fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל הגשם: שינויים במועדי אירועים בפסטיבל דרך הנדיב בפרדס חנה

התמונה מאתר פסטיבל דרך הנדיב
התמונה מאתר פסטיבל דרך הנדיב

ממש בסופ"ש הזה, ב-22-23-24.11, מתקיים ברחבי פרדס חנה כרכור פסטיבל "דרך הנדיב". קבוצת תושבים שמכנה את עצמה "אחוות הטבעת" יצאה לקהילה בקריאה להעלות לאתר חלומות שהיו רוצים לחלוק בנדיבות עם אחרים. 127 אירועים נרשמו באתר, והאחווה יצרה מודל עבודה מתנדבים מהקהילה להפעיל את הפסטיבל מתוך עקרונות של הנהגת רבים ואחריות אישית, מה שיוצר יצירה משותפת שמתהווה תוך כדי תנועה. הפסטיבל יתקיים בשטחים וחללים ציבוריים ובבתים פרטיים של תושבים שבחרו לקחת חלק באירוע, ובתמיכת מועצת פרדס חנה כרכור. עיקרון בסיסי הוא החינמיות: האירועים מתבצעים בהתנדבות ובמתנה. מארג האירועים יהיה צבעוני ומגוון ביותר ויכיל מתחם קולנוע, מתחם מוסיקה, מתחם קרקס, הרצאות במגוון נושאים, סדנאות ואירועי רחוב.

אחד המקומות הבולטים בפעילויות במהלך הפסטיבל הוא בית הראשונים במרכז פרדס חנה. ביום ה' יתארחו במקום נשים מהמושבה שסבותיהן היו מראשוני פרדס חנה כרכור, והן יספרו על הסבתות ועל ילדותן עמן, במפגש הנושא את הכותרת המבטיחה "נוסטלגיה לא חייבת להיות אמת". באותו יום, ב-19:00, מוציא בית הראשונים סיור עששיות בבית העלמין כרכור, שמתאים למבוגרים ולבני נוער אמיצים, וידריך אותו עופר בור. בסיור תיחשף ההיסטוריה של כרכור דרך המצבות וסיפוריהן.

גם בשבת יהיה מעניין בבית הראשונים: ורדה גיל, פנסיונרית מפרדס חנה שאוהבת לטייל, תספר על הדרכים היצירתיות שמצאה לטייל בעולם בלי לקרוע את הכיס, וב-16:00 תתקיים במקום סדנת המשחק-מדרש ״וישלח טקסט עם סמיילי נשיקה", שבה מחייה דויד פרלמן פארן, תושב פרדס חנה, במשחק עם המשתתפים, את פרשת השבוע. והשבוע: פרשת "וישלח", מהסיפורים הסוערים והמרגשים בתורה ובה נפגשים שני האחים יעקב ועשיו אחרי שלא ראו זה את זה במשך עשרים שנים. הפגישה שמתחילה בהכנות למלחמה מסתיימת בפיוס רווי חיבוקים, נשיקות ודמעות. עוד בפרשה: המאבק הלא-ייאמן של יעקב במלאך באישון לילה; והסיפור המטריד של אונס דינה שמסתיים בטבח שעשו בני יעקב בתושבי שכם כנקמה על שעשו לאחותם.

דויד פרלמן פארן צילום: גל ביסמוט
דויד פרלמן פארן
צילום: גל ביסמוט

פארן, רכז מגמת תיאטרון בתיכון מבואות עירון, סטודנט לרבנות בתנועה המסורתית קונסרבטיבית ויו"ר קהילת "דרכי נועם" המסורתית בפרדס חנה כרכור, מסביר: "בפסטיבל נלמד על פרשת השבוע בצורה אחרת, כסדנת משחק, שבה ננסה דרך התיאטרון להסתכל גם על הרלוונטיות שלה ולהעביר את הסיפור לימינו, לשאול מה היה קורה לנו בסיטואציה כזאת. נסתכל גם על המדרש, שבמובן מסוים עשה דבר דומה: הסתכל על הפרשה ובנה סיפור פרשני רלוונטי לימים בהם נכתב והתייחס, למשל, אל עשיו כאל ייצוג של האימפריה הרומית. בכל דור ודור רואים את עשיו בהקשר אחר, אפשר לראות אותו כאויב וגם כשכן ואח. אנחנו נסתכל על כלי הדרש ונבנה סיטואציות משחק שהן בעצמן מדרש".

השאלות שהוא מעלה, לדוגמא, בקשר לפרשה הן רבות: "הסיטואציה מאוד מורכבת. יעקב מציג את עושרו בפני עשיו, אבל מסיבות כלשהן לא מספר לו על משפחתו, מדוע? ומה היו מטרותיו של עשיו, האם בא מלכתחילה במטרות טובות להתפייס או שהתכונן למלחמה ושינה לבסוף את דעתו? ובפרשת אונס דינה, למה יעקב שותק לאורך הפרשה ומניח לבניו לנהל את הסיטואציה? ועוד שאלות רבות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות