fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ חקירת שוחד הבחירות בנהריה: האם המסמך הסודי יטרוף את הקלפים?

הפרקליטות הודיע בבג"צ כי חקירת ראש עיריית נהריה ז'קי סבג נמצאת בסדר עדיפות גבוה והעותרים משכו את העתירה
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

אחרי ארבע שנים ועשרה חודשים הודיעה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון כי חקירתו של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג נמצא בסדר עדיפויות גבוה. במהלך דיון שהתקיים ביום חמישי בבג"צ בפני השופטים עמית, וילנר, אמרה פרקליטות המדינה כי חקירת סבג  נמצאת "בטיפול ובסדר עדיפות גבוה". יצוין כי טרם ניתנה החלטה בתיק.

תזכורת: ב-31 ליולי 2017  הגישו "כ יעל כהן פארן ותושבי נהריה באמצעות עוה"ד אורי כהנא ואורי קידר, ממשרד כבירי נבו קידר בלום עתירה בדרישה לסיים את החקירה בפרשת הטיית בבחירות 2013 לכאורה על ידי סבג.  בעתירה נכתב כי עולים לכאורה חשדות לשוחד. בחירות לראשות עיריית נהריה הסתיימו בניצחון דחוק של סבג, בפער של 400 קולות בלבד מסיבוב שני. במהלך שנת 2014 קיבלה משטרת ישראל תלונות הכוללות חומר ראיות, בהם מסמכים הקלטות וצילומים, המתעדים סדרה של אירועים מיום הבחירות בעיריית נהריה.

בעתירה שהוגשה נכתב בין היתר כי סבג חילק לכאורה במהלך הקמפיין תלושי מזון שקיבלה העירייה ממשרד הרווחה על מנת לקדם את בחירתו, כי מטה ראש העיר אירגן שינוע של תושבי מרכז קליטה מהקהילה האתיופית, מדריכים שהינם גם עובדי עירייה, תוך הפעלת לחץ פסול ובמקרים מסוימים גם כוח פיזי על מנת שיצביעו לראש העיר. כן דווח על פעילות עובדי עירייה רבים, גם במטה הבחירות של ראש העיר, במקביל לתפקידם בעירייה, בניגוד לחוק ועל הנחייה מטעם ראש העיר, לפקחי העירייה להימנע ממתן דו"חות חניה בסמוך לבחירות. כן תועדו עובדי עירייה מסיעים קשישים באמבולנסים של מד"א לקלפיות, תוך שימוש ברשימות הקשישים שבמחלקת הרווחה, בניגוד לדין ועוד.

לאחר הגשת העתירה, הפרקליטות קיבלה מבית המשפט העליון עוד תשעה וחצי חודשים להשלמות חקירה.  במהלך הדיון  השבוע הגישה הפרקליטות מסמך חסוי, אשר הוצג לעיני שופטי בג"צ בלבד. לאור הצהרת הפרקליטות כי הנושא בטיפול ובסדר עדיפות גבוהה, ולאחר ששופטי בג"צ עיינו במסמך החסוי, ובהמלצת בית המשפט, החליטו העותרים למשוך את העתירה. מהעותרים נאמר כי בחרו לשמור על טענותיהם במידה ותידרש עתירה נוספת. טרם ניתנה החלטת השופטים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות