fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבחירות במטה אשר: הכירו את הרצים לראשות

בנוסף ליורם ישראלי מקיבוץ געתון, המועמדים הנוספים הם: נורית ברקאי מראש הנקרה, עו"ד שמעון צור מרגבה ורן קרוטר מההרחבה של חניתה
נורית ברקאי (צילום: איילה לשר הראל)
נורית ברקאי (צילום: איילה לשר הראל)
נורית ברקאי (צילום: איילה לשר הראל)
נורית ברקאי (צילום: איילה לשר הראל)

הבחירות לראשות מועצת מטה אשר מתקרבות, ונופי הגליל המערבי מתחילים להתמלא שוב בשלטים, והשבוע אלה הם שלטיה של המועמדת נורית ברקאי שמקשטים את הקיבוצים, היישובים והערים בסביבה.

ברקאי, בת 60, חברת קיבוץ ראש הנקרה. היא נולדה בקיבוץ, והוריה הם ממקימיו. ברקאי: "ראש הנקרה היה מאז ומעולם הבית שלי וכך גם הגליל המערבי. החופים, היערות, הנחלים והפארקים הם נוף מולדתי ומעצבי אישיותי".

ברקאי היא בעלת תואר ראשון בחינוך עם התמחות בחינוך בלתי פורמלי, בוגרת מכון וינגייט להוראת החינוך הגופני ובעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת דרבי. בבסיסה היא מורה לחינוך גופני והיתה מורה במשך 12 שנה בבית ספר היסודי בקיבוץ. לאחר מכן עשתה הסבה למשרות ציבוריות ולחינוך הבלתי פורמלי. כיום היא יו"ר הקיבוץ ומנהלת המחלקה לצמיחה דמוגרפית במועצה. בגין ההתמודדות היא יצאה לחופשה מתפקידה.

נורית ברקאי, מדוע החלטת להתמודד על התפקיד?
"מותו הפתאומי של יהודה שביט ראש המועצה מחייב אותנו לבחור הנהגה חדשה, שתדע לשמור על הנכסים והערכים האזוריים של מטה אשר ובמקביל תדע לחדש ולשנות את הראוי לשינוי והתחדשות. במשבר הנוכחי אני מזהה הזדמנות לבנות יחד חדש של כל תושבי המועצה, כאשר האתגר המרכזי הוא להוביל חזון משותף שמחזק אינטרסים משותפים למרות היותם של אינטרסים מנוגדים. חייב להיות ייצוג שווה לכל מגוון האוכלוסייה שלנו, ויש ליזום תהליכים אשר מקדמים אוכלוסיות שעד היום לא היו חלק ממקבלי ההחלטות במועצה".

מה המסר שלך לתושבי מועצת מטה אשר?
"המסר המרכזי שלי לתושבי מטה אשר הוא חד וברור – רק יחד מובילים שינוי. ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, נשים וגברים, קיבוצניקים ומושבניקים, חברי הרחבות קהילתיות וכל מי שבחר לגור בקצה הצפוני של המדינה, במטה אשר שבגליל המערבי".

עו"ד שמעון צור (צילום: יח"צ)
עו"ד שמעון צור (צילום: יח"צ)

מתמודד נוסף הוא עו"ד שמעון צור ממושב רגבה, שמפלגת יש עתיד הודיעה כי תתמוך בו לראשות המועצה האזורית.

צור, בן 42, נשוי לגלית, אב לאילון, יואב, אורי וליהיא. בעל תואר במשפטים ובעליו של משרד עו"ד יותר מ-12 שנה, העוסק במשפט ציבורי, אזרחי-מסחרי. צור ניהל מספר ישובים בתחום המועצה האזורית, הוביל מאבקים משפטיים-ציבוריים בנושאים כלכליים, איכות סביבה ותשתיות תוך צבירת ניסיון מוניציפאלי ניהולי רב.

צור: "המועצה האזורית זקוקה לאנרגיות חדשות ורעננות ולשם כך התגייסתי למשימה. המדיניות הכוללת של המועצה תהיה 'אקטיביזם ניהולי', שמשמעותו הצבת התושב במרכז ושינוי סדר העדיפויות המקומי לטובת התושבים".

מועמד נוסף הוא רן קרוטר, ששמו נקשר בעבר לפרשה המכונה "השוטרים הנוקמים" בנהריה. קרוטר זוכה בפרשה זו מכל אשמה. הוא בן 46, בן מושב לימן, כיום מתגורר בהרחבה של קיבוץ חניתה. עצמאי, נשוי פלוס שלושה.

קרוטר: "אני מתכנן ב-24 בדצמבר להיכנס למועצה, להתחיל לעבוד ולבצע שינויים. המועצה אמורה לשרת את התושבים לא התושבים את המועצה. אנחנו רוצים פחות תעודות, יותר ביצועים למען האזרח שהוא 'הלקוח' של המועצה. ומגיעה לו תמורה. אדם חזק נמדד בגודל החומה שבנה מהאבנים שזרקו עליו כל חייו. אז בואו נבנה בית ולא חומות".

בשבוע שעבר כבר הודיע על התמודדותו יורם ישראלי מקיבוץ געתון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות