fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה מקומית: מרגלית זינאתי, מאי קורמן והשייח' מוואפק טריף ידליקו משואה ביום העצמאות

מאי קורמן (צילום: דורון גולן)
מאי קורמן (צילום: דורון גולן)

לתפארת מדינת ישראל: נבחרו מדליקות ומדליקי המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל, לרגל חגיגות ה–70, שיעמוד השנה בסימן "מורשת של חדשנות". בין מדליקי המשואות שלושה אזרחים מהצפון: מאי קורמן מקרית חיים, מרגלית זינאתי מפקיעין והשייח' מוואפק טריף מג'וליס.

מרגלית זינאתי

נולדה בשנת 1931 בכפר פקיעין שבגליל. זינאתי היא בת למשפחה יהודית עתיקה, המשמרת את היישוב היהודי בגליל ברציפות מאז ימי בית שני. לאורך כל חייה פעלה על-מנת לשמר את בית-הכנסת העתיק בפקיעין ולהנחיל את דברי ימיה של פקיעין ואת חוויית חייה של משפחתה לדורות הבאים, תוך שהיא מבטאת את אהבת הארץ והקשר הבלתי-אמצעי אליה. בית זינאתי הפך למקום עלייה לרגל למטיילים וחוקרים ומרגלית הפכה לסמל לקשר הנצחי לפקיעין ולגחלת המורשת, שלא כבתה גם לאורך אלפיים שנות גלות.

היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)
היהודייה היחידה בפקיעין. מרגלית זינאתי (צילום: דורון גולן)
מוואפק טריף צילום מארק ניימן לע"מ
הנשיא פרס ושייח מוואפק טריף (מארק ניימן לע"מ)

שייח' מוואפק טריף

נולד ב-1963 בג'וליס. טריף הוא המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שמונה לתפקידו לאחר מותו של סבו, שייח' אמין טריף. הוא ממשיך את דרכו של סבו, שכרת את ברית הדמים בין יהודים לדרוזים בישראל. השייח' טריף מנהיג את העדה בתקופה מרובת אתגרים, תוך ניסיון מתמיד לשמור על המורשת הייחודית לצד התאמתה לזמנים המשתנים. השייח' טריף הינו גורם מרכזי בשיח הבין-דתי בישראל, ופועל ללא לאות לבניית גשר של סובלנות והבנה בין בני הדתות והתרבויות השונות.

מאי קורמן (צילום: דורון גולן)
מאי קורמן (צילום: דורון גולן)

מאי קורמן

נולדה בשנת 2003 בקרית חיים. קורמן היא תלמידת תיכון עם לקות שמיעה, שפיתחה פטנט ייחודי למניעת התופעה הכאובה של שכחת ילדים ברכב, אשר גובה בכל קיץ מחיר כבד בחיי אדם. הפטנט מבוסס על מפסק חשמלי זול, המסוגל לזהות ילד, שנשכח ברכב, למנוע את נעילתו, לפתוח את חלונות הרכב, להפעיל אזעקה ואף לקרוא לכוחות ההצלה. קורמן מייצגת דור צעיר ומבטיח של ממציאות וממציאים ישראלים, הפועלים לשיפור החיים של כולנו ומדגימים כיצד מחשבה חדשנית עשויה להציל חיים.
עוד בין מדליקות ומדליקי המשואות לשנת 2017:  שלמה ארצי, אלוף(מיל') ישעיהו (שייקה) גביש, רחלי גנות, נועם גרשוני, פרופ' מרסל מחלוף, פרופ' ביעזרי פרנקל, ליא קניג, זאב רווח, ד"ר אבשלום קור, נציגת מש"ב, נציג צה"ל.

שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים, מירי רגב: "ארבעה עשר מופלאות ומופלאים אלה מייצגים את כל חלקי העם שלנו. בכל אחת ואחד מהם נוכל למצוא את עצמנו ואת הטוב, שבו השתבחנו כיחידים, כעם וכמדינה. מדינת ישראל, רק בת השבעים, אך אנו כעם התברכנו במורשת בת אלפי שנים לצד חדשנות פורצת דרך. הנשים והאנשים רבי הפעלים, אשר נבחרו להדליק משואות ביום חגנו מרכיבים יחד פסיפס ישראלי רב גוני של קולות וטעמים, דתיים, חילונים, יהודים, ערבים, צעירים, מבוגרים, נשים ואנשים עם צרכים מיוחדים, מרכז ופריפריה. סיפוריהן וסיפוריהם של מדליקות ומדליקי המשואות הוא תצרף מרתק המספר את סיפורה של החברה הישראלית ומהווה קשת של גוונים בחיינו בארץ הזאת.
טקס הדלקת המשואות הוא הטקס של העם ואין בליבי ספק, שמדליקות ומדליקי המשואות משקפים את חוסננו וחוזקנו כחברה ואת פניהם היפות של כל חלקי עמנו. אני מודה לחברות ולחברי הועדה המייעצת לבחירתם של מדליקי המשואות. תודה מיוחדת לעומד בראש הועדה, מושיק אביב, מנהל מרכז ההסברה. אני מאחלת , שהמשואות, המבטאות את חוסנה וחוזקה של מדינת ישראל, תשארנה דולקות בליבנו לנצח נצחים לתפארת מדינת ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות