fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהשקעה של 10 מיליון שקלים: שינוי בשיטות הלימוד בעמק חפר

מרחב למידה חדש בית ספר שדות צילום מועצת עמק חפר

11,387 תלמידים בעמק חפר יחלו את שנת הלימודים תשע"ט בסימן של העמקה והרחבה של תהליך ההתחדשות בחינוך. בנוסף המועצה ערכה שיפוצים נרחבים במוסדות החינוך בהשקעה של יותר מ-10 מיליון שקלים.

המהלך, שהחל בשנה שעברה בבתי הספר היסודיים, יועמק בהם תחת הכותרת "חינוך למשמעות – אישית וחברתית", ויחל גם בחטיבות הביניים ובגני הילדים.
מהלך ההתחדשות, שהינו פדגוגי בעיקרו, מכוון ליצירת שינוי בדרכי הוראה ולמידה, בשיטות הערכה ובמבנה הארגוני בבתי הספר. בתי הספר ייתנו ביטוי לחמשת הערכים המנחים את תהליך ההתחדשות: בחירה, מימוש עצמי, חדוות למידה, שיתופיות ומעורבות חברתית.
כך למשל, ישולבו תוכניות בחירה במערכת השעות של התלמידים וייערכו שינויים בהיבטים ארגוניים הקשורים בין היתר להרכבי הלומדים (לדוגמה: מעבר ללמידה דו-גילאית). יתקיימו הערכה תהליכית מבוססת תוצרים, למידה התנסותית, ופיתוח סביבות למידה התומכות בשינויים הללו ומאובזרות בציוד מתאים. בחלק מבתי ספר יאומצו העקרונות של גישת מונטסורי לפיתוח לומד עצמאי. השנה ייהנו תלמידי עמק חפר גם משעות לימוד בחוות הנוי – שהפכה השנה למוסד חינוכי רשמי.

ההתחדשות בגני הילדים כוללת למידה המערבת שימוש נרחב ביצירה ועיסוק בחומר, תהליכי למידה המבוססים על בחירה של הילדים ועל חקר נושאים, ופיתוח חצר הגן כך שתהווה סביבה לימודית ולא רק משחקית. השנה אף ייפתח במכמורת גן-ים, שחוף הים יהווה את החצר הלימודית שלו.
לדברי ראש המועצה האזורית עמק חפר רני אידן, "בשנה שעברה, הטמענו וביססנו את תהליך ההתחדשות בבתי הספר היסודיים. במהלך הקיץ המשכנו לפתח תוכניות התחדשות לגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. כיום, לשמחתי, כל מערכת החינוך שלנו מדברת בשפה של חדשנות פדגוגית, שמשמעותה לא להפסיק להתפתח, לגלות, להעז, לנסות ולשנות.
אנו משקיעים בהתחדשות תקציבים ומשאבים רבים, וביחד עם הצוותים החינוכיים והקהילה אני מאמין שבשנה הקרובה מערכת החינוך שלנו, שהיא כבר עכשיו מהטובות בארץ, תהפוך לחוד החנית של חדשנות פדגוגית בישראל".

קצת מספרים: בשנת הלימודים תשע"ט ילמדו 11,387 תלמידים במערכת החינוך במועצה האזורית:
2,020 ילדים ב-83 גני ילדים, 4,541 תלמידים בעשרה בתי ספר יסודיים (כולל בית ספר ממלכתי-דתי ובית ספר אנתרופוסופי), ו-4,826 תלמידים בחמישה בתי הספר העל-יסודיים (כולל בתי הספר לחינוך מיוחד).

מרחב למידה חדש בית ספר שדות צילום מועצת עמק חפרמרחב למידה חדש בית ספר שדות צילום מועצת עמק חפר

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקציבה המועצה למעלה מ-10 מיליון ש"ח לשיפוצים ושדרוג פיזי של המערכת החינוכית. השיפוצים כללו טיפול בליקויי בטיחות בבתי ספר, סימון כבישים ומעברי חצייה סמוך למוסדות החינוך, וטיפול בעצים.
במסגרת פרויקטים של תוספות בנייה בבתי הספר הושלמה בניית כיתות חדשות בבית הספר מעיין שחר, ועתה מקדמים את בניית האודיטוריום בתיכון.
בבית ספר משגב בוצע שדרוג של מבנה דו-קומתי והפיכתו למרכז למידה חדשני בעלות של כ-2.5 מיליון ש"ח.
בבית ספר קדם הושלמה בניית תוספת כיתות, וממשיכה העבודה על הקמת אולם הספורט שצפויה להסתיים בחודשים הקרובים.
כיתות לימוד חדשות נוספו גם לקריית החינוך ע"ש בן גוריון (שתי כיתות), שפרירים א' וב' (שלוש כיתות) ויובלים (כיתה אחת). 12 כיתות לימוד הונגשו בבתי ספר שונים לילדים עם לקות שמיעה. בבתי הספר קדם ומעיין שחר מותקנות בימים אלה הצללות.
גני ילדים חדשים נבנו באמץ, בחוגלה ובאביחיל.
גן חינוך מיוחד חדש נפתח בכפר הרא"ה.
בנוסף, החלה בניית בית ספר שפרירים החדש במרכז יכון – שאליו יעברו בשנה"ל בתי הספר שפרירים א' ושפרירים ב'.
יצוין גם כי אולם הספורט החדש ברמות ים, שבנייתו הושלמה בשנה שעברה, ישמש את תלמידי בית הספר החל מהשנה.

אסף לוי מחליף את עינת מדרוני בניהול בית ספר קדם. לוי נחשב למנהל מוערך ביותר, אשר ניהל בחמש השנים האחרונות את בית הספר רבין בנתניה, והפך אותו לבית ספר ייחודי בתחום הספורט. בעבר שימש מחנך בבית הספר שדות בבת חפר.
בנוסף, אגף החינוך החל בהכנת סקר נרחב שימפה את הפעוטונים בעמק חפר, על מנת לקבוע קריטריונים ברורים להפעלתם, ולהכשיר בהם את הצוותים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות