fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסוף לפקקים? רכבל יחצה את כביש החוף ברחיפה

סקייטרן הדמייה באדיבות עיריית נתניה
סקייטרן הדמייה באדיבות עיריית נתניה

הועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה בועדה המחוזית רכבל ייחודי מסוג סקייטרן שיעבור ברחיפה מקרית נורדאו מעל כביש החוף ועד לתחנת הרכבת ספיר.

סקייטרן הדמייה באדיבות עיריית נתניה
סקייטרן הדמייה באדיבות עיריית נתניה

לדברי ממלא מקום ראש העירייה אלי דלל, סקייטרן הוא סטארט אפ אמריקאי שמקודם בישראל בשיתוף פעולה עם חטיבת כלי טיס צבאיים במפעל להב של התעשייה האווירית.

"מדובר בקרוניות "קפסולה" בהן מקום לשני אנשים שינועו ברחיפה מגנטית. התב"ע היא לא דרך ולא מסילה. זה ניסיון ראשון בארץ ואם זה יצליח זה יכול להיות בכל מקום. מרחק הרחיפה הוא כ-650 מטר והמהירות יכולה להגיע ל300 קמ"ש. זה נראה כמו חלום. אנחנו מסתכלים על המערכת התחבורתית בנתניה כמו עורקים. אי אפשר להכניס רכבת לתוך עיר, ורכבת תחתית דורשת הרבה עבודה. הרכבל הייחודי יכול להתבצע בקלות, כמעט בכל רחוב. מדובר במערכת חדישה ויחודית המוצעת כמערכת להסעת המונים. עקרון המערכת הוא ליצור רשת קוים עילית המתמרת לגובה של 25 מטר מעל הקרקע של 'קפסולות טקסי' המכילה בין שניים לארבעה נוסעים בטכנולוגיה ירוקה במסילה עילית לתנועה אוירית".

התכנית קובעת התוויה והנחיות להקמת מסילה עילית על גבי עמודים וגשר החוצה את כביש 2 ומעל רחוב הבונים, ומתקנים נוספים המהווים חלק ממערך התשתית עבור הסקייטרן. מדובר באישור שטחים לרצועת המסילה, תחנות להעלאה והורדת נוסעים, מבנים ומתקנים ומרכז תחזוקה ותפעול הקפסולות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות