fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דר' אמיר חניפס: "איש לא יעצור אותנו מלמחות נגד חוק הגזעני המכונה חוק הלאום"

יו"ר פורום המאבק בחוק הלאום דר' אמיר חניפס עוכב אמש כאשר התפרץ לדבריו של ח"כ אבי דיכטר בטקס הענקת מלגות לסטודנטים דרוזיים בכרמיאל. דר' חניפס: "לא המשטרה ואיש לא יעצור אותנו מלמחות נגד חוק הגזעני המכונה חוק הלאום"
דר אמיר חניפס נעצר צילום פרטי מאושר לשימוש
דר אמיר חניפס נעצר צילום פרטי מאושר לשימוש

 

דר אמיר חניפס נעצר צילום פרטי מאושר לשימוש
דר' אמיר חניפס נעצר צילום פרטי 

בטקס חלוקת מלגות על שם סלים שופי ז"ל, שהתקיים במכללה האקדמית בראודה בכרמיאל, שעה שח"כ אבי דיכטר, נאם התפרץ  דר' אמיר חניפס משפרעם וקרא לדיכטר להתבייש שהוא מוביל חוק שפוגע בדרוזים.

בעקבות הסערה שמחולל חוק הלאום בקרב בני העדה הדרוזית, ד"ר חניפס, שהוא ראש המכון לחקר ישראל והעדה הדרוזית, התפרץ לדבריו של ח"כ דיכטר וקרא לעברו שיתבייש, שהוא משול למי שהורג אדם ואחר כך מגיע להלווייתו.

שלשום (רביעי) התבטא דר' חניפס בעניין המעורבות של קציני צבא במאבק, דברים מהם ניתן להסיק כי לא מדובר במסיט או אדם קיצוני: "חניפס: "אם קצין מעוניין להביע עמדה פוליטית שישתחרר מהצבא ויגיד מה שהוא רוצה. אנו נמשיך למלא את חובתנו כמו שנלחם על זכויותינו. הצבא חייב להישאר מחוץ לוויכוח ועדיין על כלל אזרחי המדינה האזרחיים להתנגד לחוק הנוראי".

בעקבות הסערה שחולל, ד"ר חניפס נעצר ועוכב לחקירה על ידי משטרת כרמיאל, בשעה 19.30.  בשעה 23.30 שוחרר לביתו ללא תנאים.

עם שחרורו אמר ד"ר חניפס לבלינקר בתגובה: "לא המשטרה ואיש לא יעצרו אותנו מלמחות נגד חוק גזעני כחוק הלאום. הגעתי לשם כדי להביע את זעמם וכעסם של בני העדה הדרוזית. אמרתי לח"כ דיכטר שבאתי למחות על כך שהוא שיקר, בכל הראיונות שנתן. על כך שגרם לקרע בעדה הדרוזית, הדבר היחיד שעמד מול עיניו זה האינטרסים הצרים שלו. אני לא סולח לו על כך שהביא אותנו להשתמש בשפה מלוכלכת.  אנחנו מתחילים לדבר על אפרטהייד, לאן הביא אותנו".

את דר' חניפס ייצג עו"ד ענן ח'יר בשם פורום עורכי הדין הדרוזים. יצוין כי עם מעצרו התייצבו בתחנת כרמיאל מעל 15 עורכי דין מטעם הפורום וכן ח"כ סאלח סעד מבית ג'אן.

עוד ענאן חיר ודר אמיר חניפס בפתח משטרת כרמיאל - צילום פרטי מאושר לשימוש
עוד ענאן חיר ודר' חניפס בפתח משטרת כרמיאל – צילום פרטי

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות