fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג למאבק: עדיפות לטיפול בגז בים

הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)
לא נוותר. הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)
רני אידן (צילום: רותי ברמן)
רני אידן (צילום: רותי ברמן)

בבג"צ אותו הגישה מועצת עמק חפר ומועצות אחרות נגד המועצה הארצית לתכנון ובניה, ממשלת ישראל שר האנרגיה והמים עמק חפר נקבע היום כי בתכנית הקמת מתקני הטיפול בגז שאושרה יש פגמים וכי המועצה הארצית חייבת לתת עדיפות לטיפול הגז בים.

החלטת בג"צ שפורסמה היום מחזירה את נושא הטיפול בגז למוסדות התכנון. המדינה ביקשה לתת עדיפות להחלטות המתכנן ובתוך כך האפשרות לטיפול בגז ביבשה, היום בא בג"צ וקובע כי יש להחזיר את תכנית הגז לוועדות התכנון ולתת עדיפות לטיפול הגז בים.

בתכנית המקורית קבע משרד התשתיות היכן יטופל הגז ללא התחייבות לאשר את הנושא במועצה הארצית. בית המשפט חייב את משרד התשתיות לאשר את תמהיל הפיתוח במועצה הארצית. המשמעות היא שאם עד עכשיו משרד התשתיות הוא זה שעל פיו ישק דבר, כעת, המועצה הארצית שמורכבת גם מנציגי ציבור וגם מנציגי המועצות המקומיות, היא זו שתקבל את ההחלטה.

למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)
למעלה מאלף אנשים בהפגנות (צילום: מטה המאבק)

למועצה הארצית הוקצבו 18 חודשים לתקן את הפגמים בתכנית ולהביאה לדיון. במידה והפגמים לא יתוקנו, תבוטל התכנית. בנוסף, הושתו הוצאות בסך של 60 אלף שקלים על המדינה.

ראש מועצת עמק חפר רני אידן: "כבר שלוש שנים שאנחנו צועקים שהטיפול בגז צריך להיעשות בים. מוסדות התכנון ומשרד התשתיות מסיבות השמורות איתם, סירבו להקשיב לנו ואילצו אותנו לפנות לבג"צ. אני שמח שבג"צ קיבל היום באופן נחרץ את עמדתנו כי יש לתת עדיפות לטיפול בגז בים ולא לפגוע בבריאות התושבים ובאיכות הסביבה. אני שמח שבית המשפט פסק לטובתנו, חבל שהיינו צריכים להיאבק על המובן מאילו שלוש שנים. אם היו מקשיבים לנו ומוכנים לדבר איתנו, התכניות האלה כבר מזמן היו ברות ביצוע. כמו כן אני שמח שבג"צ  הורה למדינה להחזיר למועצה חלק מהוצאותיה מה שנותן משנה תוקף להחלטתו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות