fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנה באה הרכבת

במהלך 2019 תחזור תנועת הרכבות לתדירות שהייתה לפני פתיחת קו ירושלים – נתב"ג" – כך מבטיח השבוע מנהל תחנת הרכבת בנהריה. ומה לגבי מסילה שלישית - בקרוב. החל מהשבוע עוברת התחנה מתיחת פנים כדי להתאימה לכמות הגדלה של הנוסעים ולבעלי מוגבלויות
יותר רכבות בשעות שיא, אריפול. צילום: דוברות רכבת ישראל

חודשים ספורים לאחר שקרונות מתחנת הרכבת מנהריה הועברו לטובת הקו החדש מנתב"ג לירושלים, מה שיצר עומס כבד בתחנות נהריה, עכו והקריות וזעם בקרב הנוסעים, מסביר מנהל תחנת נהריה אבי אריפול כי הנהלת הרכבת הצליחה להתמודד עם העומס הרב בכך שהוסיפה שתי רכבות נוספות שיוצאות מנהריה בשעות השיא של היום: זה נכון שמספר הנסיעות צומצמו", מסביר אריפול, "אך עם זאת,  מהר מאוד הצלחנו להוסיף שתי רכבות בשעות השיא. מה שסייע בהפחתת הלחץ של הנוסעים. נכון להיום, אנחנו עומדים בשעות הבוקר, כלומר כשהלחצים מגיעים לשיאם על שלוש רכבות שיוצאות מנהריה. בשעות אחר הצהריים התווספו שלוש רכבות מתל אביב וכרגע, זה נותן מענה הולם ביחס לשתי המסילות הפועלות. חשוב לציין שצפיפות ועומס היו קיימים גם לפני שירדו מספר הנסיעות, כיוון ששעות השיא הן בעייתיות בכל העולם. אנשים יוצאים או חוזרים מהעבודה, ויש מקסימום של נסיעות שאפשר לבצע במסגרת התשתית הקיימת, ובישראל, כמות הרכבות היוצאות מכל תחנה היא באחוז גבוה ביחס לעולם".

בנוסף, הדגיש אריפול כי במהלך שנת 2019, תחזור תנועת הרכבות לתדירות רגילה, כפי שהייתה לפני פתיחת הקו לירושלים.

תחנת הרכבת בנהריה היא אחת משתי תחנות הקצה של רכבת ישראל, היא פעילה 24 שעות ביממה, ועוברים בה כ- 12,000 נוסעים ביום, עם זאת, בחודשי הקיץ מגיעה כמות הנוסעים ליותר מ-300,000 נוסעים בחודש.

אריפול, מנהל את תחנת נהריה בשנתיים וחצי האחרונות. הוא עובד ברכבת זה 19 שנה, התחיל כפקח והתקדם לנהל משמרת בתחנות תל אביב. עם הזמן ניהל את המשמרת גם בבנימינה ולפני כשנתיים וחצי קודם לתפקיד מנהל תחנת נהריה, הוא נשוי ואב לחמישה ילדים.

לדבריו של אריפול, האתגר הכי גדול בתפקידו הוא ניהול צוות העובדים: " זו האחריות שרובצת לך  על הכתפיים. כיוון שבעיניי שהשירות הוא מעל הכל. מרגע הכניסה לתחנה בבוקר, אני דואג לניהול צי הרכבות הנכנסות והיוצאות, ניקיון התחנה והרכבות וכמובן, להוציא את הרכבות בזמן כדי לא לגרור חלילה איחורים בתחנות הבאות."

למרות הלחץ שנוצר לאחרונה בתחנת נהריה עקב השינויים, טוען אריפול כי לא נרשמה עלייה בתלונות מצד הנוסעים: "נכון להיום, מתקבלות הרבה פחות תלונות בכל הארץ, כיוון שאנחנו דואגים לתת מקסימום שירות במינימום תקלות. לצערנו, מרבית התקלות הן כוח עליון, כמו מתאבדים על המסילות ותאונות שיוצרות כאוס, אבל גם עם מקרים כאלה למדנו להתמודד טוב יותר ביחס לשנים קודמות. בנוסף, אני מרגיש צורך לציין סוגיה נוספת הקשורה לשירות שלנו והיא אבדות ומציאות: צוותי התחנה מוצאים מדי שבוע כ-80 – 100 אבדות, נהריה היא התחנה שבה נמצאת כמות האבדות גדולה ביותר ואנחנו מצלמים, מתייגים אותן ומעבירים לאחסון במחסן בתל אביב."

אפרופו תלונות, על כמה כרטיסי פיצוי אתה חותם ביום?

"שלא כבעבר, כמעט שלא. לפעמים אני לא נוגע בחותמת לפיצוי במשך חודשים שלמים. רוב הפיצויים ניתנים כשמתרחשים אירועי דריסה, אבל כאמור לרוב, גם כשיש תקלה – המענה מהיר."

מנתוני רכבת ישראל עולה כי כמות הנוסעים עולה בכל שנה בעשרה אחוזים בשל הגידול הטבעי באוכלוסייה והעניין בא לביטוי  בנהריה ובשאר יישובי הגליל המערבי, הנמצאים בתנופת בנייה והרחבות. בשעות העומס נוצרים פקקים בכביש 4, ואז גם התחבורה הציבורית לא יעילה, כך שהרכבת היא הפתרון האולטימטיבי לתושבי האזור. עם זאת, כשלנוסעים אין מקום ישיבה, והתשלום עומד על עשרות שקלים לנסיעה מתל אביב לנהריה, משהו בשירות צריך להשתנות.

בעבר כבר פורסם כי רכבת ישראל מתכננת לבנות בנהריה מסילה שלישית שתסייע בהגדלת כמות הנסיעות, ובימים אלה אף הגיעו לארץ קרונות חדשים שכבר עוברים תהליך אבזור והתאמה לצורכי הנוסע הישראלי והם יתווספו למסילות הקיימות ולמסילה החדשה. לעת עתה, עוברת התחנה שדרוג על מנת להתאימה לאוכלוסייה. יצוין כי במהלך השבוע האחרון החלו לרצף מחדש את רציף 1, בהמשך יורחבו קווי השערים לטובת בעלי מוגבלויות ובעלי אופניים, במטרה להקל את גישתם לא התחנה וממנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות