fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: קנסות של מאות שקלים בחניון הרכבת על חניה ממושכת

רכבת, צילם רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

לפני שנה וחצי נחנכה הרכבת לכרמיאל במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה, ישראל כץ. על אף שהקו הפך פופולארי יש בו ליקויים רבים המכבידים על הנוסעים. בחניון הרכבת בכרמיאל נבנו 780 מקומות חניה, מה שעשוי היה להספיק בהחלט. אלא שבפועל, בכמעט מאה אחוז מהמקרים אין מקומות חניה למי שמגיע אחרי השעה 07.00

בבירור שנערך מול רכבת ישראל מתברר כי הסיבה לכך היא שבממוצע 200 כלי רכב חונים באופן קבוע מספר ימים רב, כאשר בעליהם עולים על הרכבת בדרכם לנתב"ג או מקומות אחרים, אפילו בזמני שפל של תיירות. מאחר והחניון חינם ויש בו שמירה, נראה שזהו המקום הטוב ביותר להשאיר בו את המכוניות שעה שנוסעים לתקופה ממושכת.

בדיקה נוספת העלתה כי רוב מוחלט של החניות לזמן ממושך תפוסות על ידי מי שאינם תושבי העיר. נהיר כי מי שביתו כאן יעדיף להשאיר את מכוניתו ליד הבית. רק מי שמגיע ממרחקים, לדוגמה מהגליל העליון, טבעי שיגיע ברכבו הפרטי.

הוסבר כי בתחנות אחרות דוגמת חיפה, בנימינה ואחרות, נמצא פתרון של קנסות בסך 250 שקלים ליום למי שרכבו יימצא בחניון מעל 24 שעות ברציפות. אכיפת חוקי החניה חלים על הרשות המקומית שבשטחה התחנה ולא על רכבת ישראל.

תגובת עיריית כרמיאל האחראית  על חניוני הרכבת: "עיריית כרמיאל ורכבת ישראל הגיעו להסכמה שהחניה ברכבת תתאפשר עד 48 שעות בלבד. מי שיחנה מעבר לכך ייקנס בקנסות כבדים. בימים אלו נערכים בעירייה להצבת מערכת מצלמות בחניון לבקרת כניסה".

על כמה יעמוד גובה הקנס?

"גובה הקנס טרם ידוע – נמצא בבדיקה של היועץ המשפטי".

מה לוח הזמנים לביצוע?

"בחודשיים הקרובים"

האם יש צורך בחוק עזר עירוני?

"אין צורך בשינוי חוק העזר".

יש לקוות כי גובה הקנס שייקבע יהיה כזה שלא ישתלם בשום מצב להותיר את המכונית למספר ימים בחניון הרכבת. יש להביא בחשבון כי במידה והקנס יהיה כשל עבירת חניה רגילה, כלומר 100 שקלים, עדיין יהיה זה משתלם, בעיקר לנוסעים לחו"ל להותיר כאן את רכבם, שכן מחיר הדלק מהצפון לנתב"ג הלוך ושוב, בתוספת מחיר החניה שם  יהיו יקרים יותר. על כן, קנס רגיל לא יפתור את מצוקת החניה, לכל היותר יעשיר את קופת העירייה על חשבון מצוקת תושבי כרמיאל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות