fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרס הולכת רגל בעכו ונקנס ב-1400 שקלים

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)
עו"ד  תומר גונן  (צילום: יח"צ )
עו"ד תומר גונן (צילום: יח"צ )

בית משפט השלום לתעבורה בעכו הרשיע נהג שפגע בהולכת רגל בעת שחצתה מעבר חצייה תוך ביצוע אימון גופני. התאונה אירעה בשעות אחר הצהריים לפני כשנתיים בעכו. נהג רכב פרטי פנה מרחוב בן שושן בעיר לרחוב שדליץ כשבאותו הזמן חצתה את מעבר החצייה ברחוב הולכת רגל בת 18. הנהג פגע בה והיא נפצעה ונזקקה לטיפול רפואי.

נגד הנהג, שיוצג על ידי עו"ד תומר גונן, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של אי מתן אפשרות להולך רגל לחצות במעבר חצייה בבטחה, נהיגה בקלות ראש, נהיגה בדרך הגורמת נזק וגרימת חבלה של ממש.

המשפט התנהל בפני השופט יעקב בכר, שקבע בהכרעת הדין כי: "על נהג המתקרב למעבר חצייה החובה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים על מנת למנוע ככל האפשר פגיעה בהולכי רגל". השופט קבע כי לא היה דבר שהיה יכול להפריע לנהג להבחין בהולכת הרגל והוא לא נקט באמצעי הזהירות הדרושים כשהתקרב למעבר החצייה. תוך שהוא מציין כי יש חובה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים כאשר מתקרבים למעבר חציה.

השופט קבע כי הנהג היה יכול למנוע את התאונה אם היה נוקט באמצעים סבירים. יחד עם זאת לעניין העונש קיבל השופט את טענות ההגנה כפי שעלו במשפט לעניין רשלנותה של הולכת הרגל בצורה בו היא חצתה את הכביש תוך ביצוע אימון גופני ולכן   גזר השופט  על הנהג קנס של 1400 שקלים ופסל את רישיון הנהיגה שלו למשך שלושה חודשים בלבד. 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות