fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות חשיפת בלינקר: נחתם הסכם קיבוצי בבית הקשיש בעכו

בית הקשיש בעכו. צילום: אושרי כהן
בית הקשיש בעכו. צילום: אושרי כהן

לאחר מאבק של יותר משנה וחצי, נחתם הסכם בשבוע שעבר קיבוצי פורץ דרך בין האגודה למען הקשיש לבין ההסתדרות במרחב גליל מערבי. במסגרת ההסכם, שכר העובדים יוצמד לשכרם של העובדים ברשויות המקומיות, תינתן תוספת שכר משמעותית והטבות נוספות כגון : עמותה לקידום מקצועי, פרס העובד המצטיין, יום האישה הבינלאומי ועוד.

תזכורת: פרשת בית הקשיש בעכו נחשפה בחודש יוני בצפון -1 ואתר בלינקר ועוררה סערה גדולה. סכנת סגירה ריחפה מעל המוסד הוותיק הנותן שירות יומי  לקשישים מוותיקי העיר המופנים דרך שירותי הרווחה. בית הקשיש מהווה אלטרנטיבה יחידה עבור הקשישים, חלקם  במצב סיעודי או שלקו  בדמנציה.  מחאה של עובדים ובני משפחות נערכה  מחוץ למקום קראה ליו"ר העמותה מוריס בן שושן להוסיף תקני כוח אדם כפי שהמשרד לשירותים חברתיים דורש. בית הקשיש בעכו קולט מידי יום 50 קשישים ועוד 14 תשושי נפש.

בית הקשיש בעכו. צילום: אושרי כהן
בית הקשיש בעכו. צילום: אושרי כהן

בהתערבות הסתדרות העובדים במרחב גלי מערבי ויו"ר ונעמ"ת גליל מערבי עופרה כהן אלקיים הוכרז סכסוך עבודה, והוגשה בתביעה אישית נגד ההתעמרות בעובדת. אלקיים הבטיחה כי לא תוותר במאבק. במקביל  משרד העבודה והרווחה התריע כי במידה ולא יאושרו תקנים נוספים למרכז במצבו הנוכחי, המשרד לא יעביר תקציב להפעלתו. החשש  היה כי מרכז יום לקשיש ייסגר.  כעבור חודשיים התפטר בן שושן. שלמה הולנדר, המשמש בתפקידו כגזבר עיריית קרית ים, נבחר לכהן כיו"ר בית הקשיש.

 יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי:" אני מברך על הסכם תקדימי מצוין זה, מעבר לביטחון הכלכלי ,ישנו בטחון תעסוקתי לציבור העובדות באגודה. יחסי העבודה באגודה היו בלתי נסבלים ובלתי מתקבלים על הדעת, אני שמח שיו"ר נעמת במרחב עופרה כהן אלקיים, הרימה את הכפפה ונרתמה לארגן את מקום העבודה שרובו נשים, אשר עבדו תחת פחד, מורא ובהתייחסות מחפירה ומבזה.אני שמח שלמרות כל הקשיים, בסופו של יום הגענו לרגע הזה. יישר כוח וכל הכבוד ליו"ר הוועד סימונה לוי, לחברות טלי טייב ועדנה בן גוזי על העמידה האיתנה והנחישות מול ההנהלה עד להגעה להסכם קיבוצי מצוין זה

אלקיים הוסיפה : "מרגע שקיבלתי את שיחת הטלפון הראשונה מיו"ר הוועד סימונה לוי, לא שקטתי עד לרגע זה. לא אתן ולא אסכים שיתייחסו לנשים ולעובדות בפרט, בצורה פוגענית, מזלזלת וחסרת כבוד. אני גאה בכל אחת מחברות הוועד על הנחישות והדרך עד להגעה להסכם זה. זכיתי להיות שותפה למהלך זה וזכיתי להכיר נשים חזקות ומדהימות". תודה לעו"ד אנה מן סמדג'ה, מזכירת האיגוד המקצועי, ליועצת המשפטית עו"ד ויוי וייץ וליועצת המשפטית במרחב עו"ד ראויה שאהין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות