fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גברת צימר

מה מושך אישה בת 51, סוכנת עבר של זמרים מזרחיים, שהעבירה את כל חייה בתל אביב, לחזור להתגורר במושב חוסן בו גדלה ולפתח אפליקציה לתיירות בצימרים לפי שעה? מתכון לזוגיות בלי בגידות (וגם עסק משגשג ופנטזיה על אקזיט)
אילנה אלוני. צילום: דורון גולן
אילנה אלוני. צילום: דורון גולן

תקופת החגים מושכת את עם ישראל לנופש בצימרים בכל הארץ. הצפון קיבל קפיצת מדרגה גדולה בשנים האחרונות וחיזוק משמעותי מהגליל, בתקווה שמשם תבוא בשורת התיירות של המדינה. כמעט בכל יישוב ניתן למצוא מאות צימרים המציעים נופש גלילי עם בריכה וג'קוזי ונוף פסטורלי. מחירי הצימרים מזנקים בכל שנה ואף יישרו קו  אירוח עם בתי מלון יוקרתיים. יש משהו מרגש בבקתה רומנטית על צלע הר עם השקיעה מהחלון בשעת בין ערביים.

להיות אבי גואטה
אילנה אלוני שושן מציגה את עצמה כגורו של אהבה. היא בת 51, גרושה ואם לשני ילדים, בני 29 ו027. היא חיה 22 שנה בתל אביב, ולאחרונה חזרה להתגורר במושב חוסן, אותו עזבה בגיל 13 כשנשלחה לפנימיית מקווה ישראל לנערות. היא גדלה בבית מסורתי, למשפחה דתית מרוקאית יחד עם שבעת אחיה ואחיותיה.  אמה הייתה עקרת בית ואביה עבד בתע"ש.

כשכל חברותיה התגייסו לצבא, היא בוחרת לטוס לארצות הברית. "גיליתי את אמריקה", היא אומרת בראיון שמתקיים בבית קפה בנהריה, "בארץ היה לחם שחור או לבן ואני חייתי חיים שלא דמיינתי שקיימים. אבל אמא שלי לא סבלה שאני אהיה שם ובאה עד לארצות הברית לקחת אותי בחזרה לארץ".

בגיל 19 וחצי מוצאת את עצמה אלוני שושן בעיר הגדולה תל אביב, לחוסן סירבה לחזור. אחרי שנה כבר הייתה נשואה ומיד הפכה לאמא במשרה במלאה. יום אחד פוגשת אלוני~שושן את הזמרת אביבה אבידן, במפגש ששינה את חייה. הילדות שלהן למדו יחדיו בגן ואבידן ואלוני שושן מתחברות.

"חלמתי תמיד בגדול. רציתי תמיד להיות מפיקת אומנים, רציתי להיות כמו אבי גואטה עם אומן אחד ששווה ביצת זהב ולהתעשר מהר. בתוך החיים האלה מגיעים משברים. אני מגלה שבעלי בוגד בי והבגידות חוזרות ונשנות במערכת הזוגית. מגיל 27 תכננתי איך אני מתגרשת, זה קרה רק בגיל 35, כשעזבתי יחד עם ילדיי. אז הגיע משבר כלכלי עצום".

 תעשיית המוסיקה המזרחית זה עולם קשה. אילנה אלוני שושני (צילום: דורון גולן)
תעשיית המוסיקה המזרחית זה עולם קשה. אילנה אלוני שושני (צילום: דורון גולן)

איך יוצאים מזה?

"הגעתי לזמר אנונימי. התחלתי להפיק לו דיסק, מי לא כתב שם: אהוד מנור, יוסי גיספן וצביקה פיק. אבל משהו בתחושת הבטן שלי לא זרם והעבודה הופסקה בלחץ אדיר. מיד לאחר מכן קיבלתי לייצג את יהודה סעדו שיצא מכוכב נולד. עם עופר לוי עשיתי שתי הופעות ובשלוש לפנות בוקר במגרש חנייה שכוח אל, ישבתי ברכב וספרתי עשרת אלפים שקלים מזומן. באותה הנקודה הבנתי שזה לא אני. תעשיית המוסיקה המזרחית זה עולם קשה, מתתי מפחד, כולם רק גברים. אביהו מדינה אמר לי 'את כבש בתעשייה של זאבים'. הדבר האחרון שעשיתי בתחום היה לכתוב שיר למושיק עפיה "הסר דאגה מליבך". בשיר הזה קיוויתי שכל הדאגות ייעלמו. במסע של חיפוש עצמי מטורף, מבוי סתום, שני ילדים ואין לי כלום".

אלוני-שושן מחפשת משמעות ומגיע לרב יובל הכהן אשרוב. שם נופלת ההארה שכל מה שהיא מחפשת בחייה זה שקט.

היא מתחילה ללמוד רפואה אלטרנטיבית ודמיון מודרך. המשבר הכלכלי והחובות היו כל כך קשים שנאלצה לחזור הביתה לחוסן ואת ילדיה השאירה בתל אביב. "גידלתי ילדים תל אביבים, הם לא שמעו על חוסן. הם היו כבר בצבא והגיעו לאבא שלהם בחופשות. הייתי מגיעה לתל אביב רק לגהץ לבן שלי את המדים וחוזרת הביתה, אבל ידעתי שאני חייבת אומץ לשינוי. בגיל 42 ללא עבודה, חזרתי לסינר של אמא שלי".

צימר לא צריך להיות יקר

יום אחד מקבלת אלוני-שושן הצעת עבודה לשווק צימרים לשימוש יומי באתר אינטרנט שהקים אחיה. היא החלה את דרכה עם חמישה לקוחות וראתה שהעניין תופס תאוצה. "פתאום הבנתי שאני מוכרת 'זמן אוויר'- קוביות פרסום באתר אינטרנט ב-5000 שקלים וזה העתיד, הלקוחות המשיכו להגיע. השקנו לאחרונה את אפליקציית I room  ואין מאושרת ממני. השימוש היומי  לצימרים לפי שעה הפך פופולרי.

איך זה קרה?

"בעלי צימרים לא מצליחים למלא את השבוע באירוח, עד שהגיעו לאפליקציה שלנו ואנחנו הפרטנו את השוק במחיר של 150 שקלים לשעת אירוח בממוצע לצימר. זו נישה של נופש עדכני מודרני בחיים די עמוסים שיצרנו לעצמו במדינה, לקחת שעה של שקט ובלי לשלם הון".

את מכירה את הסטיגמה על חדרי אירוח לפי שעה.

"נהפוך הוא. זה המתכון לזוגיות בלי בגידות. אני אומרת לנשים 'קחי יוזמה, שימי ביריות ותפתיעי את בעלך.' בהחלט הפוך על הפוך. ללכת עם בן הזוג פעם בחודש לשלוש שעות במחיר של ארוחה במסעדה. בעבר התייחסו לשימוש שעתי בזלזול, היו מלוניות מעופשות וסטיגמה קשה של בגידות. הזמנים השתנו. המטרה שלי לפתוח את הראש, שזה יהיה לגיטימי וחוויתי".

מה החלום שלך?

"אני חיה את החלום, יצאתי ממקום קשה של משבר אישי כבד ומשבר פיננסי שלא רבים מצליחים לקום ממנו. אני נמצאת היום במקום לגמרי אחר, עם עסק משגשג, עשרות אלפי לקוחות מרוצים, צימרים בבעלותי והכי חשוב, משפחה תומכת ואוהבת. החזון שלי בשדה העסקי הוא להמשיך ולהצעיד את I ROOMSקדימה, להפוך אותה לאלטרנטיבה הלגיטימית ביותר לשיפור וחיזוק הזוגיות וחיי המשפחה ובשלב מתקדם, גם לעשות אקזיט על מנת שאוכל להביא לשינוי חברתי בפעילות ציבורית באזור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות