fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכרישים הגיעו לחדרה

מי אמר שבחדרה אין כל כך אטרקציות תיירותיות? אם תגיעו בימים אלו לחוף חדרה, תוכלו לפגוש להקה של כ-40 כרישים או יותר נכון כרישות נקבות שצבען אפור והן משוטטות קרוב לסלעי החוף.
כריש. (צילום ארכיון)
כריש. (צילום ארכיון)

אולי החוף, שכמה מטרים לדרומו נמצאות ארבע הארובות הגבוהות של תחנת הכוח הוא לא בדיוק המקום שבו נצפה לראות טורפי- על אבל לד"ר אבי ברנס, ביולוג ימי שמתמחה בדגים וב'כרישים באופן מיוחד' כהגדרתו, יש הסברים לכך:

"בגלל תחנת הכוח ששם, יש הזרמת מים חמים, מים חמים זה מושך דגים וכשיש הרבה דגים זה אומר הרבה מזון לכרישים ולכן הם מתרכזים שם באזור כי יש להם מזון בשפע בלי מאמץ", אומר ד"ר ברנס, “הם באים מהים התיכון, חים באזור ולא מפריעים לאף אחד, זו לא הפתעה עבורי שהכרישים או הכרישות הגיעו לשם, פשוט הכריש הוא דג טורף, הכרישות שמשריצות מגדלות את העובר ברחמן, כמו אצלנו היונקים, וכשהן משריצות אותם יש דם במים וזה מושך זכרים כי הנקבות בזמן ההשרצה לא אוכלות ועל מנת שהזכרים לא יתקרבו לצאצאים הנקבות הולכות להשריץ באזור רדוד שלזכרים לא נוח להגיע לשם, זה וגם העובדה שהמים שם חמים מסבירים מדוע להקת הכרישות שוחה שם".

כריש. (צילום ארכיון)
כריש. (צילום ארכיון)

הוא מזכיר כי זו אומנם אטרציה עבורנו, אבל נא לא להפריע לכרישות. “צריך לזכור שלכרישים אין הגנה אחרת מעבר לשיניים שלהם ואם ינסו להציק להם ולנשוך להם בזנב, כמו שקרה בעבר אין ספק שהם יגיבו באגרסיביות, מכיוון שהם הפכו לאטרצקיה אנשים באים, נושכים להם בזנב ולכרישים אין ברירה אחרת אלא להגיב. הנשיכה של כריש מסוכנת בגלל איבוד דם, לא מסוכנת מעצם הנזק שנגרם כי כריש לא ניזוק מבני אדם. כריש נושך אדם כשהוא רוצה להגן על עצמו, מה שקורה זה שיש בדרך כלל הרבה איבוד דם ואם לא מטפלים מיד בפצוע רוב המקרים שמי שינשך ימות בגלל איבוד דם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות