fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועמד לראשות העיר גיורא שצקין: "פסטיבל המחול כרמיאל מיצה עצמו"

המועמד לראשות העירייה גיורא שצקין מציע לשנות את המתכונת של הפסטיבל ולתת דגש על מעורבות גדולה יותר של תושבי העיר למעשה להפכו לפסטיבל יותר מקומי מאשר ארצי ובינלאומי
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר (4)
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר (4)

לגיורא שצקין, המתמודד על ראשות עיריית כרמיאל, יש משנה סדורה באשר לעתיד הפסטיבל, המתקיים זה 31 שנים. לשאלת "צפון-1" אודות התבטאויותיו באשר לצורך לשנות את הפסטיבל או לוותר עליו, פורש שצקין את משנתו: "פסטיבל המחול בכרמיאל הוא האירוע הלאומי הגדול ביותר הנערך בעיר, ובמשך עשרות השנים, בהן הוא פועל, הוא הפך למסורת ומביא כבוד לעיר ולתושביה.

יחד עם זאת, במהלך השנים האחרונות, הפסטיבל לא השכיל להתאים את עצמו לרוח החדשה של העיר ותושביה. בנוסף לכך, לנהירה ההמונית אל העיר במהלך ימי הפסטיבל, יש גם מחיר, אותו משלמים בעיקר תושבי העיר. במשך כל ימי הפסטיבל סובלים התושבים מעומס גדול, המתבטא בכבישים, במרחבים הציבוריים ובמצוקת החנייה. רבים אף מעידים שמחירי המופעים גבוהים מדי והם אינם יכולים ליהנות מהם. כתושב העיר ומועמד לראשותה, הייתי מציע לחדש ולרענן את הפסטיבל, תוך דאגה בראש ובראשונה לתושבי כרמיאל, המשלמים בכספם ובפגיעה באיכות חייהם.

פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה - צילום אלכס הובר (4)
פסטיבל כרמיאל 2018 מופע הפתיחה – צילום אלכס הובר 

 

"אני שמח על תנועת המבקרים בעיר, אבל חושב שיש צורך לחזק קודם כל את התושבים. לכן, אני מציע להעניק לתושבי העיר כניסה חינם לדשא באמפיתיאטרון. בנוסף, יש לתת הנחה רק לתושבי כרמיאל, בהצגת תעודת זהות, ולא לתושבי משגב, כפי שקורה היום, ולא ברורה לי הסיבה לכך.

"בנוסף, אני מציע לערוך משאל בקרב תושבי העיר לגבי חלק מההופעות שיוצגו בפסטיבל ולאפשר להם לבחור אמנים מרכזיים שהם אוהבים. חשוב מאוד גם לדאוג לאמנים תושבי העיר, ולכן אמליץ להוסיף לפסטיבל מתחם אמנים מקומיים, שימשוך כרמיאלים, חברים, מכרים ואוהבי הסגנון ויעניק במה לאמנים הרבים תושבי העיר.

"נקודה נוספת היא הכנסת עניין חדש לפסטיבל. מטבע הדברים לא כל הכרמיאלים הם אוהבי וחובבי מחול, וגם חובבי המחול מעידים שהעניין בפסטיבל הולך ופוחת, בעיקר מכיוון שהוא לא מצליח לחדש. לדעתי, יש צורך להוסיף ולגוון. הגיוון יכול להתבטא בהופעות, בדוכנים ובאירועים הנלווים.

"חשוב לזכור את תושבי העיר הצעירים ולהגביר את הפעילות לבני הנוער והצעירים בשלושת הלילות של הפסטיבל. כמו בכל אירוע ציבורי, יש לדאוג לביטחונם של התושבים ולמנוע ממבקרים שיכורים להסתובב ברחובות העיר, להציק ולהפריע לשגרת חייהם של התושבים. אני בטוח שיישום הנקודות הללו לא רק שלא יפגע בפסטיבל, אלא ישדרג אותו ויהפוך אותו לאטרקטיבי יותר לכלל תושבי העיר".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "העירייה לא תיגרר למערכת הבחירות ולאמירות של מועמדים. פסטיבל מחול כרמיאל הוא מוסד תרבותי בקנה מידה עולמי שערים רבות בישראל היו מעוניינות לקבל אותו. ולראיה, הניסיון של עיריית אשדוד, הגדולה מכרמיאל פי שישה, להפיק פסטיבל מחול שהוא תעתיק מדויק של  הפסטיבל בכרמיאל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות