלדין, מנהלת משאבי אנוש בטק ג'ט ענבר עוז ועו"ד בוטרוס סוסאן מהאיגוד המקצועי במרחב.

תוקף ההסכם הינו מתחילת 2016 ועד סוף 2018. בראשו נקבע כי העובדים יקבלו בכל אחת משלוש שנות ההסכם תוספת שכר חודשית בשיעור של 3%, החל מחודש ינואר של אותה השנה. סה"כ כ-10% בתקופת ההסכם. תקופת הניסיון בחברה נקבעה על 24 חודשים שלאחריה יקבלו העובדים מעמד קביעות.

בסעיף ההפרשות נקבע כי לעובדים בעלי ותק של שנתיים וחצי תפריש החברה לקרן השתלמות 2.5% ע"ח החברה ו-2.5% ע"ח העובד. החל מתום ותק של 5 שנים ועד תום 15 שנים תגדל ההפרשה ע"ח החברה ל-5% ומתחילת השנה ה-16 תגדל ההפרשה מצד החברה ל-7.5%.

שמואלי: "עובדים במפעלים גברים ונשים בני 50-60 לאן הם יילכו?" שמואלי ואלקיים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אשר שמואלי ויו"ר נעמ"ת עופרה אלקיים
(צילום: אדריאן הרבשטיין)

עובדים המועסקים במשמרות לילה יקבלו תוספת של 42.5% על כל שעת עבודה במשמרת. על חלק משעות העבודה במשמרות צהריים יקבלו העובדים תוספת בשיעור של עד 42.5% לשעת עבודה. שכר אחראי המשמרות יתעדכן בשיעור של 7% עם קידומו של העובד לתפקיד זה. מענק חודשי עד גובה של 700 שקל יינתן לאחראי המשמרות על פי הערכת מנהל.

במשכורת דצמבר 2015 יחולק לעובדים מענק חתימה שיתחלק ביניהם מתוך תקציב של 323 אלף שקלים. מענק פרישה בגובה של עד 25 אלף שקלים, בהתאם לוותק, יינתן לעובדים היוצאים לפנסיה. אחת לחודש תעניק החברה לעובדים מצטיינים מחלקתיים מענק על סך 1,000 שקלים, או סופ"ש זוגי במלון לבחירתם. אחת לשנה ייבחר עובד מצטיין מבין כלל עובדי החברה, ע"פ קריטריונים שיפורסמו מראש, שיקבל מענק על סך 3,000 שקלים

עובדת שילדה במהלך עבודתה בחברה תוכל לעבוד שעה אחת פחות במהלך השנה הראשונה שלאחר הלידה, ולקבל תשלום מלא. עובדת שתחליט להמשך לעבוד שעה אחת פחות גם בשנה השנייה, תוכל לעשות זאת על חשבונה. פעם בשנה, ביום האישה הבינלאומי, תקיים החברה אירוע לנשים בלבד, בשיתוף עם ועד העובדים.

הנהלת החברה תשתתף במימון קייטנות קיץ לילדי העובדים בגילאים 3-14, בסכום של 500 שקל לכל ילד ומקסימום 1,000 שקלים לעובד. ההסכם מסדיר מנגנון ליישוב חילוקי דעות במקרה של פיטורי עובד על רקע אי התאמה או תפקוד לקוי.

לפי ההסכם החברה תספק לעובדיה ארוחות בתשלום סמלי של שקלים בודדים, וארוחת הבוקר תמומן באופן מלא ע"י החברה. העובדים יהיו זכאים ליום בחירה אחד בשנה מתוך רשימה אופציונלית.

עוד נקבע כי החברה תעניק לעובדים מתנות בגובה של כ-450 שקל במקרים של נישואי העובד, הולדת בן/בת, בר מצווה, נישואי בן/בת ופעמיים בשנה (בראש השנה ובפסח) יקבלו העובדים שי בשווי של כ-660 שקלים. אחת לשנה יקבלו נשים העובדות המפעל קצובת ביגוד בגובה 700 שקל, כאשר הגברים (ונשים בתפקידים מסוימים) יקבלו ביגוד מהמפעל עצמו.

הנהלת המפעל תישא בעלות דמי החבר השנתיים של העובדים בעמותה לקידום מקצועי של הסתדרות המעו"ף "שחר-און". עובדים בעלי ותק של 10 שנים לפחות יהיו זכאים לפוליסת ביטוח חיים במימון החברה. החברה תמשיך לבטח את כל עובדיה בפוליסת ביטוח בריאות.

בנוסף לכך נקבע כי החברה תממן שכר בגין 12 יום בשנה עבור הכשרה/השתלמות/טיולים שתארגן ההסתדרות עבור חברי הוועד.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "עובדי טק ג'ט שהתאגדו בהסתדרות לפני פחות משנה קוצרים היום את הפירות עם הסכם קיבוצי ראשון המסדיר ומשפר משמעותית את תנאי ההעסקה שלהם. אני מברך את כל הצדדים על ההסכם".

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "מאחר וזוהי התארגנות ראשונית מצד עובדי טק ג'ט שגם הובילה להסכם קיבוצי ראשון במפעל, אני גאה ושמח על ההסכמות אליהן הגענו, הסכמות שישפרו את ביטחונם התעסוקתי של העובדים ויטיבו את תנאי השכר, הרווחה והתנאים הסוציאליים שלהם".

יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי, עופרה כהן אלקיים, שהשתתפה בדיוני המו"מ, מסרה: "אני מברכת על ההסכם ובמיוחד על הסעיפים הייחודים לנשים בו, שיעניקו הטבות משמעותיות לציבור הנשים העובדות במפעל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות